Inlägg från: Lebocarma |Visa alla inlägg
  • Lebocarma

BF Augusti 2016

Hej skulle också vilja vara med i gruppen är beräknad till den 28 augusti med femte barnet är 36 år. Mina andra barn är 9, 7,5år och 6,5år och lillan på 1år. Fick reda på att vi va gravida i V.17+2 liten chock fick man ej känt av bebis innan heller mening i V.18 kände jag första sparkarna har moderkakan i framväg aldrig haft innan

• Lebocarma
    Curlin­gmorsa­n

J
    ag gör glukos belastning för min pappa hade diabetes så jag låg på 4,7 innan 2 timmar efter 10,1 och gränsen va 10,0. Men jag ska in till en dietist åh får kostråd och blodsocker mätare kommer få sticka mig innan och efter maten under hela graviditeten igenom jobbigt men jaja är så konstigt för när dom tar vanligt bs=blodsocker så ligger jag på innan 3,8 till 4,5 och efter mat 5-6 så det är ju normala värden jag kan kolla oftare för har en dotter med diabetes 1. Men hör med din bm om du kan få en tid till en dietist.

Ja har haft sammandragningar sen v.17 och är v.29+1 idag men jag har även fått onda ca 2 st varje dag kan ha upp till 20 sammandragningar/dag men det ska vara normalt ska få tid om ca 2 veckor för att kolla om jag är öppen eller livmodertappen är påverkad men va på ultraljud igår eftersom jag fått gravdiabetes åh allt va bra med bebis inte mycket plats alls för den lilla låg på -1,9 i vikt så bebis väger 1,2 kg. Trodde jag läker fostervatten men den hade bra med vatten så det måste vara flytningar då. och sen när jag ej gör nåt så får sammandragningar ändå men det trycker på neråt hela tiden känns som den ska trilla ut. Men ska till bm på onsdag se hur långt ner den ligger då. Nån mer som har det såhär??
Svar på tråden BF Augusti 2016