Inlägg från: cutepoison |Visa alla inlägg
  • cutepoison

BF Augusti 2016

Hoppar in här nu. Hade BF 26/7 men bebis har inte velat titta ut än och imorgon är det ju augusti så det blir nog mest troligt en augustibebis :) Vill bara att h*n ska komma nu. Det är så segt att gå över tiden. Det är nog bland det mest påfrestande jag varit med om och då har jag förlossningen kvar!! 

• cutepoison
    Nånrandomtjej skrev 2016-07-31 15:32:47 följande:

Så du hittade också hit :D jag har varit här och smygläst ett par dagar av nyfikenhet hihi.

För er i tråden är jag en till med BF 26/7 som verkar få en liten augustibebis också. Verkar bli en vild sådan, för ojj vad den grejjar runt i magen, riktigt blixtrar neråt när den rör sig. På förlossningsfronten händer det dock inget alls för min del :(

Haha ja det är väl bara att ge upp juli men det gör inget bara bebisen kommer snart!!!! Är så otålig!
  • cutepoison
    Misszandra skrev 2016-08-01 07:32:00 följande:

02.34 kom min älskling till världen.

Allt började igår natt med värkar, åkte ju in till fl på morgonen och var öppen 1cm. Åkte hem och lyckades både tvätta, diska och laga mat med hjälp av sambon. Åkte in till fl på kvällen igen då jag tyckte det hade blivit värre och behövde citodon och sömntablett, det visade sig att jag endast öppnat mig 0.5cm på de 12-14h. Åkte hem vid 22, tog citodon och sömntablett, använde både värmekudde och tensapparat även bad men jag hade så ont att jag klarade inte av att vara hemma längre. Åkte in till fl vid 01. Var fullt öppen och han föddes som sagt 02.34. De sista 8.5 cm gick snabbt som satan.

Ligger nu på BB med min guldklimp i famnen<3

Grattis! :)
  • cutepoison

På onsdag nästa vecka blir det igångsättning. Är då på 42+0. Tänkte aldrig att jag skulle ta mig dit men känns lite skönt att ha något att fokusera på nu.

• cutepoison
    Kela1981 skrev 2016-08-05 14:30:06 följande:

Åh vad skönt att ha ett slutdatum! Lycka till :)

Är det första barnet?

Ja det är första barnet! :)

Har dock sjuk mensvärk nu ikväll. Har tagit två alvedon så får se om det försvinner.
  • cutepoison

Grattis alla som fått barn! Hoppas ni som väntar får föda i tid. Verkligen. Jag har våndats i två veckor och blev äntligen igångsatt idag. Vattnet gick efter 6 timmar och värkarna började på en gång. FY FAN säger jag bara...:( Tack gode gud för epidural. Ligger nu här och väntar på att bli nog öppen. Är öppen 4 cm.

Svar på tråden BF Augusti 2016