• Mal Mal

BF Augusti 2016

Är helt ny här.. BF 3 augusti, 3:e barnet. Lite osäker på hur tråden funkar men provar nu iaf!

• Mal Mal

Tack vilket välkomnande! Som sagt BF 3 aug (v.36+3). Delar av slemproppen gick igår vid två tillfällen. Efteråt hade jag lätt mensvärk under 1-2 timmar. Magen är hög men bebis har huvudet nedåt, fullt rörlig. Ingen av de tidigare två fixerade sig så räknar med att ha tryck uppåt in i det sista :-P

Med de andra två hade jag mycket SD/förvärkar sista månaden. Nu har jag inte känt nästan något alls. Förutom om nätterna och när jag kissar, då gör SD ibland ganska ont...

• Mal Mal
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-10 23:56:45 följande:

Jag som hittills varit så redo att föda känner nu att augusti skulle vara en bra månad att fira en födelsedag i :P

Är det någon som kan börja svettas av ingenting? Märker att jag svettas bara av att sitta i soffan. Vet ej om de e normalt:/ hjärtklappning får jag också och lite yrsel och illamående.

Låter som lågt blodsocker, lågt blodtryck eller järnbrist? Eller känner du av värkar så kan det säkert höra ihop med det. Det kan nog va väldigt olika...

Min man och min 2:a fyller år i aug så hade varit trevligt med en julibebis. Men räknar med att gå över eftersom jag gjorde det m 2:an.
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-12 06:53:49 följande:

Åh vad skönt att höra att jag inte är ensam om att inte äta ordentligt!
    Idag kommer en kompis över med sushi till lunch och det är jag riktigt sugen på så idag ska det nog gå bättre ;)

Nej du är inte ensam! Det är samma här. Dålig aptit, speciellt på kvällen. Lever på smörgåsrån, skorpor och stora glas m blåbärssoppa blandat m mjölk
  • Mal Mal
    Hallonpajen skrev 2016-07-12 17:45:49 följande:

Mulan91; det är en doula som är programledare och så är det olika gäster (vanliga människor!) varje gång som berättar om sin förlossning. Väldigt intressant att höra hur andra upplevt det, hur de förberett och hanterat sin förlossning. Olika teman. Det gör iaf att jag funderar mer och tänker igenom hur jag ska "lägga upp det" denna gång.

Jag äter inte speciellt mkt socker och äter nog ungefär samma som med mina två första. Rör på mig mindre dock, pga de tidiga sammandragningarna jag hade, men har ökat på promenaderna nu. Men det är värt att tänka på det där med socker för jag märker ökad aktivitet om jag druckit något sött eller ätit en kaka typ...!

Stolt sytok!
    Hur hittar man denna podden? För en som aldrig lyssnat på någon sådan... Bara hört talas om....
  • Mal Mal
    moen skrev 2016-07-12 20:33:47 följande:
    Går in i v 38 imorgon och har fått sån fruktansvärd värk. Vaknade flera gånger inatt och va tvungen att gå upp och kissa 7 gånger (!!!) för att värkarna skulle lugna sig! Urs och fy :( Nu på dagen har jag haft värkar till och från men lugnat sig nu på kvällen.. får hoppas att jag får sova inatt utan att bli störd av onda sammandragningar. Det är nästan så man inte kan andas.

Har ingen direkt aptit heller. Men har ganska mycket halsbränna. Finns inget som jag är särskilt sugen på förutom saftiga frukter, men det är nog mest för att jag inte tycker att vatten räcker som törstsläckare.

Åååh grattis mikamon! Nu blir man så sugen på att få träffa sin egna lilla tjej :) Inte långt kvar nu.
    Jag går också in i v.38 i morgon. Åt tacos till lunch och har knappt fått i mig ngt något sen dess. Magen bubblar och halsbrännan/illamåendet är hemskt. Inga känningar förutom mensvärk dock. Verkar som det blir bebisar snart här på forumet!! Så spännande ju!!
  • Mal Mal
    Hallonpajen skrev 2016-07-12 21:17:37 följande:
    Jag har iPhone och har en app som heter Podcaster. I den kan man söka efter poddar så jag sökte på "förlossning". Kostar ingenting!

Jag känner som du Mulan91, bara vecka 34...38 och värkar - då är det ju dags när som helst!! Hoppas ni får vila emellan värkarna innan det drar igång på allvar moen och misszandra!
    Stolt sytok!
    Söker på Podcaster i AppStore men finner inte. Någon spec stavning?
  • Mal Mal
    Nmg skrev 2016-07-13 06:32:25 följande:

Ja då vaknar man med att fötterna är lika svullna som när man la sig det blir så mycket värre av värmen så idag blir det stödstrumpor på usch.vaknade dessutom av lättare mensvärk typ i ljumskarna har hållt i sig ett tag nu, intr speciellt skönt.. gör ni Nåt speciellt när ni får "mensvärken", alltså För att den ska minska?

En fråga till er som haft väldigt låga järnvärden nu under graviditeten hur har det gått för er? Jag har blivit utredd nu och läkaren hittar inget "fel". Jag ska öka dosen av mina vanliga vitaminer och ta 2 om dagen för att få Bättre b12 värden och

Sänka Niferex från 2 till 1 då läkaren menade att det inte kommer nån större skillnad att jag tar 2. Hade 101 i värde sist (när de kollade via blodprov i armvecket) nu verkar det som att det är

bM och deras läkare som ska bestämma vad som är ok nivå inför en förlossning. Alltså jag är så less på detta nu! Vill verkligen inte få järnsprutor eller blod, allt kretsar kring järn nu, så leds usch!!!

Ska ringa Bm idag, få se vad hon säger. Så avis

På er som har kommit närmare, jag är bara i v 34 känns som en evighet tills det här är över...

När jag känner mensvärk så vilar jag mest. Den är inte jättekraftig men det är skönt att vila/sitta ner. Eftersom jag längtar till förlossningsdags så njuter jag lite av det Andas lugnt och stilla.

Jag har lätt till järnbrist både som gravid och annars. Det viktigaste för mig är att va noga hur jag tar mina järntabletter. Dvs tillsammans med C-vitamin och undvika kaffe/mjölkprodukter timmarna före/efter. För mig är det också viktigt m magnesium för att kroppen ska fungera bra.. (Jag tränar en hel del). Mitt järnvärde ligger på gränsen trots att jag är noga. Vågar inte ta två tabletter för magen pallar det inte riktigt.

Man får förlita sig på att läkaren/bm kan sin sak men det är inte trevligt och gå omkring med dåliga järnvärden. Tycker det låter konstigt att du ska sänka till en tablett?! Men som sagt man får försöka lita på dem.....
  • Mal Mal

moen
    Gravidappen säger 37+0 i morgon men bm säger 37+0 idag, 3 aug är bf.

Har heller inte packat väskan. Den står framme o min man har packat sitt, men jag liksom bara tittar på den och sen går jag och gör ngt annat... Jag räknar också med att gå över, trots att det är nr 3. Även om jag vill att det ska starta nu så hinner jag ändå tänka "nej idag passar det inte, vi ska ju"... Kanske ska packa den där väskan idag då, du också tycker jag!

Svar på tråden BF Augusti 2016