BF Augusti 2016
Åh vad roligt, inte sett någon augustigrupp. Kanske för jag innan rul var beräknad i juli. Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Är gravid med första barnet, beräknad till den 3/8 och det är en pojke.
Åh vad roligt, inte sett någon augustigrupp. Kanske för jag innan rul var beräknad i juli. Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Är gravid med första barnet, beräknad till den 3/8 och det är en pojke.
Nu när jag har läst lite om vad ni skriver måste jag säga att ni alla verkar så snälla. Genuint omtänksamma! Har skrivit i några andra grupper men aldrig stött på en som bryr sig så mycket om varandra. Det är verkligen underbart att se! :)
Nån som har tips för vad jag kan göra åt fötterna? Igår Kväll När jag skulle ta en dusch såg jag att jag hade lite svullna vrister. Der Har ju varit varmt nu npgra dagar och jag har ett VÄLDIGT stillasittande jobb, kan sitta hela dagen med paus för toa och lunch ungefär.'
Hjälper det om jag lägger upp benen på en stol medans jag jobbat? Kanske en liten stund ett par ggr om dagen. Könns lite nonchalant att sitta så och jobba... Med en laptop i knät men vad ska man göra... Vill inte se ut som en elefant vid fötterna. Ligger i sängen nu och ska strax upp och just nu ser de normala ut efter att ha legat en hel natt.
Måste man ha stödstrumpor? Får panik av tanken att ha de hela sommaren i värmen...
Det är ju helt rubbat att dom tycker att man ska söka jobb som höggravid!
Fine om det hade varit obligatoriskt till typ 4 mån innan bf men vem vill anställa någon som kommer att gå hem direkt. Då behöver man ju hitta en ersättare på direkten!
Låt oss gravida va ifred med våra krämpor ha ha ha ha....
Det där med att koppla av går sådär hittills :/ Idag har jag rensat ut klädkammaren och sorterat och torkat ur ett par skåp i köket ha ha ha.... Ja ja får göra ett nytt försök till avkoppling i morgon ;)
Hur är ert humör nu? Jag var jätteirriterad i början av graviditeten men sen blev det lugnare, noll stressad , glad, harmonisk och störde mig inte så mycket på folk osv. Men nu senaste dagarna har jag
Märkt att hag är jätteirriterad igen och långsint. Som ett exempel: vi får gäster nästa vecka (min mans kusin) som ska bo hos oss nån dag, och då blir det säkert nån lunch eller middag hos svärföräldrarna. Känner intr alls för att gå dit och umgås med dem. Stör mig på en grej som hände för nån dag sen, vi hade gjort i ordning på altanen och de var hos oss och skulle fika. Då ställde jag dit en sån där fällbar stol som inte hade gått i lås riktigt, när jag satte mig på den så gick den i lås ich knäppte till, så säger svärfar " ja ni är ju två nu klart det blir tungt"... Tyckte inte alls att det var roligt, då fortsätter han med att säga till min man att "nästa gång du behöver ha hjälp
Med nåt (läs tyngd) så kan du säga till henne för då kan hon komma och vara behjälplig". Jag vet att han menade det som ett skämt men jag blev SKiTIRRITERAD!!! Kanske överreagerar men har gått och stört mig på detta nu i flera dagar och har lust att inte träffa honom
Nå mer resten av graviditeten. Tycker faktiskt inte att det är så roligt att gå upp i vikt och då vill jag inte att man ska Skämta om det. Då Är jag inte ens en "tjock"
Person i vanliga fall, är ganska kort och normalsmal.
Måste bara få berätta, när jag kom hem från jobb idag så hade jag fått ett brev från försäkringskassan, trodde de bara hade skickat ut för att berätta att de satt mina SGI dagar eller något. MEN ... jag har blivit beviljad min gravpenning. Jag är så himla lycklig, var så nervös att den inte skulle gå genom och kände att jag inte hade överlevt om jag inte hade fått den. Så mycket tid och energi har gått åt att tänka på detta och äntligen kan jag andas ut.