• Moorii

BF Augusti 2016

Här rapar jag faktiskt aldrig honom längre! Försökte i början, men det tog så lång tid, alternativt att det aldrig kom någon rap alls, så jag lät det vara. Insåg också att raparna ändå kom av sig själv vid andra tillfällen efteråt, så det var inte nödvändigt att aktivt försöka få honom att rapa. Han både pruttar och rapar en del under dagarna och verkar må finfint :)

• Moorii

Våra sovrutiner är inte helt olika era. Lillen blir trött vid 19-20 och då försöker jag varje kväll amma tills han somnar, i sängen då. Han somnar i princip alltid, men hinner oftast bara gå ifrån i 5-10 minuter innan han vaknar :/ sen blir det svårt att få honom att somna om, så han får vara uppe med oss till 21-21:30 och sen går det hyfsat att lägga honom, om han sovit bra på dagen. Har han sovit dåligt kan det lika gärna bli skrikfest i en timme eller två, fast det var faktiskt ett tag sen det hände. Hoppas på att den fasen börjar lugna sig! Verkar som han inte kan sova själv iallafall, men så får det vara, han är ju så liten ännu. Sen vaknar han numera runt 4 ggr per natt, var bara 2 tidigare.. Hoppas det ändras med.

• Moorii
    Nmg skrev 2016-11-19 18:01:31 följande:

Ja alltså jag brukar slänga de men jag funderar på att tvätta de och återanvända åtminstone 2 ggr. Ibland brukar han bajsa när jag använder den då kommer det bajs på den så de orkar jag inte tvätta men om det ör bara gaser så borde man ju kunna tvätta av de? De ör ju som dumsäger väldigt dyra, hur gör du?

En i min mammagrupp kokade dom efter användning, enligt henne funkade det bra, har dock inte provat själv då vi inte behövt använda dom så mycket.
  • Moorii

Gustav växte ur sitt babynest för över en månad sen, så efter det har han fått sova på sin filt mellan oss och med sitt babytäcke :) går jättebra! Han brer verkligen ut sig också, armarna rakt ut ^^ får se hur det går sen när han börjar rulla runt.. :P

• Moorii

Nmg, japp! En härlig fas är det.. Började för en månad sen för Gustav, då han blev tre månader. Snart blir han fyra och vaknar fortfarande oftare på nätterna, mycket gnäll och mycket mer snuttande än vanligt. Nu sover han inte ens nån längre stund i vagnen längre och ska han sova hemma så måste han antingen ligga i famnen eller att jag ligger bredvid i sängen och han får snutta. Mycket gjort får man inte..

• Moorii

Haha, vi kommer också försöka få till ett syskon rätt tidigt, men vi väntar till april iallafall. Inte så sugen just precis nu heller.. Vill försöka bli av med bullen på magen först, om det nu går :P

• Moorii

Moen, samma här! Hade en piercing som jag tog ut ca två månader innan jag blev gravid, ser inte klokt ut nu :( blev infekterat ju mer magen växte och nu är det en mörklila fläck där och lite hårt :/ tänk om någon kunde varnat en för det.. Hade antagligen inte fått några bristningar om det inte varit för den, de utgick alla från den nämligen, som tur var inga stora, men ändå. Onödigt!

Håller med om att huden är fantastisk! Den är lite mer elastisk än tidigare, men ändå rätt fast.

• Moorii

Har också en väldigt klängig, gnällig och gråtig bebis nu :/ han har dessutom börjat skrika i panik när han sitter hos pappa. Ibland helt utan förvarning , men oftast kommer sura läppen först.. Så förutom att jag sitter låst med honom hela dagarna eftersom han bara somnar vid amning och sen bara kan sova i knät, så får jag alltså knappt någon avlastning heller på kvällarna eftersom han blir ledsen hos pappa. Inte jättekul period just nu :(

• Moorii

Alltså, jag börjar känna mig uppgiven :( sen ganska länge nu så kan inte Gustav sova själv. Försöker ändå varje kväll, efter han ju är trött och behöver sova. Liggammar i sängen, han somnar och jag smiter ut. Som bäst sover han i 10-15 minuter, men aldrig någonsin har han somnat för natten på egen hand. Spelar ingen roll att jag försöker natta igen när han vaknar, det blir samma procedur igen. Jag och mannen får aldrig en stund bara han och jag, men han får massor med egentid, eftersom det bara är jag som kan natta. Skönt för honom, men jag är helt knäckt. Är det bara jag som har det så här? Vad ska jag göra? Bara stå ut?

• Moorii

Ok, Moen, vi verkar ju ha det precis likadant just nu då :/ nä, kul är det inte, men inte så mycket att göra då. För att gnälla ännu lite mer så är min man ute och dricker öl med sina kollegor ikväll, kommer inte kunna göra nåt sånt förrän om två månader tidigast..suck.

Hallonpajen, tror jag lyssnar lite för mycket på hur andra gör. Det är flera som ska försöka få sina små att sova i sina egna sängar nu, de bebisarna är lika gamla som Gustav. Känns som en omöjlighet för oss, han vaknar om jag försöker flytta honom.. Och han vaknar fortfarande 3-4 ggr per natt och vill äta/snutta. Får bara acceptera att han inte är en sån som kan sova själv just nu, hur tråkigt det än må vara :/

Svar på tråden BF Augusti 2016