Inlägg från: Josefineq |Visa alla inlägg
  • Josefineq

BF Augusti 2016

Jag är beräknad till den 17/8. Är i vecka 14 (13+3). Vi har bara gjort KUB och då såg allt bra ut! Kul att se den lille röra på sig därinne och att allt såg bra ut.

Dock har jag fått problem med sköldkörteln. Den producerar för lite av ett hormon, så nu går jag på levaxin. BM sa att det inte är någon fara men man blir ändå orolig.

• Josefineq

Ja usch, jag var jättenervös! Men jag tror inte du behöver oroa dig. Allt kommer arr gå bra ??!

JenNor83 skrev 2016-02-16 19:21:12 följande:

Hej, längesen jag skrev som vanligt, här flyter livet på, minstingen har vattkoppor så jag väntar mest på att stora tjejen ska börja få prickar hon också...men imorgon har jag iaf kub, är lite nervös...finns det verkligen nåt därinne? ?

• Josefineq

Jag är i v 17 (16+2) och har en jättestor mage (enligt mig). Alla på jobbet säger "Gud vad stor mage för att bara vara i v17. Det måste vara två!". Jag var på kub och där såg de att det bara var en. Jag känner inga sparkar eller rörelser. Jobbigt att vara orolig hela tiden! Känner ni likadant? Är ni stora? Har ni känt några rörelser? Har rul 29 mars... SÅ LÄNGE TILLS DESS!!

• Josefineq

Ok, skönt att höra! Är så trött på att vara orolig hela tiden bara. Tänker ständigt på om bebisen lever när man inte känner något längre. Men man växer ju så det är väl ett gott tecken :)

Axelberg79 skrev 2016-03-05 08:11:34 följande:

Jag är i v 20 nu (19+3) min mage har synas redan från v 10. Jag har nyss börjar känna lite rörelser, små buffningar. Du får tänka som så att så länge du inte har smärtor och blöder så är allt bra. Försök vara lugn för din bebbe. (Lättare sagt än gjort, jag vet) Kram

Ska försöka att sluta oroa mig men lättare sagt en gjort. Det kurrar ofta i nedre magen. Det kanske är bebis? Är väl i dessa spökveckor nu.. Får helt enkelt stå ut och vänta till 29 mars :) tack för infon! Det hjälper! Kul att du känner bebisen därinne. Vad tidigt du får göra ditt rul förresten, skönt!
    skattenmust skrev 2016-03-05 09:34:56 följande:

Kan vara att du fått en uvi, väldigt vanligt när man är gravid, be dom även att ta en odling för gbs. Jag hade det med mi son, och ska snart be att dom kollar upp det denna gången också. Tror inte att det är någon fara för bebis, utan mer du som lider men kolla upp det iallafall..Jag fick tid för Rul samtidigt som dom bokade in mitt kub ul, och mitt rul ska jag göra den 7 mars.Jag är i vecka 16 på måndag och har det senaste dagarna kännt tydliga rörelser lite varje dag., Men detta är mitt 3 dje barn med. Sedan kan bebis ligga så att den sparkar emot ryggen, då känner man inget alls, Detta hände mig med sonen att helt plötsligt så slutade jag känna rörelser och det var relativt långt gånget i graviditeten, åkte upp akut till sjukan och på ul så såg man att han sarkade för glatta livet men ändå kände jag inget för han sparkade bakåt åt min rygg,

• Josefineq

Jo det vet jag men jag fick rul i v 21 :( därför jag tyckte ditt var "tidigt". Haha ok. Skönt att höra att vi alla är oroliga i stort sätt och förhoppningsvis i onödan!

skattenmust skrev 2016-03-05 14:12:47 följande:

Jag är också orolig varje dag för något, ringer 1177 och mvc i tid och otid, googlar hela nätterna. Å även om det inte är farligt med pålägg så kommer jag sluta med et nu också. 

Tidigt ul? haha den 7 mars , då är det som mest vanligt att göra ul. :)

Ps, tror snart jag får direktlinje till 1177, hahahaha

• Josefineq

Nej Gud!!! Du ska säga precis som du känner!! Bry dig inte om vad andra säger. Jag förstår precis hur du känner och jag är själv lika orolig hela tiden, varje dag, varje timme!! Kämpa!

skattenmust skrev 2016-03-06 17:36:39 följande:

Till er andra, vad det gäller vikt, risk osv så undrade jag mest hur ni andra ställer er till dessa saker,då man hör olika hela tiden. Tycker att jag lever normalt även om jag är orolig, Men jag ska inte lasta ngn mer med min oro nu.

• Josefineq

Hakar på listan också!

BF:

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

• Josefineq

Jag har inte heller köpt någonting. Jag vill så gärna men vågar inte innan rul. Känns som det är otur!

Jag är "jättestor"! Bara smällt till de senaste två veckorna. Väntar bara på att man ska börja känna rörelser. Känner ingenting :( blir lite orolig!

Mulan91 skrev 2016-03-10 20:33:05 följande:

Alltså jag har inte börjat införskaffa nåt än :o kanske börjar bli dags! Börjar ni också bli större nu? Känns som att magen växer i raketfart! Hänger inte med, börjar bli klumpigt på jobbet haha ;(

BF listan är startad! Vill gärna att vi håller forumet öppet för d e så tråkigt när man letar forum och alla är stängda :/ tycker om vårt sätt bättre! :D

• Josefineq

Ja det ska bli superkul att köpa verkligen. Jag har skrivit en lång lista och vi har planerat en resa till Ullared samma vecka som rul ;)

Serah skrev 2016-03-10 20:52:01 följande:

Att magen växer är ju ett bra tecken :) så tänker iaf jag. Jag tror som sagt att jag känner rörelser, men de är så diffusa. Så jag tvekar varje gång.

Sen så kan det ju bero på att du väntar första barnet eller beroende på hur moderkakan ligger, att du inte känner barnet just nu.

Känner samma med att köpa saker. Men titta och planera kan man alltid göra :) så springer man dit och köper det man sett nån dag/vecka efter rul, haha

• Josefineq

Visst är det jobbigt? Det jobbigaste är nog ändå att vänta til rul! Känns som tiden står stilla!!!

Nmg skrev 2016-03-11 09:20:56 följande:

Jag känner inte heller nånting..

Svar på tråden BF Augusti 2016