Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Misszandra skrev 2016-07-15 23:15:33 följande:
    Jag har också 19 dagar kvar, är din bebis också beräknad den 3 augusti?? Vad roligt, jag känner också igen mig i vad du skriver. Har upplevt att jag sovit bättre den senaste tiden, sover riktigt mkt nu för tiden. Vaknar fortfarande ett antal gånger per natt men inte som förut. 
    Ja 3 augusti, så nu är det nedräkning :)
    Jag är tom uppe och kissar mer sällan än tidigare. Är bara uppe 2 gånger innanför är dags för att vakna.
    Jag har väldigt mycket förvärkar men tyvärr betyder ju inte det något. Haha alla små tecken man letar :)

Jag har hela tiden trott att barnet kommer när som helst, lär ju gå över minst en vecka.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-07-18 10:50:57 följande:

Hur ska ni bädda vagnen? Har ni köpt Åkpåse och annat? Jag har köpt olika filtar, fleece, galler bommul osv. Har inte köpt nån jacka eller så till bebisen. Svårt att Veta hyr det kommer bli i slutet av augusti, det brukar ju kunna vara sommarvärme då

Jag får förhoppningsvis barn snart så jag har inte köpt ngn åkpåse. Jag har inte ens en kudde ännu haha.
    Men en filt borde väl räcka ganska långt?
    Och att bebisen har en varmare overall (alltså de i tyg) de kallaste dagarna.

Jag köper åkpåse sen när jag vet om det blir en pojk eller flicka :)
  • HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-07-20 13:19:57 följande:

Jag måste fråga er om era SF-mått. Hur har de sett ut i slutet av graviditeten? Om ni minns från era tidigare och även ni som är lika långt gångna som mig?

Min mage växte ett bra tag 1cm i veckan, så vid varje besök hade magen blivit 2cm större. Sen besöket för 3 veckor sen hade den växt 1.5cm vilket kändes skönt, att han inte växer som fan även i slutet men nu sista besöket hade magen bara växt 0.5cm på två veckor, bm sa inget om det och min kurva började plana ut sig och är nu närmre mitten kurvan än den översta, vilket jag har varit nära hela graviditeten. Men jag tyckte ändå att det kändes lite konstigt att gå från 2cm på två veckor till en halv på två veckor. Oj vad jag svamlar, hoppas ni förstår ändå. 

Mitt mått är 36cm i v39. Jag har inte varit på så täta kontroller så jag vet inte riktigt hur jämnt magen har växt :)

Tror SF-måttet legat kring 2 cm mindre än veckan jag är i, förutom nu sista mätningen :)

Tror måttet blir lite mindre ju mer bebisen gräver sig neråt. Min bebis är fixerad också så magen har sjunkit lite.
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-07-20 14:30:56 följande:

Är någon annan helt sjukt trött? Jag skulle kunna sova hela dagen, :( känner mig läskigt trött! Det började för två dagar sen och har hållt i sig.

Jag har upplevt att jag är mycket tröttare nu. Nästan lika trött som i början av graviditeten.
    Jag måste få sova middag!

Jag skulle lätt kunna sova bort en hel dag.
  • HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-07-20 15:11:07 följande:
    Har du barn sen tidigare? För det är väl så att man går alltid på täta kontroller första grav och sen blir det lite slappare resterande grav. 

Jaa det kan jag tänka mig, sist jag var hos bm sa hon att han var ruckbar men jag tkr att magen bara sjunker och sjunker så han kanske är fixerad nu. 
    Haha nej mitt första barn. Vet inte varför det är så få kontroller. Vi är ganska lugna av oss så det har verkligen inte behövts mer.

Jag tyckte jag kände när min bebis fixerade sig. Det började liksom skava i bäckenet.
  • HJohannesson
    moen skrev 2016-07-22 07:13:10 följande:

Nej urs för den här värmen! Vill sååå gärna bada men orkar varken gå ner till vattnet eller får bada pga slemmisen :( jag antar att man inte får bada efter FL heller.. Så i år har man inte ens doppat sig.

Mulan, haha här i Vårberg är det för lång backe till vattnet också även fast vi bor ner mot skogen. Sade ju iallafall kunnat sitta på bryggan med fötterna i men det är man för slö för :)

Kolla upp om det verkligen stämmer med slemproppen. Det är väl bara när vattnet gått som det är restriktioner på att bada? Synd för dig att missa svalkande dopp i onödan :)

Efter förlossningen får man inte bada. Det suger!
  • HJohannesson
    moen skrev 2016-07-31 06:42:52 följande:

Åh så skönt blev inskriven nu på SöS och är öppen 4 cm. Hade såna fruktansvärd värkar inatt men ojämna både i styrka och tid emellan, allt från 5 till 10 minuter. Kl halv 5 fick jag nog och efter en panikattack åkte vi in. Visade sig att jag hade 1 minut emellan värkarna! Va det kan ändra sig. Ville bara uppdatera er :)

Lycka till :)
  • HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-07-31 13:34:55 följande:

Tänkte göra en liten instickare med äckelvarning nu mitt i allt spännande med förlossningar som är på g XD

Alltså; vad jag kan känna så har jag inga hemorrojder. Men varje gång jag går på toa och gör nr 2 så blöder det...ganska mycket tycker jag eftersom jag kan se blod i toalettstolen. Det gör inte direkt ont att gå på toa men jag har ju varit förstoppad hur länge som helst så helt skönt är det ju inte förstås.
    Kan det vara så att blodet orsakas av hemorrojder som sitter på insidan?
    Har inte tagit upp det med min bm än men ska dit på torsdag så tänkte prata med henne då. Känns som det blivit värre typ sista veckan :(
    Nån annan som har liknande erfarenhet?

Jag har haft det så hela graviditeten, inget att oroa sig för. Har inga yttre hemorojder.

Nu har det slutat blöda men det beror antagligen på att jag alltid är dålig i magen.
  • HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-08-03 13:52:30 följande:

Oooooo! Kan vi hoppas på att det är ett tecken på bebis om vi är fler som har samma symptom :P

Hoppas det !

Jag har haft mensvärk i 1 vecka nu. Börjar bli tröttsamt. Har lite sammandragningar men inget som gör särskilt ont. Det som gör mest ont är när huvudet trycker mot livmodertappen (eller vad det nu än är som sitter där nere) hela tiden. Känns som små knivhugg haha.

Jag är så dålig i magen nu med.

Bf idag :) hoppas att den tittar ut snart!
  • HJohannesson

Bf+5 . Börjar bli drygt! Har haft mensvärk i 2 veckor och sammandragningar hela dagarna sen i fredags.
    Men inga tecken på bebis ännu :/

Vill verkligen inte bli igångsatt, då gör jag hellre KS.

Suck och stön !

Svar på tråden BF Augusti 2016