• Zarizen

BF Augusti 2016

Tack alla! Ja ska verkligen ta det lugnt nu och bara gå till från toa/soffa/säng/kök typ. Om omställning men jag vet ju att det är det bästa för bebisen och jag tänker inte riskera nått!

• Zarizen

Uppdatering: går fortfarande med vattenavgång. Äter antibiotika för jag har GBS (läste att ni pratat om det) och jag måste behandlas då mina fosterhinnor spruckit och det finns risk för infektion till bebisen. Annars får man inte behandling under grav men vid förlossningen får man det då barnet kan smittas när det blir förlöst vaginalt. Jag går på provtagning och Ctg kontroller varannan dag så bebisen mår bra och jag inte får nån infektion. Än så länge mår vi båda bra. Har gått 9 dagar nu sedan vattnet gick och varje dag extra i magen är guld värd. Så får se hur länge jag lyckas hålla honom kvar i magen... Varje dag är oviss och det är jättejobbigt. Men försöker vara stark och se på allt positivt.. Men allt är så overkligt än..

• Zarizen

Hoppar in och tänkte bara meddela att jag fått en liten pojke 15/6. Värkarna började på måndagen 14/6 och gick inte att hejda då vattnet redan gått 2 v innan.

Han föddes i vecka 30+1 och vägde 1900g och var 44cm lång. Han mår bra men ligger på neonatal avd för vård några veckor framöver. Jag mår bra.

• Zarizen

Uppdatering:

Lilla Brooklyn mår bra. Har blivit av med navel kateter, ingen cpap eller syrgas, inget dropp. Har sond där han matas med min bröstmjölk varannan timme (jag pumpar ur och har massor...) idag blev han av med kuvösen och ligger i värmebädd eller hos mig då hud mot hud. Hans vikt har vänt uppåt och han är världens finaste :)

• Zarizen

Intressant att läsa om era "krämpor".. Hann ju liksom aldrig få några stora besvär eg. Mådde ju riktigt bra på slutet innan lillen valde att titta ut. Gick upp 10kg och har gått ner 5kg av dem. Mina fötter och ben svullnade aldrig upp..

Brooklyn mår iaf bra. Ligger i värmesäng nu och håller värmen bra. Har sond och ligger och snuttar på mig så ofta jag kan/orkar. Han andas bra och har bra puls. Snart 2 veckor sen han kom. Blir nog kvar på neo några veckor till då han måste komma igång med amningen och han är lite för liten för att kunna fixa det nu.

• Zarizen

Hej alla! Har glömt att uppdatera er här :) har ju en liten en som tar upp all ens tid

Vi är hemma iaf! Först var vi hemma på permission en vecka innan vi blev utskrivna helt i onsdags. Allt är bra och jag helammar sedan ett par veckor tillbaka. Han är riktigt duktig och började suga redan i vecka 32, först i vecka 35 brukar de klara av "suga-svälja-andas" egentligen. Så sonden är borta sen 2 veckor och han ökar på bra i vikt! Var på BVC igår och numera väger han 2670g och 47,5cm lång Såå skönt att vara hemma!

Hoppas allt är bra med er andra och att era små bebisar tittar ut snart. Nån mer än mig som fått kanske?

Svar på tråden BF Augusti 2016