• Zarizen

BF Augusti 2016

moen skrev 2016-09-23 18:26:12 följande:

Sitter så dåligt när jag ammar. Har fått så sjukt ont i ryggen, lite för att jag bär, men mest för att jag måste sitta säckigt. Använder oftast en helt vanlig huvudkudde men funderar på om man kanske ska införskaffa sig en amningskudde. Är det stor skillnad? Kommer barnet upp mycket bättre än med en vanlig kudde så jag slipper böja på ryggen? Tycker att det känns så sjukt dyrt för bara en kudde :S men om det räddar min rygg så är det väl värt. Någon som ni rekommenderar? :)

Jag har oxå ont i ryggen! Mest för att jag får bära honom så mycket samt ligger trångt på natten då han ska ligga nära mig. Ammar ofta liggandes och då ligger jag nog lite krokigt. Fick syrrans amningskudde men har lagt bort den då jag fick mer ont i ryggen av den! Den hamnade liksom bakom ryggen på mig och gjorde bara ondare?! Kör med vanlig kudde men kan behövas 2 så han kommer upp bra.
  • Zarizen

Fy vilka jobbiga problem många verkar ha med svärisarna! Har som tur är inte det. Farfar har inte velat hålla ens än. Farmor håller när jag säger att hon får hålla och vi träffar dem högst en gång i veckan. Skönt.

Min lille kille somnar numera bara i sjalen hos mig på dagarna.. Vägrar totalt vagnen. På nätterna sover han bredvid mig och somnar ofta efter att jag ammar liggandes. Väldigt mammig.. Men gör mig eg inget för det är bara mysigt :) Han behöver nog extra närhet oxå då han är född för tidigt. Men tänkte på det här med att sova på sidan. Han sover nästan aldrig på bakhuvudet utan ligger ofta med huvudet och sover åt en sida, det blir ju så i sjalen och ofta i sängen oxå på nätterna. Är det risk att huvudet blir mer smalt då? Han har alltid haft lite avlångt huvud sedan födseln. Men det där kanske jämnar ut sig när de blir större och växer och börjar vara med vakna och sitta och så?

• Zarizen

Nån här som vill köpa en grå trikåsjal? Tricot Slen? Köpte den ny i somras men har 2 till så jag hinner inte använda den! Har kartong och använt den typ 5 ggr, köpte den för 549:- och säljer den för 350:-

• Zarizen
    Misszandra skrev 2016-09-26 22:49:15 följande:

Får man fråga vilken färg och vad frakten kostar för den? :) 

Jag vet inte.. men du kan få den för 375:- inkl frakt. Skulle gissa att frakten går på minst 60:- men jag står för det isf :)
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-09-27 17:46:39 följande:

Vad använder ni för blöjor? Vi har libero touch 2 men tycker det har blrjat lukta så starkt.. Känner ni oxå så? Anledningen till att jag undrar ör För att min dotter fick uvi när hon va bebis och då

Upptäckte jag det eftersom det luktade så starkt av kisset men nu vet man inte om det är kisset eller blöjan?

Växlar mellan Libero nr 2 och Libero touch. Inte märkt att det luktat något av blöjorna..
  • Zarizen
    Misszandra skrev 2016-09-27 18:30:03 följande:

Jag är väldigt intresserad, faktiskt funderat på att köpa en sjal till då jag använder de så mkt. Har en blå nu men vill ha en mer neutral också. Är den ljusgrå eller mörkgrå? Har du swish? 

Den är ljusgrå. Har kartongen kvar med skiva och allt :) Jepp jag har swish! Kan skicka den imorgon isf. Mitt mobilnr är 070-4254449. Messa mig så kan jag skicka bild på den.
  • Zarizen

Tips på bra och sköna (och inte för dyra) amningsbh'ar? Jag kör på HM's nu 2pack för 249:- men skulle vilja ha några fler.. går ju åt en del när man använder dem dygnet runt.

• Zarizen

Snuttispluttis & Mulan91: Skönt att höra att jag inte är ensam. Vi har ett babynest i sängen mellan mig och min sambo men där vill han nästan aldrig sova. Förut satte jag mig alltid upp på natten och ammade honom men nu när han inte är lika pluttig så liggammar jag bara nattetid. Jätteskönt. Han somnar ofta till bröstet då och ibland jag med vid amning Men ska nog ge honom sitt eget täcke istället för att dela. Och han ammar ofta varannan timme.. precis som dagtid.

• Zarizen

Inne på neo när vi låg där så tipsade de om bröstmjölk i näsan om barnen är täppta, det var liksom number one. Annars koksalt. Men bröstmjölken är så bra till allt så den är som en dundermedicin

• Zarizen

Vad är smink? Glad om jag lyckas kamma håret och smörja ansiktet på morgonen Satte på mig mascara här om dan när vi skulle bort och tyckte jag blev superstajlad, haha. Men det var såå jobbigt sen när jag var tvungen att tvätta bort det på kvällen sen.

Svar på tråden BF Augusti 2016