Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Gjorde en beställning på lekmer också här i sista sekund. En bärsele och en skötbädd fick det bli. Sparade nästan 450 kronor med alla rabatter! På bars två grejer. Sjukt nöjd :)

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-07-01 06:26:59 följande:

Det känns som att man kommer handla en del på nätet när man blir hemma om det ska fortsätta med rabatter och sånt

eller hur, livsfarligt ju :)

Angående resa runt och så, jag är några dagar efter dig (31+4 idag) och har planerat att åka till mina föräldrar när jag är i vecka 36 ungefär. Dom bor ca 20 mil bort, men längre bort än så vågar jag inte åka. Har inte ens tänkt på att jag kommer vara så långt gången då :) men å andra sidan börjar jag ställa in mig på septemberbebis, känsla jag fått bara och det känns så avlägset fortfarande. Annars blir det nog inget långväga åkande här iaf. Hade gärna dragit runt dock! Älskar roadtrips :)
  • Hazel Grace

Jag har klarat mig ganska bra förutom foglossning och ont överallt. Inga pinsamma grejer direkt. Hade näsblod till och från vilket var jobbigt och sen har jag också haft en del flytningar.

Var köper ni era amningskläder? Är det ens värt att lägga pengar på eller ska man bara satsa på bhar? Tycker inte jag hittar några bra kläder.

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-07-03 12:16:58 följande:

Tyvärr hade min man varit snabb och skänkt bort en hel påse med amningströjor lyckades dock hitta på 5 st

Märken: boob 4 plagg, pop 1 plagg.(den bruna). Alltså 3 thirstar och 2 långärmade

Åh! Jag är också intresserad :) vad är det för storlek?
  • Hazel Grace

Ah okej. Jag är ganska liten upptill så det kanske är i största laget. Men Mulan var ändå före :)

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-07-03 20:34:09 följande:

Hazel jag bhvr inte ta alla haha :)

Haha nej men jag tror det blir för stort för mig, så gör det om du vill! ;)
  • Hazel Grace

Gött moen! Skönt att kunna slappna av och bara fokusera på bebis ankomst. Hoppas fk inte krånglar nu, någon respekt för sjukskrivning måste dom ju ha liksom.

Jag var ute tidigare med en kompis som fick barn nyligen och herregud va många det var som stannade och beundrade bebisen! Jag blev helt chockad, är det normalt? Dom flesta tittade bara och gullade på håll men flera stoppade ner händerna och tog på henne och grejer. Gör man så? Främlingar liksom? Jag var jätteobekväm när folk kom och klappade. Kompisen var okej med det men jag vill inte att det ska komma okänt folk och ta på min bebis när han kommer. Överreagerar jag? Det har inte med ev sjukdomar att göra eller något sånt men respekt och hyfs.. Har ni råkat ut för det? Vad känner ni?

• Hazel Grace

Klart man får titta tycker jag, bebisar ÄR ju söta liksom. Men att gå fram och stoppa händerna i vagnen gillar jag inte. Skönt att jag inte verkar vara ensam iallafall :)

Kela fy va jobbigt det låter :( hoppas det går över!

• Hazel Grace
    E81 skrev 2016-07-07 08:49:24 följande:

Hej tjejer!

Minns ni mig? Jag hann vara med någon vecka i slutet av maj/början på juni. Ville bara berätta att min lilla Abbe föddes på nationaldagen i vecka 30+6. Han vägde 1390 g och var 39 cm lång. Vattnet gick dagen innan och 26 timmar senare föddes han med akut kejsarsnitt. Allt har, efter omständigheterna, gått fantastiskt bra! Abbe är stark som tusan och efter bara 3,5 vecka på neo fick vi åka hem förra onsdagen (fortfarande inskrivna men med hemsjukvård). Han ammar duktigt och växer bra, igår vägde han över 2 kg! Hela familjen mår bra, även om vi är ordentligt trötta i perioder.

Lycka till med era små och kom ihåg att lyssna på era kroppar och lita på magkänslan! Ingen känner era kroppar och bebisen där inne bättre än ni.

Grattis!! Skönt att allt gick så bra trots att det var så tidigt. Och gud va härligt att ni fick komma hem så fort! Duktig kille, ta hand om er! <3

Här svettas vi inte så mycket. Jag är väldigt frusen i vanliga fall men nu är jag i ganska behaglig temperatur för det mesta :) hade planerat att bara jobba tills på lördag men nu blir det till att jobba nästa vecka också. Ååh trots att jag inte orkar eller vill jobba mer så har jag så svårt att säga nej. Har fortfarande inte fått tummen ur och släpat iväg mig till läkaren för sjukskrivning heller. Men fick höra att min sjukpenning skulle baseras på mina kontrakterade timmar vilket inte är så många, och jag ORKAR inte bråka och krångla så jag tar av mina sparpengar sen när jag verkligen börjar gå på knäna. Men nu är det knappt sju veckor kvar så jag biter ihop ett tag till.
  • Hazel Grace
    Misszandra skrev 2016-07-08 11:43:24 följande:

Förlåt om jag är superdryg nu, men jag kan inte släppa sånt här. Eftersom du jobbar mer än dina fasta timmar borde ALLA timmar du jobbar räknas. För alla timmar du jobbar registreras väl? Då är det bara för nån på lönekontoret att skriva ut exakt hur många timmar du har jobbat varje månad utöver dina fasta. Jag tkr det är så fel att du ska behöva ta av dina sparpengar när du egentligen inte behöver. Det hade nog kvittat hur trött jag hade varit, jag hade aldrig gått med på det, du har rätten att få föräldrapenning baserad på 80% av din inkomst oavsett om det är fasta timmar eller inte. 

Ja jag förväntade mig att dom skulle räkna ut sjukpenning på samma sätt som föräldrapenningen, alltså räkna ihop årsinkomsten med alla övertimmar och sen göra något snitt på det. Men när jag ringde och frågade fk så sa hon att dom bara skulle räkna sjukpenning på mina fasta timmar, eftersom jag inte ville ta ut föräldradagar i förväg. Önskar att dom bara kunde skicka ut någon som kunde följa mig under en dag och SE vad jag gör. Att jag förklarar för dom räcker inte, dom kan inte sätta sig in i monotona rörelser, stressiga dagar och att vara måltavla för negativa skitkunder. Och så ska man hantera sina hormoner på det. Jo tjena.. Jag är ingen krigare direkt så jag lägger mig hellre än att fortsätta tjafsa med dom. Orkar inte lägga energi på att bråka. Chefen har semester nu och närmaste under honom har föreslagit att jag bara ringer in mig sjuk ibland, då får jag ju sjuklön för dagen ändå. Så jag kanske kommer göra så några gånger sista veckorna nu.
Svar på tråden BF Augusti 2016