• Mulan91

BF Augusti 2016

Kela1981 skrev 2016-05-10 14:22:28 följande:

Nu har jag varit hos sjukgymnasten och det kändes typ helt utkastat!

Fick ett par övningar jag kunde göra för att stabilisera lite men hon menade på att foglossning är foglossning och det går inte att avhjälpa direkt. Eftersom det finns en bm där jag går som kan ge akupunktur så rådde hon mig att höra av mig dit om jag får ondare :/

Kul!

Nu har jag läkarbesök i morgon och sen får vi se vad som händer. Är så jäkla trött på att ha ont!

Men va! Har du inte fått något bälte då? Jag tyckte min sjukgymnast var jätte bra. Hon visa mig ställningar (sittande, liggande) som hjälper att avlasta. Och träning. Sen tog hon ett band och la det bakom min rygg och drog medan jag låg. Låter flummigt men det avlastade :o byt sjukgymnast kanske?

Det glädjer mig att ni alla har utbyte och tycker om vår grupp :) jag har också funnit den sjukt bra! Man har alltid någon att prata med liksom. Och man får hjälp här av de som har mer erfarenhet. Fantastiskt! Tack alltihop :)
  • Mulan91

Det kommer att bli så spännande när alla åker in en efter en :) hoppas man får läsa om hur det går sen också haha!

• Mulan91

Va försiktiga i solen, min vännina fick sån där pigmentfläck och hon är ändå halvt färgad så hon är inte känslig mot solen i vanliga fall. Tror hormonerna gör en riktigt känslig :o

Kela jag tror de måste mäta det där skärpet , jag kan ha fel men min gymnast mätte mig och beställde sen skärpet, jag ska hämta det imorn

• Mulan91

Vad bra Kela att du fått träffa någon vettig! Hur känns det att stanna hemma 100%?

Jag ska nog också göra det snart!

• Mulan91

Grattis Kela! Vad skönt att slippa oroa sig!

Jag sitter i samma båt som dig Snuttis.. Jag har ett vikariat som avslutas sista juni. Jag orkar knappt jobba 50% som det är nu och bara det tjafsar FK med mig om. Läkaren och sjukgymnasten rekommenderar sjukskrivning på 100% men hur ska det gå om jag inte får sjukpenning på 50 ens? Hatar FK ibland, det är som en enda stor robot man inte kan kommunicera med, helt iskall haha :( ska man bli arbetssökande när man har knappt två månader till förlossning sen också? Helt sjukt! Lycka till, berätta gärna hur det går!

• Mulan91
    Curlingmorsan skrev 2016-05-12 10:52:32 följande:

När jag väntade min son så pluggade jag en termin. När den var slut i december så fick jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen som arbetssökande. Hon nästan skrattade åt mig på Arbetsförmedligen då jag var höggravid och skulle ha i februari. :)

Så sjukt haha! Jag kommer nog att ta ut föräldralennigdagar jag sparat om sjukskrivningen mot alla odds inte går igenom. Arbetsförmedlingen känns som det mest onödiga som finns ibland... Aldrig fått jobb via dom haha och lär inte få det med den här magen heller xD
  • Mulan91

Tack Snuttis :) förhoppningsvis blir det klart allt snart för oss båda så man kan slippa som du skriver. Nu tjafsar FK om att jag inte får vabba de schemalagda timmarna jag har... Jag är min sons enda vårdnadshavare. Vem ska vara hemma med honom när han är sjuk hade de tänkt? Haha helt sjukt jag skrattar fastän jag är arg :P tycker FK beter sig som att vi gravida bara vill ha och ha. Betalar faktiskt skatt så lite kan man väl få tbx av alla år vi betalat skatt. Hade män varit de som bar barnen kan jag lova att rättigheterna till sjukpenning och sjukskrivning hade varit helt annorlunda!

I övrigt så håller jag med om humöret. Har märkt att jag blir en b*tch spec på morgonen :o blir så irriterad för minsta lilla. Vill vara ifred och få äta o så innan någon pratar med mig haha

Hallå börjar era skor också bli trånga :( det är så sorgligt. Alla mina favoritskor har blivit så obekväma!

• Mulan91

Jag har också i framvägg men tror inte moderkakan kan åka ner på det viset... De sa till mig att d räcker med RUL för så ser de vart moderkakan satt sig och skulle den ligga oroväckande långt ner hade de satt in fler ultraljud. Tror inte du behöver oroa dig :) d e ganska vanligt.

• Mulan91

Va jobbigt Kela! Hoppas det går över för dig med alla dessa sammandragningar!

Har ni fått fler bristningar nu?

Svar på tråden BF Augusti 2016