• Zarizen

BF Augusti 2016

Misszandra skrev 2016-10-26 20:57:16 följande:

Min son har gett mig svarsleende väldigt länge nu, nu ler han bara han ser en. Men nu ikväll när jag masserade honom så började han skratta, asså ett riktigt sånt bebis skratt. Man riktigt såg och hörde att det kom från hjärtat, helt underbart var det!

Ville bara dela med mig! <3

Visst är det helt underbart bästa som finns. Han trivs i sjalen du köpte?
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-11-14 21:52:02 följande:

Behöver era åsikter!

Nästa vecka har jag blivit tillfrågad om jag vill vara med och vara värdinna på vårt företag när det är en "hel dag för allmänheten", jag skulle tycka det vore kul att vara med samt en chans att få

Visa upp mig och nätverka då jag vill byta jobb. Tänkte i så fall vara med på första passet bara som är 2,5 tim (tar ca 10 min att gå dit och 10 tillbaka) min man är tyvärr borta hela dagen då han ska iväg med En kompis. Så nu till frågan, jag tänkte fråga syrran om

Hon kan passa bebis en stund när hag är borta och sen ska jag , syrran dottern, bebis hem till min mamma och äta lunch. Problemet är att svärmor

Kommer bli skitsur om jag inte har frågat henne om barnvakt. Så hur ska jag göra ska jag skita i att gå dit och stanna hemma så att det inte blir sura miner eller ska jag skita i att hon blir sur och gå på det där?

Din syster! Alla gånger! Självklart. Det är ditt barn, du bestämmer vad som känns bäst för din bebis och dig själv. Du har inga skyldigheter att be svärmor bara för att hon själv vill det eller brukar bli sur. Striden får din sambo ta tycker jag, det är hans mamma.

Har själv lite "problem" med min sambos släkt. Inte svärföräldrarna då (de hälsar nästan aldrig på) men mer att de inte bryr sig och då menar jag hans syster (enda syskon) som är så ego att hon aldrig hälsar på. Har visserligen 4 egna barn men 3 är tonåringar och hon har barnen varannan vecka. Hon har inte ens gett Brooklyn nån födelsedagspresent. Hon bor typ 1,5 mil härifrån.. nyss träffat ny kille och passerat 40 så är väl nån 40-års kris vad vet jag men varför vill man inte träffa ditt syskonbarn?? Min sambo bryr sig inte och tycker det inte är nån grej men hör till saken att vi umgicks en hel del förut och var rätt bra vänner. Konstigt hur vissa är..
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-11-15 14:39:32 följande:

Tack! Jag har anmält mig på eventet nu det ska bli sååå roligt

Konstigt med systern, har hon varit så länge eller är det sen ni fick barn? Jag skulle lätt vilja hälsa på mina syskons barn ju! hur är din man med hennes barn?

Så tråkigt det är nör det uppstår sånt här inom familjer tycker jag, jag sjölv är uppvuxen med en stor släkt, dock va vi lite ensamma här i Sverige men vi brukade åka ich hälsa på kusiner och fastrar, mostrar mm där mina föräldrar kom ifrån så hag är van att ha mycket folk omkring mig sant att jag är uppvuxen med tanken att alltid ha respekt för "äldre", därför har jag aldrig kunnat säga nåt tex till svärmor utav respekt förutom för en vecka sen nör hag fick utbrottet i mitt liv ( sa inget till henne då heller men hon såg hur vansinnig jag var)

Hon blev mer "självupptagen" när hon och hennes man gick isär för ett par år sen. En massa selfies, lösögonfransar, tränar massa.. sån var hon inte innan. Då var hennes familj allt. Allt ska nu se såå bra ut utåt på soc medier. Som många andra nuförtiden.. Min sambo är inte spec mkt hos hennes barn men de är 17,15,13 och 10. De är ju mer självständiga. Förstår om hon inte har tid att springa här en massa men en fika nån gång i månaden?? Den tiden har man. Det handlar om prioriteringar.

Ja det kan va jobbigt med släktförhållanden ibland ..
  • Zarizen

Brooklyn har fått 2 sprutor vaccination och har inte reagerat på någon av dem. 5-månaders sprutan får han nästa vecka.

Han fick här om dagen jätteont (i magen tror jag) och skrek i över en timme, verkligen sånt där ont-skrik. Usch vad hemskt det var. Senare samma dag fick han samma men sen gick det några dagar som var lugnt men sen igår fick han sådär ont igen. Gud så jobbigt det är och vad maktlös man blir! Han har ju aldrig haft kolik eller nått. Har alltid kört med Sempers magdroppar men slutade för några veckor sen. Han får fortfarande järn men nu vågar jag inte ge järnet innan jag fått Semper dropparna jag har beställt. Kan ju varit ngt jag ätit oxå men vad?? Idag blev han ledsen igen fick ont och skrek men bara en liten stund. Nu sover han i sjalen iaf. Bajsade lite innan han fick ont här med så kan ju inte varit det heller..

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-11-18 17:36:44 följande:

Idag var vi till BVC, "lillkillen" Är 10 v idag, vilt :6,1kg, längd 62 cm

Om 2 v blir det vaccin, usch hoppas vi slipper feber mm.

Zarizen har du provat med Windi? Här hemma kör vi minifomdroppar, Semper magdroppar och ibland Windi när han är gnällig och inte får ut gas. Älskar den!

Ja den har jag provat. Inte just denna gång då. Men kanske får köpa hem dem igen för när måste försöka med nått när han får sådär ont. Han blir liksom inte lite gnällig utan verkligen gallskriker och har verkligen ont. Måste ju va magen. Tvättar du dina eller slänger du dem efteråt? Blir ju rätt dyrt att köpa nya hela tiden..
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-11-19 18:01:31 följande:

Ja alltså jag brukar slänga de men jag funderar på att tvätta de och återanvända åtminstone 2 ggr. Ibland brukar han bajsa när jag använder den då kommer det bajs på den så de orkar jag inte tvätta men om det ör bara gaser så borde man ju kunna tvätta av de? De ör ju som dumsäger väldigt dyra, hur gör du?

När jag använde dem förut så kom det ofta bajs på dem så då slängde jag dem. Men blir de inte skitiga så kan man säkert koka dem. Som sagt så är de väldigt dyra och man kommer inte långt på 10st om bebisen har en del gaser.
  • Zarizen

B somnar natten kl.17-18. Sover då på nedervåningen i vagnen och sen tar jag med honom upp och där sover han mellan oss. Inte i babynest. Han vill sova nära :) har alltid haft ett närhetsbehov sen han föddes för tidigt.

• Zarizen

B börjar nog oxå få tänder här för allt ska in i munnen och det dreglas en massa! En kall bitning uppskattas mycket av honom.

Hur somnar era bebisar på dagen. B somnar nästan alltid vid bröstet (då sitter jag oftast kvar med honom på armen den timmen han sover, sitter i soffan vid tv'n så det är rätt bra avkoppling) eller i sjalen. Vägrar ju vagn så finns inte så många mer ställen att få honom att sova...

• Zarizen

B är 6 mån nu (fyllde igår) och han somnar INTE själv. Somnar vid bröstet eller i sjalen bara. Så på kvällen somnar han vid bröstet och då kan jag oftast lägga över honom i vagnen då sover han ett par timmar själv. Sen liggammar jag flera ggr per natt. Försöker inte ens få honom att somna själv... det får bli senare känner jag. Så nån egentid på kvällarna har inte jag och min sambo direkt. Men småbarnsåren är ju bara en kort tid. Sen har man hur mkt tid som helst till egentid. Så bara njut och känn ingen press :)

Svar på tråden BF Augusti 2016