BF Augusti 2016
Gjorde en beställning på lekmer också här i sista sekund. En bärsele och en skötbädd fick det bli. Sparade nästan 450 kronor med alla rabatter! På bars två grejer. Sjukt nöjd :)
Gjorde en beställning på lekmer också här i sista sekund. En bärsele och en skötbädd fick det bli. Sparade nästan 450 kronor med alla rabatter! På bars två grejer. Sjukt nöjd :)
Det känns som att man kommer handla en del på nätet när man blir hemma om det ska fortsätta med rabatter och sånt
Jag har klarat mig ganska bra förutom foglossning och ont överallt. Inga pinsamma grejer direkt. Hade näsblod till och från vilket var jobbigt och sen har jag också haft en del flytningar.
Var köper ni era amningskläder? Är det ens värt att lägga pengar på eller ska man bara satsa på bhar? Tycker inte jag hittar några bra kläder.
Tyvärr hade min man varit snabb och skänkt bort en hel påse med amningströjor lyckades dock hitta på 5 st
Märken: boob 4 plagg, pop 1 plagg.(den bruna). Alltså 3 thirstar och 2 långärmade
Ah okej. Jag är ganska liten upptill så det kanske är i största laget. Men Mulan var ändå före :)
Hazel jag bhvr inte ta alla haha :)
Gött moen! Skönt att kunna slappna av och bara fokusera på bebis ankomst. Hoppas fk inte krånglar nu, någon respekt för sjukskrivning måste dom ju ha liksom.
Jag var ute tidigare med en kompis som fick barn nyligen och herregud va många det var som stannade och beundrade bebisen! Jag blev helt chockad, är det normalt? Dom flesta tittade bara och gullade på håll men flera stoppade ner händerna och tog på henne och grejer. Gör man så? Främlingar liksom? Jag var jätteobekväm när folk kom och klappade. Kompisen var okej med det men jag vill inte att det ska komma okänt folk och ta på min bebis när han kommer. Överreagerar jag? Det har inte med ev sjukdomar att göra eller något sånt men respekt och hyfs.. Har ni råkat ut för det? Vad känner ni?
Klart man får titta tycker jag, bebisar ÄR ju söta liksom. Men att gå fram och stoppa händerna i vagnen gillar jag inte. Skönt att jag inte verkar vara ensam iallafall :)
Kela fy va jobbigt det låter :( hoppas det går över!
Hej tjejer!
Minns ni mig? Jag hann vara med någon vecka i slutet av maj/början på juni. Ville bara berätta att min lilla Abbe föddes på nationaldagen i vecka 30+6. Han vägde 1390 g och var 39 cm lång. Vattnet gick dagen innan och 26 timmar senare föddes han med akut kejsarsnitt. Allt har, efter omständigheterna, gått fantastiskt bra! Abbe är stark som tusan och efter bara 3,5 vecka på neo fick vi åka hem förra onsdagen (fortfarande inskrivna men med hemsjukvård). Han ammar duktigt och växer bra, igår vägde han över 2 kg! Hela familjen mår bra, även om vi är ordentligt trötta i perioder.
Lycka till med era små och kom ihåg att lyssna på era kroppar och lita på magkänslan! Ingen känner era kroppar och bebisen där inne bättre än ni.
Förlåt om jag är superdryg nu, men jag kan inte släppa sånt här. Eftersom du jobbar mer än dina fasta timmar borde ALLA timmar du jobbar räknas. För alla timmar du jobbar registreras väl? Då är det bara för nån på lönekontoret att skriva ut exakt hur många timmar du har jobbat varje månad utöver dina fasta. Jag tkr det är så fel att du ska behöva ta av dina sparpengar när du egentligen inte behöver. Det hade nog kvittat hur trött jag hade varit, jag hade aldrig gått med på det, du har rätten att få föräldrapenning baserad på 80% av din inkomst oavsett om det är fasta timmar eller inte.