• Moorii

BF Augusti 2016

moen skrev 2017-02-24 20:30:50 följande:

Haha ojdå ja de är ju jobbigt xD Springa efter och torka som en galning! Min lilla är van med dregglis. Vi började redan när hon va någon månad för att skydda henne så gott det gick mot kaskadkräkningarna.. :D

Ja, då är det väl som vilket annat plagg som helst för henne :) vår lille började inte dregla förrän han var tre månader och kräktes nästan inte alls innan dess heller, så vi började inte förrän då med dregglis. Funkade bra i typ 1,5 månad iallafall, alltid nåt :D
  • Moorii

Oftast ammar jag mellan lunch och middag och så när han ska sova, sen kanske två - tre gånger på natten, så det har trappas ner fort! Han älskar verkligen gröt och frukt, vanlig mat är inte lika gott, men han äter ändå. Till lunch äter han bara en halv burk för hans ålder, plus frukt till efterrätt, men han verkar nöjd på det, så han kanske inte behöver mer just nu? Han får iofs frukost kl nio (ammar strax innan han vaknar vid 7) och lunch 11:30, så kanske inte hunnit bli så hungrig. Blir väl en hel burk sen, när han slutar amma helt och äter frukost tidigare.

Vad jobbigt att hon inte vill äta ordentligt! Vet inte om jag har några bra tips, bortsett från att kanske fortsätta prova nya saker och se om det är något särskilt hon gillar? Går hon upp i vikt som hon ska då?

• Moorii
    moen skrev 2017-02-27 19:52:07 följande:

Oj en halv burk + efterätt :O Här äter hon bara några skedar sen ska hon inte ha mer. Vi testar en burk på 3 dagar sen får jag kasta ungefär hälften..

Ska till BVC för extra vägning och mätning på onsdag. Blir orolig över att hon äter så dåligt.. hoppas hon växer som hon ska :S Sist vi va på BVC hade hon bara vuxit 5 mm från 5 månader till 6 månader men dom misstänkte att det blivit en felmätning vid 5 månader

Kanske är mycket ändå! Så jobbigt att hon inte verkar ha någon matlust :/

Hmm, vi hade nåt liknande däromkring med längden, han har inte växt så mycket det senaste.. Kurvan planade ut där på slutet och nu är det över en månad tills vi får se om han växt ikapp.

Tror inte du behöver oroa dig iallafall, på BVC sa dom att dom inte tittar så mycket på längden, utan det är mer om bebisen tappar i vikt. Håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • Moorii
    moen skrev 2017-02-28 07:08:54 följande:

Ja, precis kurvan planade ut! Skumt att det va så för er med :O och det borde ju inte va så att det brukar va så för då hade ju medelkurvan sett likadan ut. Tror också att vikten är det viktigaste. Ska bli skönt att få gå på en extra kontroll iallafall :) håller också tummarna!

Räknade hur mycket jag ammade igår och det va 6 gånger. På natten ska hon snutta hela tiden så räknade inte med då :)

Va på VC i 3,5 h igår (sega läkare) och hon va såå snäll och duktig :D har märkt att jag har en väldigt glad bebis!

Ja, precis, väldigt märkligt! Säkert bara att det stannat upp lite, de tar igen det längre fram :) Det förstår jag, vad bra att du får det!

Aha, så bra :) senast han åt nu var inatt vid 4, sen fick han gröt vid åtta, så får se hur hungrig han är sen till lunch!

Åh, man blir så glad och stolt när de är så duktiga :) skönt med en glad bebis! :D våran är det med, iallafall just nu (med reservation för kommande faser..) ;)

Han varken ålar eller kryper ännu, så för att komma dit han vill så har han nu börjat rulla runt istället :'D Man får verkligen se upp så han inte rullar in i något! Ser himla kul ut iallafall ^^
  • Moorii

Ojoj! Min är över 7 månader nu och inte ens i närheten av att krypa :P han rullar dit han vill istället, typ 3-4 varv xD

• Moorii
    moen skrev 2017-03-04 11:06:21 följande:

Ja, men det är ju också en teknik som fungerar alldeles utmärkt ;)

Lite svårt att sikta åt rätt håll ibland, men funkar hyfsat ^^
  • Moorii

Haha, ja. Medan jag bytte vatten i vårt lilla akvarium så tog han sig en bra bit faktiskt, trots att han varken kan krypa eller åla ^^

Samma här faktiskt, han vägrar välling, iallafall den på havre. Ska testa majsvälling och se om det är mer intressant, han gillar iallafall majs väldigt mycket i puréer och så. Amningen har avvecklats i snabbt tempo ändå, igår åt han bara på natten, vilket han egentligen inte borde göra längre heller, eller åtminstone behöver han inte det. Vet dock inte hur mina bröst kommer överleva när han ska sluta helt! Dom blir spända mer sällan nu, men till kvällen så är dom stenhårda :S Hur går det för er andra med det?

• Moorii

Vad lustigt att han bara vill äta från ett bröst! Har hört att det inte är helt ovanligt, men märkligt ändå. Hmm, så bara att stå ut helt enkelt? När något bröst varit överfullt lite för länge så gör det ont i någon dag sen, även om han ätit från det, så blir orolig för mjölkstockning varje gång :/ än så länge har jag dock sluppit.

Min pojke somnar oftast mellan 19-20, sen oftast ett uppvak vid 23, ett mellan 1-2 och ett vid 5. Sen vaknar han vid 7 och ligger och babblar och gör motorljud xD Rätt ok ändå tycker jag. Idag somnade han tidigare, så han vaknade sin första gång för en stund sen. Gav honom en slurk vatten ur nappflaska och han nöjde sig med det faktiskt! Får väl byta ut alla nattmatningar på det viset eftersom, men det är väl ingen större brådska. Hur sover din lille?

• Moorii

Samma här, snart finns det väl ingen mjölk kvar i dom! Fast tror det kommer ta tid att få honom att sluta äta på nätterna..

Duktig hon är som kryper runt! Mindre kul att det är så tidigt på morgonen såklart :/ min plutt har börjat med nåt nu då han börjar gråta hysteriskt, gissar att det är när han är trött, men han har aldrig hållit på så tidigare. Kanske ny fas på gång? Tycker så synd om honom, ser helt förstörd ut stackaren :(

Provade majsvälling ikväll för övrigt, han drack upp en halv tetra i ett nafs! Majs är grejen alltså :)

• Moorii
    Misszandra skrev 2017-03-07 22:28:31 följande:

Åh, jag har struntat i majsvälling då han inte gillat vanlig, kanske värt att testa trots allt? Han älskar ju majs annars! -majskrok, majspuré osv.

Ja, varför inte? Kan vara värt ett försök :)
Svar på tråden BF Augusti 2016