Nmg skrev 2016-11-14 21:52:02 följande:
Behöver era åsikter!
Nästa vecka har jag blivit tillfrågad om jag vill vara med och vara värdinna på vårt företag när det är en "hel dag för allmänheten", jag skulle tycka det vore kul att vara med samt en chans att få
Visa upp mig och nätverka då jag vill byta jobb. Tänkte i så fall vara med på första passet bara som är 2,5 tim (tar ca 10 min att gå dit och 10 tillbaka) min man är tyvärr borta hela dagen då han ska iväg med En kompis. Så nu till frågan, jag tänkte fråga syrran om
Hon kan passa bebis en stund när hag är borta och sen ska jag , syrran dottern, bebis hem till min mamma och äta lunch. Problemet är att svärmor
Kommer bli skitsur om jag inte har frågat henne om barnvakt. Så hur ska jag göra ska jag skita i att gå dit och stanna hemma så att det inte blir sura miner eller ska jag skita i att hon blir sur och gå på det där?
Din syster! Alla gånger! Självklart. Det är ditt barn, du bestämmer vad som känns bäst för din bebis och dig själv. Du har inga skyldigheter att be svärmor bara för att hon själv vill det eller brukar bli sur. Striden får din sambo ta tycker jag, det är hans mamma.
Har själv lite "problem" med min sambos släkt. Inte svärföräldrarna då (de hälsar nästan aldrig på) men mer att de inte bryr sig och då menar jag hans syster (enda syskon) som är så ego att hon aldrig hälsar på. Har visserligen 4 egna barn men 3 är tonåringar och hon har barnen varannan vecka. Hon har inte ens gett Brooklyn nån födelsedagspresent. Hon bor typ 1,5 mil härifrån.. nyss träffat ny kille och passerat 40 så är väl nån 40-års kris vad vet jag men varför vill man inte träffa ditt syskonbarn?? Min sambo bryr sig inte och tycker det inte är nån grej men hör till saken att vi umgicks en hel del förut och var rätt bra vänner. Konstigt hur vissa är..