Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Tusentack för er omtanke, ni är alla så underbara Hjärta Jag gick och la mig i sängen, min sambo fick fixa värmekudden till mig men det hjälpte inte. Jag lyckades slumra lite och efter några timmar hade det lättat, jag känner fortfarande av smärtan lite men inte som igår. Jag var så himla säker på att förlossningen hade startat och att jag var i latensfasen. Men som sagt det avtog och jag har sovit relativt bra inatt. Jag ska prata med min BM om det imorgon. Jag går in i vecka 36 på torsdag och jag vet helt ärligt inte om jag kommer orka ha denna smärtan i kanske 6 veckor till om man nu skulle gå över tiden. Det borde ju finnas något att göra? eller?

• Misszandra

Kela: Jag får nog höra med BM imorgon och se vad hon säger. Allt jag får höra är att vila, vila, vila heeela tiden men jag kan nog inte vila mer än jag gör för tillfället. Jag hoppas hon har några bra råd att ge mig, för detta är inte kul.

Moen: jaa, förra helgen var vi på förlossningen och de kollade för uvi, gjorde CTG och VUL, läkaren sa att de smärtor jag haft inte hade påverkat tappen och jag hade inte öppnat mig något. Det svåra tkr jag är att jag vet inte hur ont jag kan ha innan det faktiskt börjar påverka.

• Misszandra
    Anonym (Nael12) skrev 2016-06-28 10:43:33 följande:

Funderar.på att ta bort nappen.. vad tycker ni är fördelar / nackdelar med napp?

Om du planerar att amma så rekommenderas det att inte använda napp tills amningen har kommit igång och fungerar på riktigt, och du kan se att din bebis äter och får i sig mat som den ska. 
  • Misszandra

Nyss kommit hem från BM, och hon sa att om min förlossning inte satt igång när det börjar närma sig bf så ska hon boka ett läkarbesök som ska göra en hinnsvepning som förhoppningsvis sätter igång det. För jag sa att min rädsla är att behöva gå över tiden med denna smärtan. Hon rekommenderade också alvedon och värmekudde eller bad. Och blev det inte bättre av alvedon, skulle jag ringa in till förlossningen. 

• Misszandra
    moen skrev 2016-06-30 13:39:38 följande:

Det här med bäddning i barnvagnen.. Vad använder ni för lakan? Kom på att jag inte har köpt nåt till barnvagnen.. Blir ju bökigt med ett helt vanligt lakan som man har till spjälsängen?

Jag har köpt lakan för vagga/barnvargn. De var superbra, riktigt sköna i materialet. 
  • Misszandra

Jag undrar om det är fler som tittat på hallonbladste? 

Jag har börjat dricka de igår och inte av anledningen att starta en förlossning för det tror jag inte på, utan jag pratade med en barndomsvän som sa att hennes förlossning gick jättebra och hon blödde knappt något alls, och endast i 6 dagar efter förlossningen. Det var då jag blev intresserad och började läsa, även andra säger att de inte blödde mkt under och efter förlossningen. Visst, det kan kanske inte bevisas att det var teet men det är ju knappast farligt att chansa.

Det ska tydligen göra så livmodern arbetar och då går förlossningen smidigare, och om man fortsätter dricka det efter förlossningen så kan det även främja amningen. Det är inte supergott, men jag har redan vant mig efter 3 koppar. 

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-06-30 14:45:23 följande:

Jag är jätte intresserad av naturlig medicin så har läst lite om hallonbladsté :) tänker definitivt dricka det också. Man ska inte börja innan vecka 34-35 så jag måste vänta lite.

Det ska ge effekterna du pratar om och eventuellt hjälpa om man håller på att gå över tiden. Varför inte tänker jag :)

Jag tkr också det är superintressant. Och om man nu skulle föda på BF är det ju bara ett plus, helst 2 veckor innan. Jag hoppas på de goda effekterna alla andra pratar om ang blödning och amning. Jag är i vecka 36 (35+0) idag så kör all in nu, haha. Jag vet inte om det är teet eller det faktum att jag var på stan hela dagen igår med en barndomsvän plus hennes 4åring och 1åring som gett mig extra sammandragningar. Igår hade jag sjukt ont men det var pga allt gående. Det liksom känns som att livmodern arbetar men det gör inte ont hela tiden. 
  • Misszandra
    jess06 skrev 2016-07-01 16:24:39 följande:

Inatt hade jag kraftig mensvärk som strålade ner i låren och bak i ryggen, det kom och gick liksom. Efter mycket om och men somnade jag. Den senaste timmarna har det kommit tillbaka, kommer och går. Kan det vara förvärkar? Blir så himla nervös :(. Jag tar det väldigt lugnt och alvedon vill inte riktigt hjälpa heller..

Min BM sa att om jag fick ont och värmekudde/bad + alvedon inte skulle hjälpa skulle jag ringa in till förlossningen. Du kanske bör höra med dom för att vara på den säkra sidan. Vilken vecka är du i? När är BF?
  • Misszandra
    jess06 skrev 2016-07-01 17:37:14 följande:
    Om det inte ger sig till ikväll tänkte jag ringa in och kolla med fl. Jag är i v.33 BF 23/8.
    Så brukar jag också göra, oftast ger det värsta med sig.

Jag har själv väldigt mkt sammandragningar och tryck neråt idag. La i ett bad, som ska hjälpa mot smärtan och kände hur det bara blev värre och värre, inte alls kul. Tror också han har ändrat "ställning" han ligger nog helt åt andra hållet, notera att han legat exakt likadant i flera flera veckor. 
  • Misszandra

Usch, jag förstår inte hur ni orkar åka iväg. Jag önska att jag hade ork att sitta i en bil i flera timmar för att hitta på något mysigt och roligt. Jag orkar knappt gå till affären utan att känna att jag håller på att gå sönder. Dock började det närma sig för mig, är i vecka 36 nu så har bara 4 veckor kvar, förhoppningsvis. Jag hoppas på 2-3 veckor, max. 

Svar på tråden BF Augusti 2016