• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag vet inte hur man ska räkna faktiskt:o borde väl egentligen vara från innan man blev gravid som du skriver ?

• Mulan91

Haha som det kan va. Här går jag och oroar mig för att gå upp för lite.. Folk tar en ofta inte på allvar när man säger att man har sjukt svårt att gå upp i vikt!! Blir så arg för det är ett problem för mig precis som det är att bli för stor för någon annan. Sist blev jag som jag berättade underviktig av att amma så vill motverka det genom att gå upp lite mer under graviditeten denna gång. Att vara för smal e hemskt! Man känner sig inte kvinnlig och man ser helt hemsk ut i ansiktet blää :( tråkigt att man blir skrattar åt oftast när man talar om ens problem!

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-04-21 13:18:16 följande:

Jag har en vän som har samma problem som du. Hon fick sluta amma sina tvillingar för hon gick ner för mycket i vikt till slut. En månad efter tvillingfödsel var hon nere under sin startvikt.

Hon har alltid haft problem med att gå upp i vikt och ens hålla sig normalviktig.

Det är som du säger; ingen tar problemen på allvar och säger typ bara "var du glad för det". Det är fan ingen som säger samma sak till någon som är överviktig ha ha ha.

Vet att hon köpte nån proteinshake eller liknande som hon drack som mellanmål för att få i sig mer kalorier och det hjälpte faktiskt lite. Det kanske är något att prova efter att bebis kommit?

Själv har jag inga problem med att gå upp men jag vet hur dåligt man kan må av att ha svårt för det.

Kram på dig <3

Skönt med nån som förstår! Jaa d finns näringsdryck :) fick inge hjälp av min BM då heller men tror min nuvarande BM är bättre! Ska prata med henne om mina farhågor. Jag fick också sluta amma till slut, mjölken fanns men knappt att jag fanns haha.

Kramar på dig med <3
  • Mulan91

Tycker du ska skriva ner det och allt annat du önskar. De får göra sitt bästa men man kan nog inte kräva att ALLT går att följa liksom :) jag ska iaf göra så haha :)

• Mulan91

Står typ att barn som avnavlas för snabbt mår sämre än de som avnavlas senare, alltså att det påverkar barnen i senare åldrar.. den sista näringen i navelsträngen hinner liksom inte tas upp av barnet innan den klipps av. Hade ingen aning om det heller förrän någon tog upp det här på forumet!

• Mulan91
    Mika86 skrev 2016-04-23 12:27:26 följande:

Mulan tack då ska jag skriva det, va samma BM vi hade när förra barnet föddes fast på BB o hon tjurade över att jag ville åka hem efter tre dagar o typ idiotförklarade oss o tyckte att jag måste vila.

Tidig hemgång o en trevlig BM är nog enda önskemålen jag har

Kärring!! Haha
  • Mulan91

Beklagar, Skattenmust! Tycker inte att du ska oroa dig för sorgen, din bebis verkar stark!

Intressant det här med avnavlingen, jag ska definitivt skriva det i förlossningsbrevet!

Är nu i vecka 23, har varit som vissa beskriver, ibland är jag superpigg men vissa dagar har jag nästan kraschat, knappt orkat något!! Jätte jobbigt när man jobbar. Min foglossning har blivit värre, envisades med att dammsuga igår och till kvällen låste mina ben sig så jag knappt kunde gå. Det var som att nåt blev knas längst ner i ryggen. Fy! Så mår jag hah :(

Jag fick ha besök med min BM en vecka efter RUL och sen 4 veckor efter det ska nästa vara.. Kanske för vi är i Stockholm?

• Mulan91

Här gör MVC inga hembesök, bara BVC som kmr som ni skriver, efter hemkomsten.

Jag va dum som dammsög :( tyckte foglossningar varit "lugn" så tänkte att en snabb dammsugning inte kan göra så stor skillnad. Va fel jag hade haha har fortfarande ont idag :(

Blir så irriterad på FK också de vill typ neka mig sjukpenning pga hur min arbetsgivare lagt upp mina timmar! De tycker jag uppvisar förmåga på att kunna jobba som vanligt vilket är helt sjukt! Hade jag jobbat 100% som usk nu skulle min rygg krasa ihop efter första omvårdnaden jag ger mig på. Gah de suger!!

• Mulan91
    anlili skrev 2016-04-25 01:43:00 följande:

Angående sjukpenningen - ge dig inte. Har varit med om samma grej fast jag då var arbetsgivaren som lagt upp schemat "fel". De vill ju att man tar bort så många procent man är sjukskriven från varje arbetsdag. Den tjejen jobbade mycket nätter och tyckte att nattjobb var det hon klarade av bäst, så hon fick behålla nätterna och så tog vi bort från övriga pass. Då jobbade hon ju 100% av varje pass när hon jobbade natt. FK tyckte att hon borde ha gått hem efter halva passet - alltså mitt i natten eller inga nätter alls och då ha många korta dagpass. Men eftersom vi kunde motivera varför hon mådde bättre av det schemat hon fick fick hon rätt till slut - efter många samtal med FK och till slut ett byte av handläggare.

Tack för rådet! Men ska jag vara på eller ska jag be min arbetsgivare motivera mitt schema? Jag har över totalt 4h resväg per pass :/ Dagis ligger där vi bodde förut och kommunen godkänner inte att vi byter dagis för att min son ska börja skolan nu i augusti, han e för gammal. Bara pendlandet sliter ut mig :/ sen att behöva pendla så länge varje dag för 3h pass känns jätte dumt och helt ärligt får jag ingen vila utav det..
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-04-25 18:14:56 följande:

En fråga tjejer:

Jag har typ kramp i magen och har haft hela dagen men det är mycket värre nu ikväll. Det sitter i sidorna och övre delen av magen. Svårt att förklara men det känns lite som kramp blandat med träningsvärk och gör extra ont om jag drar djupa andetag.

Gör extra ont om jag lutar mig lite framåt eller om jag står/går.

Fattar ingenting! Hade inget liknande med dottern alls :(

Inget jag känner igen tyvärr :/ tycker också du ska ringa in till sjukvårdsupplysningen !
Svar på tråden BF Augusti 2016