• Serah

BF Augusti 2016

Snuttispluttis: oj! Vilken galen tid ni fått till rul! De måste ju sett helt galet?! Hoppas de fixar ny, tidigare tid åt dig.

Ang mage, har en mage som heter duga just nu... Funderar på hur länge jag kommer kunna gömma den.... Har alltid fått en utåt mage. Och det ser ut som jag är i månad 4-5 redan nu :/

• Serah

Skattenmust: vilken härligt fin bebismage du har! :)

Usch redan från v7-8 har jag fått eksem på underarmarna, jag brukar inte ha det. Och nu i v 14 har det börjat smyga sig på smått på revbenen och nu kliar det lite på benen! Blir tokig!

Nämnde det till bm förra gången jag var där, kändes som hon bara viftade bort det och sa att man blir extra känslig som gravid :/

Läste lite hastigt om gravidklåda när jag började känna av eksemen på armen, kan det bara det? Så tidigt? Verkar också som det är svårt att "bevisa " men finns det nån hjälp att få?

• Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-25 14:16:53 följande:

Så länge som det inte kliar i handflatorna och fotsulorna ska det inte vara nån fara om det är gravidklåda. Tycker att du kan få ta blodprov och kolla levervärdena för säkerhets skull dock. Det stillar ju oron att få se att allt är bra. Men jag tror mer att det är lite som din bm säger (fast man kan ju vara lite förstående för oron). Prova att smörja med mjukgörande ett par ggr om dan och när det kliar, nåt med aloevera brukar vara skönt, och fundera på det som Skattenmust skrev. Om du har ätit nåt i stor kvantitet.

Och det var precis det som började imorse :/ nu på kvällen känns det lite värre. Var på toa nyss och kikade av en slump på magen, helt full med röda utslag...!de kliar inte (vågar inte dra handen över heller ifall det börjar retas upp) får försöka få tag i bm, men det får vänta till på måndag då de äldre barnen är hemna på sportlov, sista dan imorgon.

Har inte ätit nåt av stor kvantitet heller... Så tror inte det är nåt sånt. Ska ändå byta tvättmedel i helgen och se om det blir nån skillnad
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-25 16:48:44 följande:

Ja vi har haft en del och det blir ev fler , vet inte riktigt mer än att jag ska flyttas till spec mvc, sedan får dom ta ställning om det ska göras mer utöver själva rul.

Allting har varit bra med bebis men jag var/är allvarligt sjuk också så läkaren sa att detta är en mirakelbebis , hehe Men hon är stark 

Vilken liten kämpe ni har! :) hur står det till med dig nu? Medicineras du under hela graviditeten?
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-25 21:26:25 följande:

Någon annan som har crawings? Här är det räkor och citron, gärna frukt med.

Inga cravings här. Får se om det kommer nån.

Har knappt sovit nåt pga all klåda. När jag väl lyckades somna så vaknade yngsta (vid 4) och var gnällig, vägrade somna om.. Så typiskt.

Upptäckte på morgonen nu att jag är alldeles rödflammig på hela kroppen förutom ansiktet som ser typ blekt ut :p har ont i armbågarna och knäna också. Har ringt bm men hob ringer inte upp förrän vid 11. Känns som en evighet :(
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-26 08:56:42 följande:

hehe ja hon är en kämpe utan dess like, ja jag medicinerad under hela graviditeten, med min egen medicin men är inte tillåten att ta någon som helst annan, inte ens panodil.

Oj ok. Hoppas du inte kommer i de situationerna där du tex skulle behöva panodil. Det är ju inte bara hon som är en kämpe, du med.
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-26 08:58:38 följande:

Men va jobbigt, tycker nog att du ska söka akut om inte din bm tar dig på allvar. Jag hade en bm som inte kunde mer än jag själv, och undrade jag något så fick jag mer svar av att googla. Nu har jag bytt i väntan på spec mvc :) 

4?? du milde tid, jag är inte avundsjuk..stackars..

Jag hoppas hon tar mig på allvar för jag kan inte sätta mig på akuten just idag. Är hemma med alla tre barn då det är sportlov denna vecka :/ och maken ska på aw just ikväll. Timing...

Jobbigt med en sån bm! Hoppas du blir mer omhändertagen på spec mvc, vilket du borde ;) annars skulle de inte heta som de gör :)

Maken var snäll och tog upp minstingen när vi gav upp med att få honom att somna om. Vi höll ut ända till 5.15.
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-26 11:07:43 följande:

Men se till att få ta blodprov så det inte är nåt fel på levervärdena! Hade massa klåda förra grav. Psoriasisskov, nässelutslag och klåda pga överansträngd hud samtidigt.. Sov inget ett tag så jag vet precis hur du har det :/

Kan rekommendera ett bad med nån badolja (så du inte torkar ut huden) och så smörja med mjukgörande, aloevera och salva med mentol (som jag skrev förut :p)

Hoppas att det bättrar sig!

Fick tid på måndag. Hon ville först ta gallprov men blev osäker sen när jag sa att jag hade utslag på hela kroppen. Så hon tyckte jag skulle träffa en bm som skulle ta beslutet få. Innan tyckte hon jag skulle sätta mig på min vc's drop in. Sa att det inte var möjligt då ja var henna med alla barn. Men maken kom till undsättning och sprang till tåget direkt. Så nu är jag på väg till vc... Får se vad de säger...

När började dina besvär? Och vad gjorde läkarna åt det?

Ska kolla upp salvorna du tipsade om, tack :)
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-26 12:09:45 följande:

Någon annan som gått in i d sk spökveckorna? Känner absolut ingenting idag, har haft jätteömma bröst, ligament som gör apont osv, kände lillen röra sig igår, men känner mig totalt ogravid idag?? Såg även på ul för 2 dagar sedan att allt var okey med henne, har jag hamnat i spökveckorna?

Tror jag är i den nu, eller var det innan iaf. Kände mig absolut helt ogravid. Var jättenervös vid kub för jag kände ju ingenting. Men ändå så var det en liten levande krabat där i :)

Läskigt när det blir så. Har fortfarande inga känningar i bröstet, molande värk har kommit tillbaka men jag könner inga rörelser alls än.

Tror du kommit i den ja, du har sett din lilla tös så hon mår nog prima fast du inte känner nåt för tillfället :)
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-26 12:35:53 följande:

Åhh tack för svar, ja aså jag har haft jätteömma bröst hela tiden men vaknade idag och känner ingenting alls,är i v 15 enl mig själv men blev flyttad 4 dagar bakåt i förigår på ul. har haft jättemycket molvärk,ömma bröst..men idag ingenting!?

Jo vi såg ju henne sprattla omkring som en fisk i förigår och läkaren sa att allt ser helt normalt ut. Min enorma rädsla är att hon ska dö då jag varit med om det en gång innan, Men det var lite tidigare än nu, så varje dag är guld värd.

Kände henne röra sig igår kväll, men alla symtom bara försvann under natten.

Din klåda, har du andra symtom? Illamående, kräkningar? enorm trötthet?

Hoppas att du får hjälp nu.

Förstår det. Usch så otäckt. Du ska se att hon kommer frisk och fin i augusti. Har du fått tillbaka nån känning nu? Känt nån buff?

Nej, inga andra symptom. Trött är jag men om det är pga klådan eller järnbrist vet jag inte.

Sköterskan på vc sa inte så mycket. Hon menade på att utslagen på kroppen har med klådan att göra. Det var den kopplingen hon gissade på. Så det kändes ganska onödigt att gå dit.

Har haft ont i armbågens utsida uppåt igår kväll och under natten. Det har försvunnit under dagen men fick istället ont i knäna som gick över till ont i smalbenen nu på kvällen. Vet inte om det har nåt med klådan, eller om det är pga graviditeten eller bara nåt helt annat som lyckades komma precis samtidigt som allt det andra...
Svar på tråden BF Augusti 2016