Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

BF Augusti 2016

Mika86 skrev 2016-03-31 18:56:42 följande:

Snuttispluttis ja mycket ska man höra, pga fel kön ha man ju hört många gånger men aldrig pga tvillingar.

Skulle nog aldrig kunna göra en abort om det va ett friskt foster.

Skattenmust åh gud vad skönt att det ser så ljust ut för dig nu.

Helt klart att det ska mycket till om nåt gå fel nu, visst det kan ju göra det men är ju inte så vanligt tack o lov.

Jag har haft en jobbig känslosam vecka så är väl därför men igår kände jag vara deprimerande, ska detta va min sista graviditet verkligen ska vi "bara" få en flicka o fem pojkar, ska jag bara föda ett barn till, allt kändes så ledsamt att det skulle va slut nu, kände mig elak mot dottern som inte ger henne en syster o bröderna med då de önskade sig en syster till.

Är säkert bara gravidhormonsskit men alltså är det normslt att känna då undrar man

Känner precis samma! Jag har ju två barn sedan innan, en kille och en tjej, och sambon har två killar. Min sambo ville gärna ha en dotter och min dotter en lillasyster, men i magen bor en lillebror. Självklart är vi glada och lyckliga för det, utom möjligtvis min dotter, men just det där känslan att det var sista chansen. Jag blir ju 38 i år så här blir absolut inga fler barn. Men om du är 86:a som ditt nick antyder så har ju du många år på dig ännu. :)
  • Curlingmorsan

Funderar också på det där med föräldraledighet. Tanken är att jag ska vara hemma ca 1 1/2 år, hade gärna varit hemma längre men kommer tyvärr inte att gå att lösa varken ekonomiskt eller med jobbet. Funderar på om det är smartast att sambon är hemma fredagar så han kan ta 3 dagar fl/vecka och att jag på så sätt har råd att spara en del av mina dagar under första året. Men får sätta mig och räkna ordentligt på det där, är ju som sagt en hel djungel.

• Curlingmorsan

Vi får inte heller ha barn med på UL. Men tänker att det kanske är lite äldre barn de menar. Ett litet barn förstår ju kanske inte riktigt vad det är som händer.

• Curlingmorsan

Jag sover också jättedåligt. Måste upp och kissa flera gånger varje natt och drömmer väldigt mycket. Drömmer en hel del i vanliga fall också men sen jag blev gravid är det helt sjukt. Känner mig aldrig riktigt utvilad när jag vaknar. Men har inga problem att somna och brukar ofta sova en liten stund på eftermiddagen.

• Curlingmorsan

Ja det här med namn är verkligen jättesvårt! Jag gillar namnet Sixten. Men min son hotade att flytta till sin pappa om lillebror ska heta Sixten. Han har en kille i sitt fotbollslag som heter Sixten som han tydligen inte gillar. :) Blir lite osäker på om det kanske blir för mycket med två X-namn, storebror heter Felix. Felix och Sixten funkar det? Gillar även namnet Ebbe men det funkar absolut inte då storasyster heter Ebba. En gammal kompis till mig som nu bor granne med mina föräldrar döpte nyss sin son till Sigge. Det gillar jag också, men känns dumt att ta hennes namn. Vi har inte umgåtts sedan högstadiet, men har varandra på FB och nu när hon bor så nära mina föräldrar så kanske vi kommer ses/umgås när vi båda är föräldralediga till hösten. Gahh att det ska vara så svårt med namn!!! Läste nog igenom närmare 1000 namn igår men hittar bara de här tre jag gillar, Sixten, Sigge och Ebbe. Han får nog helt enkelt heta Lillebror. ;)

• Curlingmorsan

Läskigt det där Skattenmust! Hoppas det inte händer igen och hoppas du snart känner av lillan igen!

Idag var vi en sväng på Gekås. Blev en hel del till bebis. :)

• Curlingmorsan

Är väldigt mysigt att flaskmata också. ;) Dessutom får pappan chans till det mysiga också. Men som sagt vi är alla olika, och tur är väl det! :)

• Curlingmorsan

Jag försöker förtränga förlossningen, är riktigt rädd och nervös. Hade en hemsk förlossning med första barnet. Hade en hemsk bm, fick panik och hela upplevelsen var verkligen jättejobbig. Med barn nr 2 blev jag igångsatt i v 38+2. Tyckte det var underbart att hinna komma in i lugn och ro, prata med personalen och förklara hur jag upplevt förra förlossningen. Fick panik igen under förlossningen men inte lika hemsk som med dottern. Är livrädd för en förlossning liknande den första. Är även orolig att min sambo inte kommer vara lika stöttande som mina andra barns pappa var, han är lite okänslig eller vad man ska kalla det. Min BM har sagt att jag ska få gå på Aurorasamtal, men när det blir vet jag inte. Rädd att det inte kommer bli av pga deras semestrar. Hade helst velat bli igångsatt igen, men orolig för att det denna gången kanske blir så hemskt som många igångsättningar tydligen är. Då kanske det blir ännu värre.

Svar på tråden BF Augusti 2016