Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Anonym (Nael12) skrev 2016-06-28 10:43:33 följande:

Funderar.på att ta bort nappen.. vad tycker ni är fördelar / nackdelar med napp?

På BB tycker de att man inte ska använda napp och på BVC tycker de att det är jättebra med napp... Napp minskar risken för psd (vad jag förstått det som).

Jag tror inte jag kommer använda napp på BB, men sen ska jag definitivt göra det :)
  • HJohannesson
    Hazel Grace skrev 2016-06-27 23:46:51 följande:
    Jag gnäller heeela tiden! Så du är inte ensam. Jag jobbar i butik, mestadels kassan men jag orkar knappt. Kan varken stå eller sitta långa stunder utan att det gör ont och alla vridmoment och snebelastningar är smärtsamma som fanken efter en stund. Jag ska jobba i tre veckor till. Sen blir det semester en vecka, sen får jag ta ut föräldradagar tills det är dags. Om jag inte får igenom en sjukskrivning. Kan bm göra det eller måste jag gå till en läkare?
    Jag blev sjukskriven 50% och det gjorde att hela livet vände! Har mått kanon sen dess!
    Hoppas du får vara hemma mer!
  • HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-06-29 21:47:39 följande:

Jag har aldrig fattat det här med att bebisar luktar så gott och jag kan inte säga att jag luktar annorlunda nu gentemot innan.
    Vet att mamma gick omkring och snusade på dottern när hon var bebis och var alldeles till sig men jag fattade aldrig vad hon snackade om :/

Det kan inte vara så att man som gravid kanske är mer noga med vad man använder för produkter på sin hud och därför får en mer "naturlig" doft som förknippas med bebisdoft? Bebisar har man ju inte något parfymerat eller så på.
    Jag blir väldigt känslig för dofter när jag är gravid (är det annars också men det blir värre nu) så då använder man kanske mer oparfymerat än innan?

Vet inte hur det är med oss gravida men bebisen utsöndrar en doft som gör oss (framförallt) kvinnor lyckliga. Vi ska liksom bli glada av att ge dem trygghet och kärlek :)
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-07-01 06:39:10 följande:

Idag går jag in i v 33! 32+0 och nu är det juli!!! Tänk va nära det är nu! Igår köpte jag en sängmobil, så fin, snurrar och spelar musik, har redan satt upp den oxå!

Hur Gör ni som är ungefär i samma v som mig? Håller ni er hemma nu eller åker ni "runt"? Har semester från v 28, tänkte åka ner till Sthlm en helg med övernattning men blir orolig att det ska bli nåt

På natten bara för att man inte är hemma.. Men är ju då i v 34-35, så det borde vara lugnt om man inte känner av saker innan?

Jag ska övernatta 20 mil hemifrån i v39 haha!
    Tänker att började det komma värkar så hinner jag hem :)
  • HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-07-01 15:37:45 följande:
    20 mil är ju ändå en hanterbar sträcka känns det som :)
    Sen är det ju så att det finns förlossningsavdelningar lite överallt så det finns hjälp att få även om det inte var precis där man tänkte sig :)
    Det är väl bara det att man får improvisera lite om man inte har BB-väskan med sig ;)
    Ja men precis så tänker jag också. Det tar Max 3 h att köra och det finns massor av sjukhus på vägen :) allt löser sig!

Om inte annat får väl barnafadern åka på en shoppingtur efter att jag kalvat!
  • HJohannesson

Min värsta åkomma är ju absolut att jag snarkar helt fruktansvärt mycket, och pratar i sömnen. Min stackars sambo får inte sova på nätterna haha.

Jag har väldigt mycket slem i näsan med och jag har ofta näsblod. Vidrigt! Har haft det sen v5 typ.

Hoppas båda åkommorna försvinner om en månad när bebisen ska vara ute :)

• HJohannesson
    Snuttispluttis skrev 2016-07-08 11:44:51 följande:

34+1 och 15 kg upp sen innan plus. Dock fortfarande 2 kg lättare än när dottern föddes.

Hur ser det ut för er andra?

V37 + 10 kg
    Har nått min maxvikt med råge haha. Men det gör inget alls. Jag tror det är svårt att styra hur mycket/lite man går upp. Det får ju blir som det blir
  • HJohannesson

Min ligger långt ner och är fixerad sen några veckor tillbaka. Jag känner hur det trycker på neråt insidan av min kropp haha. Det gör verkligen ont ibland. Men det är väl så det ska vara :)

Jag är inte trött på att vara gravid ännu även om jag är i i mitten av v37, men jag är så trött på att ha ont av alla sammandragningar.
    Hoppas att antingen dom går över eller att barnet vill visa tecken på att komma ut :)

• HJohannesson

Jag tycker bara att det är trevligt med besök :)

Men jag är bra på att säga ifrån också. Jag är inte där för att underhålla mina gäster. Behöver jag sova så går jag och vilar. Vill gästerna ha mat så finns det massor i skafferiet och kylskåpet :)

Om ni ska ha långväga besök där folk måste sova hos er så säg att ni inte orkar fixa med allt, vi är trots allt höggravida. De får gärna sova över men det bedrivs ingen hotellverksamhet med underhållning.

• HJohannesson

Jag i är v38 och min mage blir också helt degig ibland :) det finns ju gott om plats mot ryggen med så jag tror bebisarna bara åker bak litegrann och då blir det daller på framsidan.

Min vänstra sida är alltid mjuk för där ligger bebisen inte överhuvudtaget.

19 dagar till bf, det börjar kännas i kroppen. Har ont i magen och överallt. Sover nog bättre nu än innan, kroppen försöker väl förbereda sig så gott det går :)

Svar på tråden BF Augusti 2016