• Sara25

BF Augusti 2016

Hej!
    Jag hoppar också in i tråden! :)
    Jag är 26 år och gravid med första barnet. Bf är beräknat 27/8.
    Har rul 5/4 och räknar ner dagarna!

Mår toppen just nu, illamåendet som fanns de första ca 12 veckorna är borta, och jag märker knappt av min graviditet, förutom att byxorna är för små.. Hoppas att jag har turen att fortsätta må såhär! :)

• Sara25

Idag har vi varit på rul, och allt såg fint och friskt ut. Det känns så skönt, men fortfarande så overkligt att det finns någon där inne. Datumet är fortfarande satt till 27/8.
    Vi fick även reda på att det är en tjej som ligger där inne! =)

• Sara25

Jag känner mig så otroligt omotiverad till mitt jobb just nu.. Vill bara vara ledig och orkar inte engagera mig i att påbörja nya saker i arbetet. Gör endast det jag måste, vilket verkligen inte är likt mig då jag brukar vara mycket aktiv och jobba mycket effektivare än vad jag gör just nu..
    Är det någon som känner igen sig i detta? Obestämd

Längtar bara tills bebis kommer och mina tankar är hela tiden på annat håll än på jobbet..! Rynkar på näsan

Kände att jag vara tvungen att dela med mig av detta då jag hela tiden blir frustrerad på mig själv över att jag känner såhär!

• Sara25
    Mulan91 skrev 2016-04-06 11:40:38 följande:
    Jag känner precis som du! Orkar inte bry mig på jobbet... Och jag e vanligtvis väldigt ambitiös, har arbetat upp mig på arbetsplatsen och har en bra position nu... Men ändå.
    Skönt att inte vara ensam!
    Dagarna går långsamt framåt, men jag försöker att fördriva tiden och inte titta på klockan för mycket.. 
    Snart helg! Flört
  • Sara25

Jag har använt gravidbyxor sedan v 15.. Så skönt att slippa tränga på sig trånga jeans..  Glad
    Har fått ganska stor mage, har endast gått upp ett par kilo och endast magen har växt.

Håller med om att det känns lustigt att se sig själv i spegeln.. Det känns nästan som någon annans kropp Förvånad

• Sara25

Jag har bf 27/8, en flicka.

Jag har känt rörelser sedan vecka 20. Min sambo har också känt hur hon rör sig där inne :)

• Sara25

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

27/8 Sara25, 26 år, första barnet, flicka

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke

• Sara25
    Hallonpajen skrev 2016-04-19 15:06:23 följande:

Jag gick in i v 22 idag och är konstant VRÅLhungrig!! Var ska det sluta då? Har redan gått upp 8 kg men nu hade jag kunnat äta det dubbla känns det som...inte direkt sötsugen, utan bara hungrig... Mitt illamående försvann helt i v 14-15, tackolov och nu när mina järntabletter börjat kicka in mår jag för det mesta riktigt bra så det är väl bara att passa på att njuta!

Är det någon av er som har konserter inbokade i sommar? Jag har biljetter till både Håkan och Coldplay, och är ganska långt gången båda gångerna. Någon som vet om man bör undvika det p.g.a. den höga ljudnivån?

Jag har också konserter inbokade i sommar, en i juni, en i juli och en två veckor innan bf.. Har inte kunnat hitta någonstans att det kan vara skadligt för barnet. Dock tänker jag släpa med mig något att sitta på ;)
  • Sara25
    Nmg skrev 2016-05-31 09:46:21 följande:

Nån mer än jag som är trött igen?

Är i v 28 nu, sjukt trött på jobbet, förstår inte hur jag ska orka jobba i 6 veckor till, är helt mosig i hjärnan, förvirrad, glömsk och trött!

Jag känner också att jag börjar bli trött igen..!
    Är tillbaka på jobbet efter en veckas semester, men det känns som att hjärnan fortfarande har semester..!

Har inga andra krämpor, så jag hoppas verkligen att jag får fortsätta att må bra och kunna röra mig som vanligt Tungan ute
    Skall jobba en bit in i augusti är tanken, och jag hoppas det fungerar!
  • Sara25

Om det går så vill jag gärna bli tillagd på bf-listan.Glad

Bf 27/8, en flicka, första barnet.

• Sara25
    Mulan91 skrev 2016-07-08 15:14:47 följande:

32+5 och ligger 11kg plus :)

Jag tror man kan låna pump på BB, iaf här i Stockholm. Kolla med din BB :)

32+5 och 10 kg plus :)
  • Sara25

Nu har jag bara några få arbetsdagar kvar!!  Skall bli så otroligt skönt att få lämna jobbet bakom mig för ett tag och bara få fokusera på det nya! :)
    19 dagar kvar till bf och jag hoppas att jag hinner få vila upp mig innan hon bestämmer sig för att göra entré! :P Men det får gärna bli augusti och inte september..! Hehe.
    Är väldigt trött och det börjar bli tungt nu... Ser fram emot att det snart är över och vi får en liten bebis istället!

• Sara25

Grattis till era små bebisar!

Jag har 6 dagar kvar.. Hoppas inte på mer än så iallafall! Längtar så mycket efter att få se och hålla i henne!

Funderar mycket på när det kommer att starta och hur det kommer att kännas.. Känner mig förväntansfull! Har känt några sammandragningar, men inget annat..

Hoppas att besöket hos bm på torsdag blir det sista..!

Vi som fortfarande väntar får peppa varandra sista tiden! :) :)

• Sara25

Grattis till alla bebisar som kommit! Jag vill berätta att min lilla tjej kom en dag innan bf, 26/8. Allting gick snabbt men mycket bra! :)

Svar på tråden BF Augusti 2016