Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

BF Augusti 2016

Nu har jag beställt sjal. Det blev en Aldoria bambu soft. Hoppas jag kommer gilla den, och att jag får till det, aldrig använt sjal innan. Nu tror jag att det enda som är kvar att köpa är andningslarm. Kan inte bestämma om vi ska ha ett med plattor eller ett man sätter på blöjan. Någon som haft en sån man sätter på blöjan, är de bra? Rädd att det ska bli klumpigt. Hade ett Babysense till sonen när han var liten. Var jättenöjd med det men han sov i sin egen säng. Lite meckigt om bebis ska sova i vår säng tänker jag.

• Curlingmorsan
    Kela1981 skrev 2016-06-23 13:11:26 följande:

Vi ska inte ha nåt andningslarm och hade inte det till dottern heller.
    Har hört att dom fellarmar ofta :/

Vår fellarmade inte en enda gång. Bara när jag råkade lyfta upp honom och glömde stänga av. Han låg på mage, vägrade ligga på rygg, så då kändes det extra tryggt att ha.
  • Curlingmorsan

Kan inte se bilder via mobilen, så kan tyvärr inte se era fina nest. Jag har beställt ett, kan inte ens sy upp ett par gardiner. :) Ha ha!

Är i Falkenberg i vår husvagn och här är galet varmt. Fläktar lite från havet om man är ute. Men jag tycker det är så jobbigt att stå och sitta så efter en stund måste jag gå och lägga mig. Och ni kan ju tänka er värmen i en husvagn. :(

Hoppas ni alla får en trevlig midsommar! :)

• Curlingmorsan

Tycker också det är jättesvårt det här med kläder. Var lättare när de andra barnen föddes på hösten och vintern. Jag tänkte ta med både långärmade och kortärmade bodys till BB för säkerhets skull. Så svårt att veta hur stor han kommer vara. Mina barn var inte så stora när de föddes (2400g o 47cm och 3050g o 50cm). Men sambon har ingen koll på hur stora hans barn var. Men jag är inte så stor så jag hoppas inte jag får en jättebebis, lite nervös för hur jag ska få ut honom isf. Men jag har än så länge mest bodys i stl 50, men flest byxor i stl 56.

• Curlingmorsan

Zarisen skönt att höra att allt är bra med dig och prinsen. :)

Moen jag har inte heller gått upp något på 4 veckor. Men bebis verkar växa som han ska och mår bra. Har gått upp 4,5kg sen inskrivningen, men kräks ju en hel del fortfarande. Och hade en del extrakilon att ta av sedan innan.

• Curlingmorsan

Välkomna ni nya! :)

Har också införskaffat åkpåse. Dotter åker konståkning så tänkte att vi kommer behöva den i ishallen. Eller overall och sjal. Men lite osäker på om bebis klarar såna temperaturskillnader som det blir? I aug/sep kan det ju vara riktigt varmt ute och kallt i ishallen. Vad tror ni, är det ok eller kan det vara farligt? Tar ju naturligtvis ur honom ur åkpåsen/overallen så fort vi kommer ut.

• Curlingmorsan

Jag får också ont i rumpan/höften på nätterna, på den sidan jag ligger på. Måste vända mig om flera gånger på nätterna. :( Har blivit värre nu i slutet av graviditeten så tror det har med fogarna att göra.

• Curlingmorsan

Moen skönt att ni äntligen får flytta hem. Riktigt avundsjuk, vi bor i världens renoveringsobjekt.

Mika86 varför ändrade du tiden för bedömning? Ändrade du till tidigare?

Jag har aldrig varit med om att främmande människor stoppat ner händerna i vagnen eller tagit i mina barn. Hade det hänt så hade jag nog sagt ifrån.

Igår möblerade vi om i vårt sovrum och satte upp och bäddade spjälsängen. Mysigt! Är ju fortfarande ganska långt kvar, men vill ha allt klart innan semestern. Och blir lite nervös då många i grupperna på FB har fått för tidigt. Har lite panik över hur vi ska lösa barn- och hundvakt om det sätter igång tidigare. Vi kommer vara i vår husvagn och våra föräldrar är också bortresta (husvagn och sommarstuga). De kommer ha strax över 2 timmars bilresa till oss. Mina barn och sambons äldsta kan vi lämna tills våra föräldrar kommer, de kan klara sig själva en natt eller så. Men sambons yngsta har ju adhd vilket gör att vi inte kan lämna honom ensam. Så sätter det igång när han är hos oss så är risken stor att jag får föda själv.

• Curlingmorsan
    Mika86 skrev 2016-07-05 13:50:43 följande:

Mulan så känner jag med, allt är färdigt här så med vagn o säng o allt men ändå känns det som en evighet till augusti, på fredag ha jag en månad kvar till fl så kan tänka mig hur du känner. Curlingmorsan japp ändrade till 08:30 istället för 13, ha nog mer chans att komma hem samma dag då tänkte jag o man slipper gå halva dagen o bara vänta på att få åka. Jag är med nojjig för det, känns som det är många som fått för tidigt på fb, är kanske i samma grupp du o jag? Extra nojjig med när det typ bara är pojkarna som föds för tidigt o jag väntar en pojk. Usch låter som det kan bli jobbigt för er om det blir för långt innan bf, kan inte sambons ex ställa upp o ta pojken om det krisar?

Jaha då förstår jag varför du ändrade tid. Ja det borde ju vara större chans att komma hem samma dag om du sätts igång på morgonen.
    Sambons ex bor inte i samma stad som oss. Och dessutom jobbar hon i en stad ytterligare några mil söder ut. Sambon ska fråga henne. Men kommer ta tid innan hon kommer också. Jag måste in till förlossningen så fort jag märker att det är på g för att hinna få smärtstillande i tid. Så har inte tid att vänta några timmar på barnvakt. För min del känns det rätt ok att föda ensam ändå. Men sambon vill såklart vara med han också. Men så länge jag kommer till sjukhuset i tid så är jag nöjd. :)

Jag är med i "Augustimammor 2016", "Gravid bf augusti 2016" och "Bf juni-augusti 2016 Göteborg" på FB. Det har ploppat ut bebisar för tidigt i alla grupperna. Och ja precis som du säger så är de flesta killar. Undra om det är så att det oftast är killar som föds för tidigt eller om det bara föds väldigt mycket killar just nu?
  • Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-07-05 13:16:43 följande:

Hur tänker ni göra med andningslarm? Jag ska köpa en "barnvakt" men har funderat lite kring andningslarm...

Vi ska ha andningslarm. Har bara inte bestämt vilket än. Lutar åt ett Baby sense. Hade det till sonen och var nöjd. Men han sov alltid i sin säng. Vet ju inte var den här lille kommer vilja sova.
Svar på tråden BF Augusti 2016