BF Augusti 2016
Är det någon mer som har som sammandragningar? Är inte det lite tidigt? Eller det är något annat som känns? Nån som vet?
Är det någon mer som har som sammandragningar? Är inte det lite tidigt? Eller det är något annat som känns? Nån som vet?
Hej! Stort grattis allihopa!
Nu när jag börjar må bättre efter trötthet och hemskt illamående sedan ungefär v6. vill jag också vara med, om man får :)
Nu är jag i vecka 14 och bebis är beräknad 5 augusti.
Hej på Er :)
Jag har letat efter en augustigrupp som är aktiv på fl, de flesta verkar hänga på Facebook! Så om det är ok med er hänger jag gärna på?
Jag är gravid efter första ivf-försöket och har bf 3 augusti. Jag har mått skit men det börjar äntligen ordna upp sig.
Jag har hela tiden trott att jg ska få missfall men på onsdag är det v15 så det är väl dags att börja glädjas lite åt graviditeten :)
Har ni andra fått mage ännu?
Jag har också typ växtvärk (mensvärksliknande) känsla till och från.
Och det där med aptiten känner jag igen. Har gått bra fram till 1.5 vecka sen men nu har jag ingen aptit alls! Så jäkla jobbigt.
Vi var på kub ultraljudet idag och fick se den lilla. Det är bland det bästa jag varit med om, så himla häftigt. Den låg stilla i början så barnmorskan kunde mäta ordentligt men sen blev det full fart och kullerbyttor! Vi fick för övrigt väldigt bra resultat också, 1:20000 så nu känns det verkligen som att man kan pusta ut! :) är det några fler som har varit/ska på kub?
Hej! Läste lite i tråden och jag är (en till) som inte vill hänga på fb. Gravid (eg min fru) efter ivf. är lite efter några av er, 11+6, men har sett mini massa redan på grund av diverse komplikationer så nu håller jag tummarna. Blir inte KUB på oss, men det låter skönt att ni fått så bra besked ni som har varit igenom det!
Har ni också en enorm trötthet eller har det lättat lite för några? Här är det första barnet så allt är spännande!
Tror jag kände Plutten röra sig igårkväll, blev väl arg av all hosta ![]()
Nån mer än jag som fått nån magkänsla om könet än?
Ett par frågor..
Har ni börjat berätta för folk än?
Har sagt till familj/några vänner/några på jobbet här men känns som man vill berätta snart.. Inte för att det syns riktigt än men folk börjar ju undra varför man mår så dåligt?!
Sen fråga om vitaminer/folsyra. Har ni slutat med dem nu efter vecka 12 eller vad tar ni för nått?
Va kul! Jag väntar svar från nipt test!
Ja vi ska ta resa på kön det kommer stå på provsvaret
i v 11+3 när ja va på nipt test och UL så sa hon att könet såg ut som att de kunde va en kille men eftersom det är så tidigt och könen kan se lika ut så tidigt (svullna) så hon ville inye säga säkert. När får ni veta?
Hur håller ni er lugna under tiden mellan undersökningar?
Känner att jag ofta blir orolig att något ska hända bebisen eller att den inte mår bra. Jag skulle vilja kunna njuta mer, men det är så jobbigt att inte veta.
[quote=76331760][quote-nick]Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:[/quote-nick]Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke![/
Grattis till en liten pojke myran!
Spännande nmg, att få veta kön. Hur är det de ser det på nipt? Vi gör inte några sådana test så vi får väl vara tålamodiga till RUL eller liknande (vill gärna veta).
Nipt undersökningen görs väl bara i Sthlm?
Har inte blivit erbjuden den här där jag bor (Värmland). Kostar undersökningen?
Är i v 17 och det var först förra veckan jag började må bättre. Fortfarande trött men inte zombie. Är fortfarande inte sugen på all mat jag var innan men mår inte illa längre och kan äta ganska bra. Så det känns riktigt bra nu!