Inlägg från: Emmasofiabe |Visa alla inlägg
  • Emmasofiabe

BF Augusti 2016

Hoppas det är ok att lägga upp bilder, min mage såg ut såhär förra veckan , någon som har bilder så man kan se skillnader? :)

• Emmasofiabe

Men kom inte bilden med??? Testar igen då denna är tagen nu på en gång på jobbet haha, vecka 17(16+2)

• Emmasofiabe
    Zarizen skrev 2016-03-15 19:10:39 följande:

Fin mage

Ja men det är ju klart men kan man inte räkna på förra årets SGI? Jag har ju en årslön framräknad då. I år så länge har jag varit sjukskriven och vill INTE att de räknar på min lön då :-O

Nej men det är det jag är orolig för för jag tjänade mycket mer pengar förra året än vad jag gör nu ju :(
  • Emmasofiabe

Okej! Så alla har det väldigt olika. Ja jag undrar också hur det är för timmisar , läste någonstans att man måste ha jobbat 240 dagar i sträck eller ja.. Två dagar måste man ju få ha ledigt i veckan men att det får senast vara tre månader innan födelsedatum eller något Gud jag vet ej!! Åh kanske måste rings dom för att få rätt svar

• Emmasofiabe
    Mulan91 skrev 2016-03-17 20:03:27 följande:

Alltså... det här tänkte jag på igår och så tar ni upp det haha! Undra vad killarna har för bild i huvudet egentligen xD måste ju kännas jätte konstigt för dom att vara intim när en bebis är granne där inne... Men samtidigt så vill man ju ändå känna närhet och personligen så vill jag ju ändå känna mig åtrådd av min man.

Vet att man är gravid liksom men man är ju fortfarande så mycket mer än det, jag är fortfarande jag haha. Känns som att ALLT kretsar runt att man har barn i magen... Visst är det stort och allt jag vet men ibland vill man ju få vara bara sig själv också, kunna vara nära o varann intimt och så... Är det någon som fattar vad jag försöker få fram gaha? Var så svårt att förklara.

Förstår hur du tänker, vill inte vara sån men mitt problem är att min sambo lider av att inte få sex tillräckligt mycket han tänder på allt jag gör , jag somnar halv nio varje kväll och lör schemalägga i mitt huvud när jag kan ge honom det han behöver men får verkligen trycka i mig själv att jag är intresserad för jag skulle klara mig en evighet utan känns det som just nu
  • Emmasofiabe

Jag har bara en vagga och kläder hittills, vaggan köpte jag av våra vänner innan vi blev gravid för dom skulle göra sig av med den och jag tänkte den ska jag ha för nångång kommer jag skaffa barn, så den har jag . Min svärmor har galet med prylar vi kan få som är från min svågers två barn, typ täcken kuddar i olika storlekar kläder till förbannelse, spjälskydd, handdukar m.m småsaker

Men vagn tänkte vi köpa i juni typ och askötbord + byrå ska vi köpa efter RUL när vi ska inreda hela vårat sovrum

Övriga saker som skötbädd, babynest och tillbehör till bebis ska vi köpa i Ullared när vi åker dit i maj/juni

Såg på deras blogg att dom har massor av roliga saker :D

• Emmasofiabe
    minMonchichi skrev 2016-03-22 07:34:10 följande:

Hej på er! Har äntligen varit på ul nu och fick se den lille <3 Så underbart då jag inte känner någon rörelse än (18+4)!

Men jag har en fråga till er...

En natt för två veckor sedan och nu i natt vaknade jag av att magen gjorde ont på höger sida tror jag det var, som kramper till och från. Inte så ont att jag ville gråta, men grimaserade och kunde definitivt inte sova mig igenom. Höll i sig till och från under 5-10 minuter och sen sov jag gott igen.

Är det sammandragningar eller vad tror ni som haft såna? Har ju inga problem i övrigt så är inte orolig, men nu när det hände en andra gång vill man ju veta vad det är ändå.

Tack på förhand

Jag hade liknande fast det höll i sig i några timmar under natten och sen åkte jag till akuten men dom hittade ingenting dom tror det var en sån vanlig cysta som sprack
  • Emmasofiabe

Va kul att så många fått se bebisarna!

Det börjar närma sig för RUL här , en vecka kvar men börjar för första gången bli orolig, magen har blivit mindre och känner inte alls av några rörelser eller gravidsymptom utöver att jag kräkts lite och det gör jag aldrig annars...

Är så himla rädd att det ska vara något fel eller nej usch vill inte tänka negativt. Fick se bebisen på ett akut ultraljud men det var himla dålig bild för cirka 2 veckor sedan och då rörde den sig och hjärtat pumpade men ändå känns det som att det var så länge sen det kan ha hänt något..

Har drömt att min vän fick en dotter som dog och har drömt att min svågers dotter dog asså nej fyfan.. Det är inte kul just nu :(

• Emmasofiabe
    mikamon skrev 2016-03-22 20:43:40 följande:

Säkert ingen fara! Min mage känns mindre också men det kan vara för att jag inte är lika gasig längre :p

Vilken vecka är du i nu? Jag är i v18(17+1)

Jaha! Jag är också v.18 17+2 hehe kanske därför vi har liknande saker som pågår :D
  • Emmasofiabe

Ja men va skönt att höra!! Ja precis det är min första så har aldrig upplevt oro som denna förut att man är orolig för någon man aldrig träffat det är ganska mysigt på ett sätt ändå ??:D

Svar på tråden BF Augusti 2016