Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

BF Augusti 2016

Förresten; har tagit gravidfoto denna vecka - har någon mer av er gjort det? Min fotograf fick till en helt magisk bild:

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Tack! Ja, jag är ju egentligen bara en detalj i bilden men den blev så himla läcker. Har tagit studiobilder oxå :) det kostar ju en del (ska ta nyföddfoto oxå) men jag är så glad för fotona vi tagit på barnen tidigare så det får vara värt det.

Jag gör inget för att få igång förlossningen...varken te eller ananas eller sex :) det roliga är att mina båda två andra förlossningar startat samma dag som jag putsat fönster. Fast det har jag gjort bara för att ha något att göra, men det är ganska kul att det sammanfallit :)

Jag är iaf superstor!!! Och har så satans ont i revbenen eftersom han ligger så pass högt och trycker emot dem. Fruktansvärd smärta emellanåt...och så stökar han och börjar han så jäkla mycket...gnäll gnäll ;)

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Grattis augustibarn!

Då är vi flera som ska föda i Lund, det är mitt förstahandsval oxå och de båda tidigare är födda där. Frågade min bm i veckan om hon hört om många som dirigerats till andra ställen men hon hade inte hört något så det är kanske en ganska lugn sommar ändå.

Rekommenderar oxå massage kvällstid! Har gjort det med båda barnen och har fått bra och lugna kvällsrutiner och inte särskilt stökiga magar.

Jag var på tjejmiddag med min mammagrupp (4-åringens) igår och blev överraskad med en babyshower. Så himla roligt och jag blev alldeles rörd. Vi är alla tvåbarnsmammor och det är bara jag som skaffar en trea så lillebror kommer att ha sex entusiatiska extramammor :D

Förresten, jag hade 134 i järnvärde i veckan!!! Startade på 122 så mina järntabletter har tydligen gjort underverk...ett optimalt läge inför förlossningen tydligen, alltid nåt! :)

• Hallonpajen

Nmg försök att inte lägga så stor vikt vid TUL även om jag förstår att det är svårt. Jag var på sent TUL med min dotter och fick höra att hon skulle vara liten, ca 3-3,1 kg. Hon föddes bara två dagar efter BF och vägde 3,7 kg. Alltså en felmarginal på ca 600 g. Det kan mycket väl vara så även för dig, fast åt andra hållet då såklart. Är SF-måttet normalt och du bara gått upp 10 kg låter det osannolikt med en så stor bebis. Hur stora var du och mannen som nyfödda? Tror det spelar större roll!

Jag har fött två barn men aldrig sett skymten av någon slempropp...men det beror säkert på att min förlossning börjar från ruta noll när det väl sätter igång.

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Grattis HJohannesson!! Och lycka till Snuttispluttis!!

Igår hade jag en massa förvärkar hela dagen - totalt out of character för att vara jag så jag hann tom be min pappa köra ner från Stockholm...men det försvann under kvällen och natten har varit helt lugn. Märkligt ändå, för emellanåt gjorde de riktigt ont! Jag har iofs varit ganska dålig i magen så det kanske är det jag har känt och inget annat. Var på malmöfestivalen i lördags och fick kanske i mig någon bakterie där. Men så snopen man blir! Försöker trösta mig med att barnen är glada att morfar är här... :/

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Och jag. Kommer garanterat vara sist kvar!! Är ju beräknad till 29/8 och har passerat v 40+0 med båda ungarna... Så less nu, extra mycket idag när jag för en gångs skull hade förvärkar och fick lite hopp om att något var på g,,.

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Förresten, vet inte hur många som kan se bilder i tråden men jag fotade en del av det jag sytt igår:

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Tack! Det där är inte ens hälften av vad jag sytt :) har precis börjat sy i strl 68 oxå för jag vet att det inte blir så mkt tid till annat de första månaderna. Världens bästa sysselsättning när man väntar på bebis om inte annat!

Är det någon fler som besväras av svampinfektioner därnere?! Jag har haft problem hela sommaren...lyckas hålla det hyfsat i schack med kräm men det försvinner aldrig helt, så himla segt! Jag antar att jag borde detoxa mig på allt socker men det är jag så lagom sugen på just nu...min enda ljuspunkt i vardagen är att unna mig en fika om dagen :)

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Kela, så fruktansvärt jobbigt!!! Tyvärr känner jag igen mig en hel del...vad fick du att sova på? Om du inte fick någon vila trots den så ring in direkt igen och berätta detta. Du behöver vila och avslappning - hade jag varit i ditt läge nu (med min erfarenhet) hade jag krävt petidin. För mig funkade det toppen. En epidural kan funka lika bra, men är du så smärtpåverkad slappnar du inte av i livmodern och den öppnar sig inte.

Stå på dig och varmt lycka till! Du har rätt att få hjälp!

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016