Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Zarizen skrev 2016-06-03 11:32:00 följande:

Tänkte uppdatera er lite. Legat på Usö tills nu men fick precis reda på att jag får åka hemåt idag. Infektionsproverna är än så länge ok (äter ju antibiotika än) och odlingen på tappen var bra. Läcker fortfarande vtn och kommer säkert göra så nu, ingen chans att det slutar verkar det som.. Men får iaf komma hem och är ordinerad vila så mycket som möjligt. Har inga värkar än, bara sd men de gör inte ont. Ska tillbaks på provtagning varannan dag. Hoppas han väljer att stanna kvar i magen så länge som möjligt men kommer säkerligen få ett litet prematurbarn. Är ju låååångt kvar..

Åh vad härligt att höra!
    Hoppas att bebis stannar många veckor till :)
  • HJohannesson

Jag brukar äta en frukt till frukost. Och dricka 1 liter vatten.
    Om jag ska jobba försöker jag få i mig en rostad macka med :)

Åt mängder innan jag blev gravid. Hoppas verkligen jag får tillbaka matlusten när bebisen väl är ute :)

• HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-06-12 19:12:22 följande:

Evelina grattis o välkommen kul med fler unga mammor, trots att jag inte är ung längre men va 19 när jag fick första för 10 är sen Idag upptäckte jag av en slump (kliade som fan på ena vårtan) att jag kan spruta råmjölk redan känns lite tidigt. Hur har ni andra det med mjölken o tuttarna?

Du kanske redan har fått svar :) jag kan med spruta ngn vätska ur brösten (känns som tapetklistret haha). Brösten har dock läkt denna vätska sen v18 tror jag. Min mjölk kommer vara slut innan bebis är här :)
  • HJohannesson
    tjejen 85 nr 1 skrev 2016-06-15 14:19:35 följande:

Hur länge har ni jobbat/tänkt att jobba? Jag jobbar på förskola. Har inte velat sjukskriva mig men kändes nu som om jag inte hade så mycket till val. Kroppen orkar inte längre så det började tas ut psykiskt för mig med panikångestattacer också :(

Hade tänkte ta semesterdagar och gå 4 juli men nu vart det sjukskriv sen igår.. Så lämnar jobb nu då vecka 34. Känner mig rastlös och rädd för att klättra på vägarna hehe men vart lagom till att hela jag svullna upp iaf. Hade inte varit kul att jobba med dessa svullna såkallade fötter heheh

Jag jobbar 2 veckor till, är då i v36. Sen tar jag ut min semester och sen är det dags att föda hoppas jag haha!
    Men det är tungt på jobbet nu alltså. Men det känns överkomligt att jobba två veckor till :)

Jag tror du hittar ngt att greja med. Om inte annat får du vila dig i form :)
  • HJohannesson
    Zarizen skrev 2016-06-16 22:52:35 följande:

Hoppar in och tänkte bara meddela att jag fått en liten pojke 15/6. Värkarna började på måndagen 14/6 och gick inte att hejda då vattnet redan gått 2 v innan.

Han föddes i vecka 30+1 och vägde 1900g och var 44cm lång. Han mår bra men ligger på neonatal avd för vård några veckor framöver. Jag mår bra.

Stort grattis !!
  • HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-06-19 14:03:18 följande:

Jag tänkte också fråga, ni som planerar att amma, ska ni köpa hem ersättning fall i fall det inte skulle fungera? Detta är ju mitt första barn och vet inte riktigt hur man brukar göra, är bara rädd att om jag har det hemma är det lätt att ge upp. Och vilken ersättning rekommenderas? Jag stod och kollade i hyllorna på Ica Maxi för nån dag sen och känner mig bara så förvirrad, det kändes som rena djungeln. 

Jag har köpt hem ett paket Semper och har flaskor redo om det inte fungerar :)
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-06-22 13:26:42 följande:

Haha är det bara jag som kommer att insistera på att min sambo ska stanna på BB? Min son kommer att ha min bästa vän som barnvakt och hon är jätte duktig med honom så det oroar jag mig inte för :) skolan kommer att ha satt igång då också och hans skola ligger närmare henne än oss.

Helst vill jag inte stanna så länge på BB, bara så jag får upp krafterna lite innan jag kmr hem till hemmet med barn och adhd tjat haha. En natt hade varit perfekt :D men beror på min återhämtning.

Alltså det här med BB väskan skrämmer mig nästan, helt plötsligt är det ju dags? Känns som att när den väl är packad så kan det börja när som helst. Vi som har suttit här sen början och skrivit o snart har vi nått mållinjen :) spännande men läskigt!

Vad ska ni köra på för bedövning ? Nån spec ställning o föda i?

Min sambo SKA stanna, annars åker vi båda hem. Vi kan knö ihop oss i en 90 säng i värsta fall :)

Ja denna BB-väska. Vet inte alls vad jag ska ha med ännu. V35 nu så jag kanske får lägga i det viktigaste snart.

Bedövning vet jag inte, helst ingen. Men jag har ju inte gjort detta innan så jag tar det som det kommer.
    Jag har haft många smärtsamma sammandragningar och när dom kommer så känns det skönt att stå på knä och luta/ligga mot ngt samtidigt som jag får massage. Så jag föreställer mig att det är typ så jag kommer känns på förlossningen med :)
  • HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-06-26 13:30:17 följande:

Usch stackars dig Nmg, det är inte kul när man har de dåliga nätterna, tur har man de någorlunda bra också så man får sova någon gång. Jag har inte heller hört att man kan starta värkar av kallt vatten på fötterna. 

Har ni det varmt idag också? Här är det molnigt och jag tror prognosen sa att det skulle regna lite idag, det kunde varit skönt. För både mig och naturen. 

Jag måste också få säga att jag har så ont i min mage idag, det är liksom som ett riktigt tryck neråt, det känns annorlunda från min smärta jag haft förut. Jag känner mig också ängslig och kan inte ligga still, måste röra mig men att röra sig är jobbigt och allt gör ont. Det är svårt att förklara men jag känner inte igen min kropp alls idag, något står inte rätt till men kan inte förklara vad. 

Vet du om bebisen är fixerad ännu?

Jag har med mått konstigt. Oro i kroppen som gärna sitter i hela dagen och en bebisen som trycker galet mycket mot underlivet.
    Men min är fixerad nu så jag antar att det är därför mina symptom har ändrats.

Här är 30 grader idag. Fläktarna går för fullt haha.

Skönt att höra att han mår bra zarisen!
    Hoppas det funkar för er med sjukhusvistelse. Måste vara drygt men man går väl igenom det för att man måste.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-06-27 05:21:59 följande:

Är det Nån som fortfarande jobbar? Vad jobbar ni med? Jag ska jobba denna vecka och nästa vecka sen semester och tömma alla komptimmar mm så jag kan vara hemma till sista augusti och därefter börja ta ut FP. Jag vet dock inte om jag orkar faltiskt. Jag har inget betungande jobb, jobbar på kontor, men jag vet inte om jag orkar vara på jobbet 8 timmar om dagen, fullt påklädd och sitta still på en stol i den där

Värmen. Vill bara gå hemma nu i minimalt med kläder och ha fötterna i en balja med vatten!!

Nu när jag vaknat så har svullnaden gått ner runt fotknölen men själva foten typ där vid tårna är fortfarande svullen! Hann aldrig pysa fötterna i vatten igår men får Göra det efter jobbet idag. Hur ska man orka jobba 10 dagar till.... Bläää...

Ursäkta gnället!

Jag jobbar också fortfarande. Jobbar i en stor klädbutik och vi går massor varje dag, är helt slut efter varje dag. Men jag slutar denna veckan, är i v36 då.
    Tror det är bra för mig att gå mycket med för benen svullnar mindre om man är i rörelse. Tårna däremot haha. Fruktansvärda!!

Samtidigt är det skönt att jobba. Kan tänka mig att jobbet bidragit till min viktuppgång på 9 kg (hittills). Hemma sover jag typ bara och äter godis haha.

Det är bara 10 dagar kvar för dig. Bara att bocka av varje dag och fokusera att du snart är ledig :)
  • HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-06-27 21:28:21 följande:

Såg precis att det finns en grupp startad för BF Mars 2017!!!
    Fattar ni hur nära vi är att få våra bebisar?
    Helt galet ju!
    Roligt att vi har följts åt så länge och att vi snart är i mål <3

Haha ja det är galet !!
    På söndag är det bara en månad kvar innan bf för mig! Nu känns det som om graviditeten gått väldigt snabbt.
Svar på tråden BF Augusti 2016