Nmg skrev 2016-09-06 13:55:57 följande:
Hej på dig! Kul att höra från dig! Skönt att allt gått bra och helt otroligt att du klarade det bra utan epidural! Bra jobbat. Förstår att det inte känns så
Roligt med brösten som är Såriga, ryser bara jag tänker på det för så blev det för mig sist också.
Oj du va alltså så öppen när du kom in, tänk om det kunde vara så för mig oxå! Jag har väntat med att ringa till fl för jag är så less nu på att bli hemskickad efter varje lovad igpngsättning, kontroll mm. Jag vill inte åka in dit nå mer och bli hemskickad!
Väntar nu på att maken ska komma hem, han gick iväg en stund, när jag kommer ska jag ringa fl och berätta hur det ligger till och att det varit massor av blodblandade grejer här på FM, äckligt usch. Ska
Även fråga om jag kan få nån tablett så jag kan sova har knappt sovit på 3 dygn och imorse kände jag bara hur less jag va och ont jag hade så jag började gråta som ett barn.
Stort grattis till dig igen och va skönt att slippa vara gravid haha!!
Även fast det inte var riktat till mig kan jag kanske trösta lite med att vad som helst kan verkligen hända. Mina värkar började på natten vid 4 tiden, jag åkte in första gången till fl på morgonen vid 8, var då öppen 1cm. Jag fick citodon och fick åka hem. Hemma hela dagen, känner på kvällen att det blivit värre så åker in igen, endast öppnat mig 0.5cm på över 14h. Åker hem vid 22 tiden och allt känns bara hopplöst, jag fick ytterligare citodon och även sömntablett. Hade även TENS-apparat som jag använde flitigt, tog ett bad vid 00-tiden som inte hjälpte. Det blev bara värre och värre, åker in till fl.
Ankommer kl 01.07. Jag hoppas för allt i världen att jag ska ha öppnat mig åtminstone 4cm. Jag hade så ont så CTG kunde inte göras så hon undersökte mig och då var jag helt öppen, 10 cm. Alltså hade jag öppnat mig 8.5cm på mindre än 3h och allt gjorde jag hemma. Min son föddes 02.34, så jag var inte ens inne på fl 1.5h innan han kom.
Det jag vill ha sagt är egentligen att oavsett hur långsamt det känns som det tar, så kan det gå undan iallafall. Jag hoppas det gör det för dig också! Håll ut, snart har du också din bebis i famnen! :)