Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Kela1981 skrev 2016-07-23 09:05:06 följande:
    Jag har också en som inte verkar nöjd med utrymmet hon bor på ;)
    Känns som om hon kommer med fötterna först genom högersidan ibland :/

Nä det borde vara nån restriktion på smärtorna man får ha innan själva förlossningen.
    Tror tyvärr inte så mycket på dom där grejerna man kan göra för att starta förlossningen. Bebis kommer liksom när den känner att det är dags. Bara att härda ut tyvärr :(
    Men vi är i alla fall flera som lider samtidigt om det är till någon tröst ;)
    Jaa det tkr jag också, det är lite tråkigt att de endast tar hänsyn till bebisen och bebisens mående. Jag är ju i vecka 39, han är ju färdigbakad. Jag tänkte för mig själv innan att hade jag inte haft dessa j*vla värkar hade jag inte haft problem att vara gravid i några veckor till men det tar så mkt på en att ha ont, speciellt när det bara blir värre och värre. Jaa, det är så skönt att ha folk som kan relatera till en och som vet vad man går genom, som man kan snacka av sig hos. 

Ni är alla guld värda! <3
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-23 11:52:31 följande:

Hej Zarisen! Tack för en glädjande uppdatering :) fantastiskt att det gått så bra för er!! Många kramar :) det är en till som fick lite tidigare här inne om jag minns rätt!

Haha 3 chilenar-bebisar här inne :D

Misszandra har du druckit hallonbladsté? Och haft sex? Och gått i trappor? Haha jag tror att de metoderna om nåt kan sätta igång en. Men självklart bara om bebisen faktiskt är redo :)

Jaa, jag dricker hallonbladste varje dag, haft sex som gett jättemkt sammandragningar och värkar för stunden som bara går över sen. Trappor har jag däremot inte testat. Jag hatar trappor xD hur mkt ska man gå?
  • Misszandra
    Nmg skrev 2016-07-23 21:37:09 följande:

Har ni mycket sammandragningar? Jag har haft en hel del idag och några av de känns ordentligt. Ska man ha ont så här i 4 veckor till??? Usch

Jag har så mkt sammandragningar och värkar att jag inte vet vart jag ska ta vägen ibland. Just nu ligger jag och tkr mest synd om mig själv i hela världen för jag har så ont. Jaa, visst blir man less när man tänker på hur lång tid man ska stå ut till, möjligen. Går jag över tiden och de måste sätta igång mig, har jag lite mer än 3 veckor kvar. Och den tanken är inte rolig måste jag säga.

Just nu känner jag mig som världens mest gnälliga människa, det är skittråkigt att behöva ha ont hela tiden, varje dag. Man blir ju inte positiv direkt. 
  • Misszandra
    Nmg skrev 2016-07-23 22:16:26 följande:

Usch va jobbigt, stackare. när har du bf?

Jag har strax under 4 veckor kvar av ordinarie tid tänk om Man går över, då är der typ 6 v kvar.. Nä

Långt kan inte vara kvar.

3 augusti är han beräknad, jag har hela tiden trott att han skulle komma tidigare pga alla sammandragningar och förvärkar jag har haft, visst det är inte den 3 augusti än men nu börjar det kännas som att han aldrig kommer komma ut, börjar misstänka att jag är en elefant eller något. 

Usch ja, och man blir ju inte lättare och smidigare precis. Synd att det inte var hjärnan som kunde starta en förlossning, då hade han kommit igår, ha ha. 
  • Misszandra
    DigiC skrev 2016-07-24 09:57:02 följande:

Sammandragningar som gör ont påverkar ju tappen, den tanken kan ju liva upp lite, det är kanske nåt på g? Min förra graviditet hade jag sådana förvärkar om kvällarna i ca en vecka innan lilleman kom (gick dock över en vecka...).
    Nu känner jag bara sammandragningar, gör dock inte ont.. får väl ställa in mig på att denna bebisen vill dröja sig kvar lite längre också :( vecka 36+0 idag.

På tal om foglossning också, så hade jag inga problem alls i princip förra graviditeten, MEN EFTER... så ja jag har haft problem i 3år och denna graviditeten har tårarna runnit av smärtan. Men den senaste veckan har bäckenet känns ganska stabilt, gör ont då och då om dagarna bara. Så kan ju hoppas på att det är bebisens huvud som fixerat sig och håller bitarna på plats :P 

hmm, jag har inte ens tänkt så. Tack, den tanken livade faktiskt upp lite. Jag har haft värkar från vecka 32, alltså onda sådana men när jag tänker tillbaka så var de inte så farliga då som de är nu. Nu är det till och med så att jag märker att jag slutar andas när de kommer för de gör så ont, och då försöker jag att andas genom dom istället. Den senaste veckan har jag haft riktigt mkt onda värkar. Folk säger alltid till en "du vet när det är igång" men eftersom jag har haft ont så länge så måste jag erkänna att jag inte kommer ha en aning, jag har trott flera gånger de senaste två veckorna att det varit gång för jag har haft så ont. 
  • Misszandra

Är det nån mer här som mår "dåligt"? 

Jag har den senaste veckan känt mig ur balans, ingen ork och ingen vilja till något, får verkligen tvinga mig själv att göra grejer för jag får dåligt samvete till sambon. Igår och idag har jag mått ännu sämre, vet inte om jag ska bli sjuk igen eller vad som pågår men jag mår illa hela tiden, sjuk halsbränna och är yr, det känns som mina ögon inte riktigt hänger med. Får även typ vallningar, börjar svettas och får bokstavlig panik för det känns som att min kropp bränns från insidan, någon som känner igen sig? 

• Misszandra

Min mamma är shoppinggalen så hon har handlat både babybjörn bärsele och en sjal till mig, som jag inte vet märke på faktiskt, när jag säger att det inte är nödvändigt så har hon alltid något argument till varför det är sååå bra att ha båda. Hon är för underbar! <3

Ang. bebis rörelsemönster har jag också märkt stor skillnad, tkr inte alls han rör sig som han brukar, MEN han rör sig varje dag. Ska till bm på onsdag, ska fråga då, dock är det en annan bm, lite nervös faktiskt. Jag hoppas på att hon är villig att hjälpa mig att boka tid för hinnsvepning, hon har ju inte sett mig lida under graviditeten så hon kanske inte tkr det är nödvändigt. 

• Misszandra

Asså jag måste ge en stor eloge till er som klarar av att gå flera km varje dag. Jag brukade älska att vara ute och gå och nu orsakar det bara smärta för mig. Gick knappt 2km med min sambo för en stund sen och det känns som min kropp håller på att krampa sönder nu. Var tvungen att stanna vid en bänk och sätta mig ner en stund, riktigt mkt sammandragningar och värkar fick jag. Nu sitter det som berget i ryggen på mig, vägrar släppa. 

• Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-07-26 07:50:12 följande:

Paniken när ens tvååring gallskriker i sängen och man tillslut får se en geting i mungipan! Stucken på insidan av underläppen. Nää det sätter heller inte igång en förlossning. Men har aldrig känt sån panik förut. Några timmar på akuten, allergitablett och glass.. Det gick bra.. Nu vet vi iaf att han tål getingstick ganska bra!

Usch vad hemskt. Stackars liten, hoppas han/hon är okej trots allt! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016