Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-03-20 10:09:32 följande:

Tack jag mår Mycket bättre idag, tack för omtanken. Höll på att googla sönder mobilen igår

Men efter era lugnande ord könns det bättre! Känner mig mycket positiv idag

Har en fråga angående bebis prylar, har ni börjat handla Nåt än? Barnvagn? Har ni bestämt vilken barnvagn ni ska köpa? Jag är inne på Emmaljunga Viking , är det nån som har nån erfarenhet av den? +-?

Vi har köpt barnvagn bara och lite kläder. Kunde inte hålla mig :) vi köpte en teutonia som jag inte minns vad mer den hette. Emmaljunga har ju massor med fina vagnar. Har dock ingen erfarenhet att dela med mig av med för oss låg den också högt i kurs.
    Aleeexa skrev 2016-03-20 10:36:39 följande:

Halloj!! Jag fick bryt i morse... Tycker det går så satans sakta... Vill liksom va klar med det här NU. Jag är redan trött på att vara gravid... Och vill ha det överstökat... :(

Känns som en evighet till bf

Känner igen mig där. Vill ha ul NU och sen får bebis gärna komma om en månad sisådär. Mest så jag hinner köpa säng och så. Längtar ihjäl mig efter den där lilla skrutten!
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 13:52:55 följande:

Nä, är inte orolig för sånt. Det är mer att jag ska ha tid och ork att göra en valp rumsren och lära vardagslydnad och så. Känner att en tjej på ett år och nyfödd bebis räcker som energislukare ett par år framåt ;)

Förstår dig helt! Vår hund kommer vara ett år när bebis kommer så jag hoppas att vi hinner lära honom att inte hoppa och sånt innan dess. Är nervös för det som tusan. Rumsren är han iaf, tur det. Men tycker absolut det är smart att ni väntar :)
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 19:58:14 följande:

Om du inte blir för orörlig eller trött sista trimestern så är ju ett år ändå okej ålder. Ingen minivalp då ju. Hade tänkt skaffa hund när dottern blev typ två och gick på dagis, men blev ju gravid så himla fort så får vänta lite till. Ja, pallar inte ouppfostrad hund så vill ha tid att träna och umgås med den ordentligt :) Pch tänker att det är roligare för barnen att kunna vara med och hjälpa till mer med den också. Haha, om man får barn som gillar djur och hundar då ;)

Nej tur det att han hunnit lära sig lyssna tills dess iaf. Hoppas jag. Peppar peppar... Ja barnen kommer nig uppskatta det mycket mer efter några år :) haha ja dom kanske hellre vill ha en minigris ;)
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-21 06:51:07 följande:

Haha, ja han blir ju i den så kallade slyngelåldern så lite hyss får ni nog räkna med. Men vore väl lite tråkigt om det aldrig hände nåt oplanerat ;)

Åh, minigrisar är så söta! Men skulle nog inte vilja ha en hemma. En hamster eller kanin kan jag nog tänka mig dock :)

Haha! Sant sant ^^ grisar går ju att dressera har jag hört, men nej jag hade inte heller velat ha en hemma. Trots att dom är söta!
  • Hazel Grace

Min BM sa i början också att det bara är för mammans skull. Bebisen tar inte skada av det. Jag personligen får ont i livmodern (antar jag att det är) när jag lyfter mycket och tungt och det började kännas ganska tidigt. Har fått lite annorlunda uppgifter på jobbet pga detta.

Jag upplever att jag inte växer längre och att magen till och med börjar dra sig tillbaka. Känner mig knappt gravid längre och det suger. Vet inte om jag gått upp i vikt för vågen hemma är trasig men jag kan inte se eller känna att jag har gått upp minsta lilla, snarare tvärtom. Åh nu börjar dom där hjärnspökena igen! Fan jag vill göra mitt ul NU och se hur det ser ut. Två veckor kvar. Fan. Så segt!

• Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-24 17:35:56 följande:

aaa tack den där känslan aså, jag har varit superkänslig idag, och känner mig inte det minsta gravid, är dessutom så uppe i varv  så jag hinner knappt känna lillan heller, men tack å lov så har jag gjort det vid något tillfälle idag. Tycker åxå att min mage står stilla, fast jag e ganska så stor, men rätt vad det är så smäller det väl på, dock så har jag gått upp 8.5 kg.

Mitt Rul är den 7 april och på något sätt så känns det som en milstolpe, för då tillhör man plötsligt förlossningen :) Om man vill söka akut vill säja.

Jag kan för övrigt inte fatta för något i världen hur mn man kan vilja ha fler barn, jag är som en drake när jag är gravid...hemskt...

Det syns knappt att jag är gravid. Har jag bara ett tajt linne på mig så syns det liiiite, men i mina vanliga kläder ingenting. Är ganska liten sen innan så jag trodde det skulle märkas när jag blev gravid. Båda mina systrar har fått ordentliga magar med sina barn. Mitt Rul är 6/4 och tiden står verkligen extra stilla nu. Du verkar vara en stenskön drake, din man verkar också förstå det. Han väljer nog mor till sina barn med omsorg ska du se.
    Serah skrev 2016-03-24 20:09:07 följande:

Både ja och nej haha. Min hormonrand från trean är fortfarande svagt synlig. Den han inte gå bort helt. Får se om det blir kraftigare snart. Hade en lång ganska kraftig rand med trean :p

Hazel grace: jag känner så igen nig i det du skriver! Det enda som gör att jag känner mig gravid är väl typ min trötthet. Och en liten mage. Men om den växer känner jag mig osäker på.

Har hu inte känt mycket fosterrörelser heller. Det jag känt, var det ens rörelser? Har inte känt nåt på flera dagar heller... Vill också ha ul nu! Jag vill försäkra mig om att allt är bra där inne! Två evighetslånga veckor kvar... :( har inte berättat för mina närmaste att jag ens är gravid heller. Och vet inte om jag vill göra det förrän jag vet helt säker på att liten där inne mår bra... det finns även andra skäl till att jag inte berättar.

Jag har inte känt bebis en enda gång vad jag vet. Jag ångrar att jag var så snabb med att berätta för folk i min omgivning. Jag borde ha väntat känner jag nu. Som du säger tills man vet att hen lever och mår bra.
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-25 08:42:57 följande:

Hmm, är det verkligen så eller är det du som kanske vant dig vid magen? jag sa till min man igår, faan det syns knappt ngt, så ställde jag mig och smorde in magen med babyolja, då kommer dottern ut från sitt rum och utbrister- Jävlar va stor mage du har fått, hahahaha

Om jag inte minns fel så är detta din första graviditet? När jag fick min första, dottern så syntes det knappt, och jag är med trådsmal i vanliga fall, jag gick endast upp 12 kg med henne, andra graviditeten så small jag på med 23 kg, så första graviditeten är inte alls ovanligt att man inte blir så stor första gången, även om man såå önskar det. Men du vet att stl på magen gör inte att bebis mår bra eller inte, ahh jag har RUL dagen efter dig med :)

Nu ska jag säja en sak, när jag vaknade upp och läste ditt meddelande till mig så rann tårarna här i köket, Min man kom upp och frågade bestört, är du okey?? har du ont?? jag svarade mellan snyftningarna vad du skrev, han tittade på mig med det varmaste leendet och sa att du hade ju helt rätt, Dina ord värmde så mycket ska du veta, tusen tack Känner så igen mig, men vi har snart kommit igenom halva graviditeten tjejen så hakan upp, även om det är svårt..tro mig jag vet....

Nu har jag fått för mig att vi skadat bebis genom sex tidigt imorse/natt....

SÅÅÅÅ Tjejer, min stora fråga, bara för att få svar en gång för alla- Kan sex skada? kan spermier sätta igång något? M

Jag vet inte... Hade mina kollegor inte vetat om det så hade dom nog inte kunnat lista ut det.

Fortfarande folk som blir förvånadade när dom får veta att det gått så lång tid som det gjort. En annan tjej på jobbet väntar sin tredje och är två veckor innan mig oxh på henne har det synts jättelänge och hon är rätt så stor nu. Vet att jag inte kan jämföra mig med henne eftersom det är min första men folk tror mig inte när jag säger att jag är två veckor efter henne. Det stressar mig ännu mer. Sambon köpte en ny våg och nu vet jag att jag gått upp 2,5 kg. Det är ju något men inte mycket. Men jag får hänga upp mig på det tills rul kommer. Önskar jag kunde sova bort tiden.. Haha åh söta du, roligt att jag kunde göra dig glad :) är du värd! Tack för dina uppmuntringar!

Vi pratade om det där med sex för ett tag sen också ja, men vad jag vet så ska det inte vara någon fara. Min BM sa att det spelar ingen roll hur välutrustad killen än är så kan han inte nå bebisen ^^ och som någon annan sa så ligger hen så inbäddad där och känner enbart av små små vibrationer som snarare uppfattas som massage. Så länge det inte är riktigt hett och vilt då ;) jag hakade dock upp mig på att bebisen kan höra. Iiih stackars liten haha
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-25 21:03:05 följande:

Idag är det exakt 2 år sedan min lilla dotter Novaliee dog och lämnade oss i stor sorg och saknad, kanske därför jag känner mig helt instabil idag....

Förståeligt att du är lite extra känslig då. Beklagar verkligen. Kram
  • Hazel Grace
    Curlingmorsan skrev 2016-03-26 09:19:28 följande:

Jag mådde väldigt dåligt i början av min graviditet och gick ner en del. Men om jag räknar från vad jag vägde när jag blev gravid till nu så har jag också gått upp 2,5kg. Men på mig syns det jättemycket, jag är jättestor. Folk tror att det inte är så långt kvar. Oroar mig för hur jag kommer se ut, och må, när jag är höggravid. :( Så olika det kan vara. Men jag tror också det beror på om det är första barnet eller inte. Men första var jag inte alls så här stor. Men nr 2 var hela jag jättestor, svullen pga massa vatten. Rätt fascinerande att graviditeter kan vara så olika, även på samma person.

skattenmust skrev 2016-03-26 09:23:31 följande:

Hazel Grace

Min väninna gick upp 40 kg, blev enormt stor, men inte så mycket pga graviditeten i sig, ja alså inte pga bebis, utan pga vätska. Går man upp för mycket för snabbt så kan det dessutom tyda på graviditetsdiabetes, vilket inte alls är bra. Så ta en dag i taget, du kommer svälla upp :) Och för mycket vill man inte gå upp ;)

Wow ja verkligen imponerande. Känns lite bättre nu, tack! Ska försöka lugna ner mig lite. Det är en enda stor berg-och-dalbana detta :)

Hoppas skattenmust att proverna är fina. Som dom säger så är det ju ovanligt som tusan. Det kommer säkert gå bra. Mina katter har kräkts här hemma och det känns ju lite sådär. Men sambon tar hand om det så jag oroar mig inte så mycket för mig själv utan mest för stackars kissarna som måste fått i sig något dåligt.
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-29 11:47:35 följande:

HAHAHAHAHA Fasen va konstigt, min bm ringde upp å sa att vi ska lyssna på hjärtat, vad händer när vi lägger på????

Jooo lillan sparkar!! hahahahahah

LYCKA!!!

Yaay! Skönt att hon gav sig till känna. Kommer bli en bra kurragömmare den där lilla kanske ;)
    Nmg skrev 2016-03-29 17:51:41 följande:

RUl gick jättebra allt såg bra ut, vi visste ju om kön redan eftersom vi gjort ett NiPT test v 11 och det var fortfarande en pojke idag oxå eftersom jag gjort ivf så flyttar man inte fram eller bak bf datum, jag har 25/8 och hon sa idag att om jag inre gjort ivf så jade hon flyttat mig till 24/8 så det känns som att det kvittar. Det berodde väl på storleken på bebis jan vägde nåt gram mer.

Åh va roligt! Skönt att allt såg bra ut. Kan knappt vänta på min tur om en vecka. Längtar!
    Mulan91 skrev 2016-03-28 23:36:03 följande:

Jag har också RUL imorn :D hihi

Hur gick det för dig? Tog ni reda på könet eller ska ni låta det bli en överraskning? Håller tummarna på allt bra hos er med :)
Svar på tråden BF Augusti 2016