Inlägg från: Mrs.Brightside |Visa alla inlägg
  • Mrs.Brightside

BF Augusti 2016

Jag blev igångsatt med min första. Tog epidural på en gång eftersom jag lät så mkt om hur hemskt det ska vara. Jag har iof inget att jämföra med ännu men jag tyckte att allt gick bra. Så låter er inte skrämmas. I och med en igångsättning kan man ju planera så mkt mer. Tänk på det som positivt ist. Du är beredd, du har din musik/grejer/preppat med dryck och mat/frukt som du vill. Inga överraskningar och akutstress. Du hat hunnit ordna med allt som ska ordnad. Försök se det som en lyx att få börja i lugn och ro! Det kommer gå bra! Jag lovar

• Mrs.Brightside

Jag blir tokig på alla frågor. Har börjar isolera mig. Orkar inte träffa folk pga dom vill inte prata om annat. Svarar inte på sms om "hur det går" osv

• Mrs.Brightside

Jag hade BF i söndags. Alltså 28/8. Det är mitt andra barn... Kan man be om en hinnsvepning och isf var? Förlossningen eller bm? Har inga fler tider inbokade nu...

• Mrs.Brightside
    Nmg skrev 2016-09-01 20:39:26 följande:

Ja faltiskt man känner sig inte så ensam När man kan skriva här!

Mrs. Brightside jag fick hinnsvepning på förlossningen, dock visste jag inte om att de hade gjort en hinnsvepning, trodde hon skulle kolla

Om jag va öppen bara. Hahah

Ringde du och bad om det? Eller hur gör man?
  • Mrs.Brightside

Man kan alltså inte ringa någonstans och be om hinnsvepning?

Vid den här tiden förra gången va jag hemma med ungen redan! Huuu. Och alla som sagt att den här oxå ska komma tidigt pga det. Orkar inte med folk heller. Isolerar mig totalt. Allas frågor har blivit så himla jobbiga....

• Mrs.Brightside

Min BM gör inte hinnsvepning fick ja veta idag.... Mutter mutter och skruv....

Imorgon kommer svärmor. Har avsagt mig alla besök just nu pga orkar inte med folk. Men svärfar ska komma och hjälpa sambon att bygga en grej och då passar givetvis hon på att följa med. Fast att jag sagt nej tidigare i veckan. Alltså hon är världens nästa svärmor men jag vill verkligen inte umgås med någon just nu....

Jag trodde verkligen inte det skulle bli en september bebis. Hade inte en tanke på det. Så himla less nu...

• Mrs.Brightside

Gett upp hoppet på att något kommer hända. Börjat äta upp maten vi ska ha med oss till förlossningen. Kan det verkligen bara smälla till med värkar? Jag tänker att man ska få nån typ av förvarning.... Jag känner verkligen ingenting...

• Mrs.Brightside
    Mulan91 skrev 2016-09-02 19:32:42 följande:

Vad menas med att "ta hinnorna"? Haha låter läskigt :( BF +6 här höhö

Ta hinnorna är väl när dom tar hål på hinnorna så vattnet går?
  • Mrs.Brightside
    Mulan91 skrev 2016-09-02 22:00:58 följande:

Joo förlossningen kan ju starta utan tecken det gjorde det på mig första gången! Har haft mycket mer symptom nu men ändå händer inget. Så man vet ju aldrig!

Jaha tack xD haha lät så läskigt att "ta hinnorna". Antar att det innebär igångsättning på riktigt då?

Är också less :( hade hoppats lite på ett augusti-barn eftersom att jag e född då, men men haha. Barnsligt kanske. Våra barn valde september så det är helt okej. Önskar bara att min (och era) ville komma nån gång!!!

Min första gick vattnet på. Sen igångsättning. Så har svårt föreställa mig att värkar bara kan komma. Haft känningar som mensvärk innan. Men nu... Ingenting....

Tror dom brukar prova ta hinnorna sen komplettera med dropp om dom ska sätta igång det men är osäker...
Svar på tråden BF Augusti 2016