• E81

BF Augusti 2016

Hej!

Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)

Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det? 

*Anton* 19/6-06
  • E81

Hej igen och tack för välkomnandet!

Det har funkat helt okej hittills att jobba, mycket tack vare en fantastisk barngrupp (14 st femåringar) och en underbar kollega. Men jag känner att jag påverkas mer och mer av det, många sd blir det. Idag hade vi utvärderingsdag vilket innebar att jag inte jobbade i barngrupp alls - och ändå har jag haft sd flera ggr i timmen hela dagen. Gissa om jag blev glad när jag kom hem och hade fått ett godkänt beslut om graviditetspenning i brevlådan! Så nu jobbar jag bara en vecka till och sen ska jag vila!! ????

Ett par av er undrar hur man orkar med en hel barngrupp när det är tufft nog att ta hand om ett eget litet barn när man gravid. Jag undrar istället hur ni blivande flerbarnsmammor pallar med att vara gravida och samtidigt ha en liten hemma! Shit alltså, DET måste vara tufft! Hände senast förra veckan att jag kom hem med min tioåriga son efter jobb och skola och däckade i hans säng i 1,5 timme medan han spelade tv-spel. Vågade inte ens tänka på hur det hade varit om han var två år och vi precis kommit hem från förskolan...

*Anton* 19/6-06
  • E81
    Kela1981 skrev 2016-05-31 20:53:41 följande:

Grattis till grav penningen! Skönt att veta att du snart får vila :)