skattenmust skrev 2016-03-25 08:42:57 följande:
Hmm, är det verkligen så eller är det du som kanske vant dig vid magen? jag sa till min man igår, faan det syns knappt ngt, så ställde jag mig och smorde in magen med babyolja, då kommer dottern ut från sitt rum och utbrister- Jävlar va stor mage du har fått, hahahaha
Om jag inte minns fel så är detta din första graviditet? När jag fick min första, dottern så syntes det knappt, och jag är med trådsmal i vanliga fall, jag gick endast upp 12 kg med henne, andra graviditeten så small jag på med 23 kg, så första graviditeten är inte alls ovanligt att man inte blir så stor första gången, även om man såå önskar det. Men du vet att stl på magen gör inte att bebis mår bra eller inte, ahh jag har RUL dagen efter dig med :)
Nu ska jag säja en sak, när jag vaknade upp och läste ditt meddelande till mig så rann tårarna här i köket, Min man kom upp och frågade bestört, är du okey?? har du ont?? jag svarade mellan snyftningarna vad du skrev, han tittade på mig med det varmaste leendet och sa att du hade ju helt rätt, Dina ord värmde så mycket ska du veta, tusen tack Känner så igen mig, men vi har snart kommit igenom halva graviditeten tjejen så hakan upp, även om det är svårt..tro mig jag vet....
Nu har jag fått för mig att vi skadat bebis genom sex tidigt imorse/natt....
SÅÅÅÅ Tjejer, min stora fråga, bara för att få svar en gång för alla- Kan sex skada? kan spermier sätta igång något? M
Jag vet inte... Hade mina kollegor inte vetat om det så hade dom nog inte kunnat lista ut det.
Fortfarande folk som blir förvånadade när dom får veta att det gått så lång tid som det gjort. En annan tjej på jobbet väntar sin tredje och är två veckor innan mig oxh på henne har det synts jättelänge och hon är rätt så stor nu. Vet att jag inte kan jämföra mig med henne eftersom det är min första men folk tror mig inte när jag säger att jag är två veckor efter henne. Det stressar mig ännu mer. Sambon köpte en ny våg och nu vet jag att jag gått upp 2,5 kg. Det är ju något men inte mycket. Men jag får hänga upp mig på det tills rul kommer. Önskar jag kunde sova bort tiden.. Haha åh söta du, roligt att jag kunde göra dig glad :) är du värd! Tack för dina uppmuntringar!
Vi pratade om det där med sex för ett tag sen också ja, men vad jag vet så ska det inte vara någon fara. Min BM sa att det spelar ingen roll hur välutrustad killen än är så kan han inte nå bebisen ^^ och som någon annan sa så ligger hen så inbäddad där och känner enbart av små små vibrationer som snarare uppfattas som massage. Så länge det inte är riktigt hett och vilt då ;) jag hakade dock upp mig på att bebisen kan höra. Iiih stackars liten haha