Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Jag vet inte om det är hallonbladsteet eller om det bara är min kropp men mina sammandragningar/förverkar är sjukt starka nu. Det liksom byggs upp och blir värre och värre för varje dag som går. Jag har druckit teet nu i 1.5 vecka och jag känner skillnad, men har haft förverkar i 1.5 månad nu så det kan ju bara vara min kropp också. Hoppas bara att det startar min förlossning snart, han är ju trots allt färdigutvecklad nu!

• Misszandra
    Mika86 skrev 2016-07-11 09:13:31 följande:

Misszandra herregud jag hade blivit galen på kärringen, be din kille säga till henne på skarpen nu, det är ju varken kul att höra eller bra med tanke på att du va rädd innan. Om det skulle bli en sån bjässe som hon påstår så hade din BM reagerat på magens storlek redan o med er längd så blir nog bebisen inte så lång heller. Hade varit så extremt kul om bebisen är 48 cm o väger typ 2900 o sen få lägga en så klockren kommentar till farmorn sen Jag har haft sf mått i dem veckan jag är, 34 cm i v 34 osv men ha för mig jag varit 38 cm som max. Ska till BM idag o bli spännande att mäta magen o prata förlossning

Haha jaa, det är lite det jag också hoppas på. Och bara kunna lägga fram det sen som "vad var det jag sa, han är inte alls stor" De jämför också mkt med den bebisen som redan är född och hon var ju pytteliten, ingen i min vänskapskrets har fått en sån liten bebis. Hon var 47cm lång och vägde 3100g (typ) Så är min bebis 51cm lång och väger 4000g är han ju stor enligt dom, men så var jag när jag föddes. 
  • Misszandra
    Curlingmorsan skrev 2016-07-11 10:04:28 följande:

Mizzsandra herre jösses vilken svärmor! Jag hade blivit helt tokig både på henne och min sambo om de betett sig så!
    Jag tror och hoppas också att bebis storlek styrs mycket av föräldrarna. Jag är 154cm och min sambo 168cm så jag räknar med att det blir en ganska liten/normalstor bebis. Försöker iaf intala mig det! :)

Lite kluven över det där med hallonbladste. Vill ju gärna att det ska hjälpa till vid förlossningen och med blödningar och så. Men vill ju inte att det ska stimulera och öka mjölkproduktionen då jag inte ska amma. Men kanske inte påverkar mjölken så mycket om man inte dricker efter förlossningen?

Idag ska vi på ett extra ul för att kontrollera Lillemans njurbäcken. De var lite förstorade vid rul och var även lite stora när vi var på fl för några veckor sedan. Har inte riktigt fått grepp om vad det innebär, de säger vara att det inte är någon fara när jag frågar. Så hoppas det ser bra ut idag!

Jaa jag blir tokig, och även på min sambo som inte lyckats inse än att de bara gör det värre för mig även fast jag har berättat att jag är nervös över att föda oavsett hans storlek. 

Det med hallonbladste, jag har en vän som drack det och hon hade inte för avsikt att amma, hon sa att hon blödde i sex dagar efter förlossningen men märkte inget av amningen. Jag tror däremot att amningen startar när bebisen aktivt suger, och gör den inte det startar inte amningen. Och att man har positiva effekter vid amning är ju om man faktiskt ammar, jag kan ju inte garantera något men tror inte du behöver vara orolig över det ang teet. 

Och lycka till idag på ul! :) 
  • Misszandra
    Curlingmorsan skrev 2016-07-11 14:56:04 följande:
    Då vågar jag mig nog på att dricka det. Tack! :) Men det är först i v 35 eller så man ska börja va?

Ul gick bra. Tror jag iaf! Läkaren kollade bara jättesnabbt på just njurarna. Sa att den ena såg bra ut. Den andra låg i skugga men han tyckte den såg bra ut också. Kändes sådär. De andra som har kollat har tittat länge och mätt flera gånger. Men jag blev svimfärdig och illamående när jag låg där så han fick pausa lite. Kanske därför han skyndade sig. Men jag får ju lita på att han kollade ordentligt så det inte är någon fara. Men lite tråkigt att han inte visade varken ansiktet eller hjärtat. Hade hoppats få en liten skymt av honom iaf.
    Jaa just precis. Jag började i vecka 36 (35+0) Man ska ju inte börja för tidigt för det kan skapa sammandragningar, vilket jag tror det gör för mig. Jag har riktigt starka förverkar ibland, så det gör riktigt ont emellanåt, de är dock väldigt oregelbundna, kan inte klocka dom. 

Skönt att ul gick bra, jaa tyvärr får man lita på att läkarna kan sin grej och gör ett bra jobb även om alla inte arbetar likadant. Jag kände likadant när jag gjorde ul för några veckor sedan, de måste ju förstå hur mkt man vill se sin bebis, en liten skymt kunde man väl fått? Så snåla bör de inte kunna vara tkr man. Men som sagt, skönt att det såg bra ut! :) 
  • Misszandra

Asså, jag går in i vecka 38 på torsdag och jag är så himla trött i kroppen. Jag har sammandragningar och ibland, iallafall varje dag onda förverkar. Molande värk som sitter i magen och ryggen och riktiga hugg ibland. Och ovanpå det har jag gått och blivit rejält förkyld, om man hade svårt att sova förut ska vi inte snacka om hur jobbigt det är nu. Det börjar lätta lite nu efter ca 4 dagar men jag är så trött oavsett hur mkt jag än vilar. Jag vill bara att det ska gå undan nu, nu är han färdig, så nu kan han gott komma! 

• Misszandra

Vaknade ungefär 5.30 imorse av att jag hade så sjukt ont i magen, gick och kissade och kände att det lättade lite, lyckades efter många om och men somna om, vaknar igen runt 08 av att min sambo pussar mig innan han sticker till jobbet och har så ont att jag inte lyckas somna om. Vanligtvis sover jag till efter 11. Hade bm besök idag och beskriver att min smärta har blivit värre de senaste dagarna och speciellt idag, när hon ska mäta magen får jag en riktigt kraftig värk som även hon kan känna av, och detta har pågått hela dagen, det blir inte bättre och jag har molande värk hela tiden och riktiga värkar emellanåt. Kan något vara på g? Jag hoppas verkligen det. 

• Misszandra
    moen skrev 2016-07-12 20:33:47 följande:
    Går in i v 38 imorgon och har fått sån fruktansvärd värk. Vaknade flera gånger inatt och va tvungen att gå upp och kissa 7 gånger (!!!) för att värkarna skulle lugna sig! Urs och fy :( Nu på dagen har jag haft värkar till och från men lugnat sig nu på kvällen.. får hoppas att jag får sova inatt utan att bli störd av onda sammandragningar. Det är nästan så man inte kan andas.

Har ingen direkt aptit heller. Men har ganska mycket halsbränna. Finns inget som jag är särskilt sugen på förutom saftiga frukter, men det är nog mest för att jag inte tycker att vatten räcker som törstsläckare.

Åååh grattis mikamon! Nu blir man så sugen på att få träffa sin egna lilla tjej :) Inte långt kvar nu.
    Jag går in i vecka 38 på torsdag, det kanske händer grejer för oss då? Intressant.

En till fråga, har du eller nån annan här haft ont i typ underlivet? Igår började jag få riktigt ont i underlivet, nästan som att det värker på något vis uppe i "fiffi" Det trycker till oftast när jag reser mig upp och rör på mig, inget jag känt igen. Men bm sa idag att han huvud vad ruckbart så kanske har något med det att göra?
  • Misszandra
    Nmg skrev 2016-07-13 06:32:25 följande:

Ja då vaknar man med att fötterna är lika svullna som när man la sig det blir så mycket värre av värmen så idag blir det stödstrumpor på usch.vaknade dessutom av lättare mensvärk typ i ljumskarna har hållt i sig ett tag nu, intr speciellt skönt.. gör ni Nåt speciellt när ni får "mensvärken", alltså För att den ska minska?

En fråga till er som haft väldigt låga järnvärden nu under graviditeten hur har det gått för er? Jag har blivit utredd nu och läkaren hittar inget "fel". Jag ska öka dosen av mina vanliga vitaminer och ta 2 om dagen för att få Bättre b12 värden och

Sänka Niferex från 2 till 1 då läkaren menade att det inte kommer nån större skillnad att jag tar 2. Hade 101 i värde sist (när de kollade via blodprov i armvecket) nu verkar det som att det är

bM och deras läkare som ska bestämma vad som är ok nivå inför en förlossning. Alltså jag är så less på detta nu! Vill verkligen inte få järnsprutor eller blod, allt kretsar kring järn nu, så leds usch!!!

Ska ringa Bm idag, få se vad hon säger. Så avis

På er som har kommit närmare, jag är bara i v 34 känns som en evighet tills det här är över...

Jag har väldigt mkt värkar och molvärk och jag gör faktiskt inte så mkt åt det, jag lägger mig gärna ner då det känns bättre, har använt värmekudde lite och lägger mig i ett bad om det blir förjävligt men det brukar inte riktigt hjälpa något av det, jag har tagit alvedon vid vissa tillfälle men tkr inte heller att det hjälper så det känns lönlöst att stoppa i sig massor av läkemedel när de inte hjälper ändå. Annars brukar jag mest kvida och tycka synd om mig själv och prata med bebisen och säga att nu får han ta och komma ut, inte lyckats än men nån gång lyssnar han väl ;) 
  • Misszandra

Vet inte om jag skrev och frågade här förut, mitt minne är inte vad det brukar. Men jag chansar och frågar igen.

Är det någon här som har haft ont i underlivet när bf inte är allt för långt bort, jag menar till er som fött barn förut. Eller om nån annan haft det?

Jag har de senaste typ 2-3 dagarna fått mer och mer ont i underlivet, jättesvårt att förklara smärtan men det känns liksom inte i magen men ändå ganska långt upp, lite som ett tryck och spänningar och smärta helt enkelt. Har googlat lite och fick då fram att det både kan vara förlossningen som är på G, att kroppen börjat förbereda sig eller så kan det vara foglossning. Något som jag märkte igår var att när jag duschade och värme kom på, låter superskumt i know men det släppte lite då, för stunden. 

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-13 21:36:46 följande:
    Jag fick som en strålande känsla neråt i fiffin och vet att min vännina fick ont som du beskriver nån månad innan förlossningen :) verkar vara normalt.

Fråga BM annars :)
    Idag har jag exakt 3 veckor till BF så jag hoppas det är på G. Får mer och mer och starkare värkar också. Blir det inte bättre får jag ringa in och rådfråga fl. 
Svar på tråden BF Augusti 2016