Kela1981 skrev 2016-07-10 21:15:55 följande:
Men herregud! Vad är det för fel i huvet på dina svärföräldrar?!?!
Varför skulle han inte passa i stl 56? Å besitter dom verkligen kunskapen att kunna bedöma en sån sak?!
Har din bm flaggat för att bebisen kan vara stor och dom vet det?
Sen ja; flickor är ofta mindre än pojkar men dom behöver inte vara det!
Vad säger din sambo då?
Vi hade lite samma sits i vår familj när min styvbror fick sin andra son.
Vår dotter var väldigt liten och deras son var stor när han föddes. Det skiljer 7 månader på dom (vår dotter är äldre) och varje gång vi träffades så poängterades och skrattades det åt att deras son var så mycket större fast att han var yngre.
Dom sa inget själva men till slut så fick jag nog och sa till min mamma att hon fick ta och sluta! Hon hade inte tänkt på att det kunde vara sårande och tyckte att det var ett löjligt resonemang men slutade ändå när jag sagt till henne.
Kan du prata med din svågers fru eller din svåger kanske så att dom kan säga ifrån?
Blir så trött på att människor ska jämföra barn med varandra! Som om det inte finns nog med dåliga självförtroenden i världen redan!!!
Jaa jag har själv börjat undra lite. Visst om dom hade nämt det en gång eller så men detta tas upp varje gång vi träffas och nu sist i fredags, när kom vi dit, hann knappt in genom dörren innan de skulle påpeka hur stor han kommer vara.
Men som du säger så känns det lite som en självklarhet att han faktiskt ska vara lite större eftersom han är pojke. Och nej, de besitter verkligen inte den kunskapen att kunna bedöma det, bm har inte sagt något mer än att jag ligger mellan mitten kurvan och översta kurvan på SF-måttet men att hon är supernöjd. Jag ska prata med henne om det när jag träffar henne på tisdag och då har jag något att säga till om iallafall om han nu inte är överdrivet stor.
Nej, det kanske är som du skriver att de faktiskt inte tänker på det men jag har sagt ifrån snällt att storlek 56 kommer ju garanterat passa, annars måste han ju vara nån jätte, värt att nämna är att min sambo är 165cm lång och jag 158, så jag tror ju inte vi har anlagen för en superlång bebis precis. Jag har sagt till min sambo att dagen han trycker ut en bebis ur sin kropp får han gärna skämta med sina föräldrar om storleken på den men jag vill varken höra eller tkr det är roligt på något vis.
Inte nog med att jag har varit lite förlossningsrädd redan innan jag blev gravid, nu ska man få höra att man ska trycka ut en 3 månaders bebis i storlek också. Nejdå, det gör mig inte alls skitnervös. Vilket jag också pratat med min sambo om, men jag tror inte han ser det som mig, eller det är klart han inte gör, han ska som sagt inte förlösa honom.