Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Hej!
    Får jag hoppa in här också?
    Är med i en annan tråd också men där är det ganska dött och ni verkar så goa här inne :)
    Har bf 18/8 och rul 29/3.
    Det blir vårt andra barn, dottern kommer att vara 2 när bebbe kommer.
    Hoppas ni alla har en fin kväll <3

• Kela1981

Tack Skattenmust :)

Jag är i vecka 17 nu och har känt ett par buffar men ganska svagt och inte direkt regelbundet. Det börjar oroa mig lite men när vi gjorde ul för kub så syntes en liten livlig krabat så det är säkert full rulle där inne även om jag inte känner det än ;)

• Kela1981
    Hazel Grace skrev 2016-03-09 00:00:58 följande:

Åh jag längtar också efter att få känna rörelser. Jag går in i vecka 16 imorgon, första barnet. Har känt mig nervös och nojig för att jag mått så oförskämt bra och knappt märkt av min graviditet. Större bröst och kan inte knäppa byxorna längre men det är ändå något som oroar mig och det släpper inte. Rul är inte förrän 6 april och tiden går så sakta.

Trots det så kan jag inte sluta titta på kläder och möbler och allt möjligt till pysen. Åh, jag vill bara se bebis nu!

Så kände jag också med första barnet. Mådde oförskämt bra, jobbade, tränade och åt som vanligt. Vågade inte riktigt tro på det förrän efter rul men allt var ju bra såklart.
    Och det ska du se att det är hos dig också :)
  • Kela1981

Japp här är det också förstoppat :(
    Drack Laktulos med dottern förra gången så det gör jag nu också. En msk morgon och kväll så håller magen igång bättre. Kiwi, plommon osv biter inte på mig tyvärr.
    Man vill ju helst slippa hemorrojder som ju gärna är en mindre trevlig sidoeffekt av förstoppningen :/

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-03-09 20:25:20 följande:

Välkomna alla nya!!!

Finns det en BF-lista för gruppen?

Mulan, kanske göra en i första inlägget?

Här kommer jag iaf ifall nån vill fylla på :)

Snuttispluttis 29 år, BF 27/8, andra barnet, okänt kön

Ja vad roligt med bf lista :)
    Kela1981 34 år, BF 18/8 , andra barnet, okänt kön (än så länge)
  • Kela1981
    Serah skrev 2016-03-10 19:36:08 följande:

Har ni funderat på vagn? Eller väntar ni med det till efter rul?

Vi har redan vagn efter första barnet som kommer att återanvändas.
    Har dock köpt en ny sittdel begagnat för vi får tydligen små barn i denna familjen och dottern,1.5 år, drunknar fortfarande i den.
    Liggdelen är grå och sittdelen är svart. Blir lättare att pimpa med åkpåsar osv så kan man ändra sig med jämna mellanrum ;)
  • Kela1981

Jösses Skattenmust vilken pärs du har haft med storebror som plumsar i plurret! Jag antar att allt gick bra men guuud vad rädd jag hade blivit! I det ögonblicket tänker man ju inte på mage eller något annat, ren instinkt driver ju en :)

Beklagar angående Herman ;) Jag hade en på besök sista veckorna under förra graviditeten men klarade mig hyfsat bra så jag hoppas att dom håller sig undan denna gången också ;)

Nej, jag njuter inte enbart av att vara gravid jag heller. Nu är jag visserligen inne i 2a trimestern och det är ju den mest angenäma. Men jag gillar inte att svälla på alla håll och kanter, inte kunna äta vad jag vill osv.
    Fast man får ju tänka på slutresultatet :)

• Kela1981

Jag kör ner laktulosen i lite yoghurt så märks inte smaken av, det funkar fint :)

Är så sugen på att känna mer regelrätta sparkar nu :( Känner mest nåt konstigt bubblande ibland.
    Kände första rörelserna med dottern i vecka 19 och trodde nog att jag skulle känna mer vid det här laget eftersom det är andra barnet. Är inne i vecka 18 nu men får nog vänta lite till :/

• Kela1981

Nja jag fick reda på att moderkakan inte ligger i framkant.
    Eftersom dottern föddes med KS så går jag på extra ul för att kolla så snittet sköter sig ;)

Men du har rätt, det är ju fortfarande tidigt :)
    Kommer bara ihåg hur mysigt det var att känna dom där buffarna :) Det är ju en hemlig grej mellan bebbe och mig ;)

• Kela1981
    Anonym (Malin) skrev 2016-03-14 07:22:02 följande:
    Är lite nyfiken på extra kollerna pga av snittet, min son föddes med urakut snitt och vi båda höll väl mer eller mindre på att stryka med.. Jag har inte hört någonting om några extra kontroller pga av det... Har ju läst en del om att det kan bli komplikationer med ett tidigare snitt.. Fick inte ens göra någon kontroll efter för att se om det läkt ordentligt, men sånt kanske man inte gör?

Hur ofta får du kolla det? Eller var det inte så längesen du gjorde det kanske? Ursäkta min nyfikenhet :)
    Ingen fara, nyfiken måste man vara :)
    Jag är med i en studie för att öka säkerheten för kvinnor som blivit snittade och som sen blir gravida igen. Så därför undersöker dom hur snittet rör sig och beter sig.
    Så det är nog inget som görs på alla sjukhus utan jag hade bara turen att förlösas på det sjukhuset och under rätt tid.
    När jag är där nästa gång så kommer jag låta dom undersöka livmodertappen pga en annan studie där dom ska försöka se om det går att förhindra för tidiga födslar. Om det är något som har med tappens utveckling att göra eller ej.

Jag tycker att eftervården för snittade kvinnor är under all kritik. Det är trots allt en stor bukoperation men dom bara skickar hem en med ett plåster på magen. Ingen är intresserad av hur det läker eller hur det ser ut. Katastrof!
Svar på tråden BF Augusti 2016