• lovegbg

BF Augusti 2016

Hej! Kände att det var dags att registrera mig på detta forumet. Har läst olika inlägg då och då men aldrig själv varit aktiv och kommenterat något fastän jag vet hur kul det kan bli.
    Jag är just nu i vecka 34 och har planerad förlossning den 27/8 fast har verkligen på känn att det blir den 29e.
    Eftersom att detta är mitt första barn har jag absolut noll koll och tar det lite som det kommer. Har varit på gravidyoga innan och lärt mig bra andningsteknik och har bara positiva känslor inför förlossningen då jag tänker på vilket mirakel det egentligen är- att få fram en ny människa! Så alla värkar som kommer är bara välkomna.
    Är det någon mer som bor i Göteborg förresten och har lust att fika någon dag och prata barn? Jag ska gå på föräldraledighet den 1e augusti så tänkte att det vore kul att få träffa andra mammor!

• lovegbg

Tjejer!
    Tips till alla er som har ont i hälarna- pressure ball! Ställ er upp på den (viktigt att hålla er vid något för att inte ramla!) och rulla försiktigt! Hälarna har ett starkt samband med höftpartiet/bäckenet därför blir väldigt många ömma just där. Sedan gör det inte saken bättre av att många felbelastar hälarna i vanliga fall (man skall egentligen gå mer på framfoten än bakfoten för att ryggen inte skall ta stryk)
    Mitt tips är alltså pressure ball! Finns ex hos Casall. Jag brukar lägga den i sängen och trycka på ställen som gör ont i ryggen, hjälper superbra att töja ut och avlasta lite!

Svar på tråden BF Augusti 2016