• Zarizen

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-02-23 22:44:10 följande:

hahahaha, jag ser också ut att vara i 5-6 e månaden, men det kan ju bero på att jag fått barn innan 

Vecka 14 ;)

Oj vilken stor och fin mage du redan fått!

Vi är i samma vecka och jag har som sagt bara lite tjock putmage! Inte formad eller nått!
  • Zarizen

Förresten nån som har XS eller st 34?

Har ett par helt nya mama-jeans i 34 och ett par beg mama jeans (fräscha) i st 34. Kan tyvärr inte ha dem!

• Zarizen
    Axelberg79 skrev 2016-02-26 17:16:28 följande:

Är det nån mer än jag som har huggit ont i huvet på kvällarna. .. vet inte om jag ska koppla det till graviditeten eller om det är nått annat... Jag vill ju inte gå och ta tabletter varje dag heller...

Sista veckorna har jag börjat må sämre på kvällarna. Illamåendet kommer tillbaks, uppsvälld i magen och huvudvärk förekommer oxå (nu tex). Inte roligt :/
  • Zarizen

Inga spökveckor här än. Har ju en massa symtom fortfarande och så mår jag ju fortfarande rätt dåligt :/

Ber till gudarna att det snart går över! Vecka 15 nu.

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag vägde mig imorse och har gått upp totalt 3,5kg sen sista mens.

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-02-27 20:03:54 följande:

Är ni oroliga för Zika viruset? Jag har bokat en weekendresa med min man till Rom om 2 v. Har nu

Läst lite på olika nyhetssidor att viruset kan sprida sig

Med en så kallad tiger mygga i södra Europa ( bland annat Italien) under våren o sommaren. Nu är det ju typ vår i Italien, kommer bli ca 17 grader

På dagen när vi Är där och 13 på Kvällarna. Så nojig som jag är så funderar jag på att avboka resan... Visserligen kommer jag ha långbyxor på mig och långärmat för så varmt är det ju inte men jag blir orolig Ändå. Hur skulle ni göra?

Jag skulle absolut åka! Du vet ju på vilka sätt det smittas och myggas finns ju inte i Italien!

Jag brukar ALLTID åka utomlands på sommaren och har riktig ångest detta år när vi inte kan åka :(

Är dock liiite sugen på att åka i början av Juni och då är jag ju runt vecka 30.. Antar isf att det blir Spanien eller så. Om vi nu kommer iväg.
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-02-28 09:12:29 följande:

Hmm, men man får väl inte lov att flyga i vecka 30?

Jodå, olika flygbolag har olika regler.

Det har mer med försäkringar att göra och att de inte gäller efter en viss vecka.
  • Zarizen
    Serah skrev 2016-02-28 20:01:38 följande:

Hoppas du blir bättre snart. Är det illamående du känner?

Har kanske gått upp 2-3 kg. Minns inte hur mycket jag vägde vid inskrivningen.

Ja, men det har blivit lite bättre som tur är, mkt trött och otäck smak i munnen hela dagarna.
  • Zarizen

Jag kommer vara i vecka 19 när jag ska göra mitt ul.

Ska bli riktigt spännande, har inte gjort kub.

På nätterna och mornarna så lägger sig pyret på vänster sida av magen och det blir hårt där och magen riktigt står upp, lite roligt. Har inte så stor mage i övrigt, ser mest småtjock ut runt magen.

• Zarizen

Jag oroade mig en del när jag skulle ha min son för 11 år sen, gjorde extra ultraljud och så.

Har sedan dess utbildat mig till sjuksköterska och känner mig mycket lugnare denna gång.

Googlar nästan inget och äter det mesta ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016