Misszandra skrev 2017-01-12 14:13:24 följande:
Jag var dum nog att inte köpa en spjälsäng med dropside, hade vi haft det tror jag det hade funkat mycket bättre. Tänkte köpa en bräda och sätta istället för ena sidan av sängen. Samtidigt som jag vill ha han i min säng vill jag ändå ha mer plats själv, haha.
Min är snart 5.5 mån, är de nån separationsångest då? Han skriker så fort jag lägger ner honom och ger jag bröstet eller tar upp honom somnar han om igen. Jag vill minimera amningen så mycket som möjligt och inte associera sova med amning alltid, så ammar honom, somnar han i famnen sen vill jag lägga ner honom och han ska sova vidare. Nyss funkade det för jag la en filt bakom honom i min famn så när la ner honom saaaakta så funkade det med lite buffande. Trixande på hög nivå!
Jag var tvärtom, jag tänkte 8-9 månader under graviditeten men hade helst slutat nu om jag hade kunnat, försöker övergå till mat så mycket som det går utan att det ska bli för mkt eller helt fel.
Ang vaccinationen. Så märkte jag knappt av något på honom vid 3 månader. Ingen feber, inte ens gnällig. Sov bara lite mer än vanligt så jag i min vilade fantasi trodde att det skulle va bättre vid 5 månaders då det är samma vaccin ju? Men det blev 7 resor värre. Hög feber, gnällfest i fleeera dagar och sömnen ska vi inte snacka om. Fy vad dåligt det är med den för tillfället, både dag och natt. Dock börjar gnällande bli bättre men långt ifrån bra.
Åh, jag vet, hade nog gått fortare för oss med om vi hade haft dropside. Till nästa bebis blir det en sån! Väldigt skönt att ha fått tillbaka lite plats i sängen, trodde det skulle bli jobbigt och tomt, men jag gillar att bre ut mig lite så ;)
Min pojke skriker med när jag lägger ner honom, fast inte varje gång. Din lille verkar behöva mycket närhet, inget konstigt i det, men jobbigt för dig :/ Ah, se där! Till slut kommer du kunna lägga ner honom utan allt trixande, det är jag övertygad om :) mycket med bebisar handlar om trixande har jag upptäckt, varje dag får man hitta nya knep.
Ah, ja, jag kan förstå det. Jag kommer inte amma längre än jag måste, om han inte uppvisar ett väldigt behov . Återstår att se!
Åh, typiskt :/ han har fått sina sprutor nu, reagerade ungefär som sist med att gråta högt i tio sekunder och sen snyfta och gnälla lite en stund. Får hoppas nu att han slipper få feber och så. Jobbigt att det höll i sig så länge för honom!