Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

BF Augusti 2016

Det låter ju väldigt trevligt! Så lät det inte när jag var där (bor i Skåne) men jag hoppas att det kan bli lite positivt nästa gång då :) De gjorde mätningen i ett annat rum än RUL och KUB iaf 

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Man kan ha massor av saker! :) men blöjor, ombyte och våtservetter och små handdukar är väl det man behöver med små bebisar. Amningsinlägg, ersättning och flaska om man använder det, extra nappar... När de är större har man med sig mat, vattenflaska och något att leka med/tugga på. Dregglisar kanske? Ja, som du ser kan man ha med sig massor :)

Jag har haft skip hop och ju-ju be och varit nöjd med båda men har ändå köpt en littlephant som matchar vår vagn (eftersom jag inte ska köpa en ny :))

Hazel Grace skrev 2016-04-09 17:17:07 följande:

Här är det en pojke på bakning :)

Har lite funderingar på skötväska och så. Jag är ju helt grön på detta med mitt första barn, så det kanske är en korkad fråga, men hur stor skötväska behöver man? Vad har man i den? Blöjor och ombyte typ eller? Det är ju hundra små fack i dom flesta vad jag sett så vad har man i dom? Vad har ni?

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Ja, det är ju mest det - att kunna hålla lite ordning! Det brukar ingå ett mjukt skötunderlägg oxå men annars går det såklart bra med en vanlig väska oxå :) jag gillar en massa smarta grejer oxå ;)

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag bor i Skåne, nära Malmö och Lund :)

Mina bröstvårtor kliar oxå och jag har lite torkad mjölk men inget som läcker. Mina bröst har varje graviditet växt lite (en storlek) och jag har aldrig läckt, inte ens när jag ammar och då har jag helammat två barn utan problem. Så tecken under graviditeten behöver inte vara facit till hur det blir sen.

Gravidträning är alltid bra, jag önskar jag orkade hålla igång med än jag gör. Yogar iaf en gång i veckan och promenerar. Vår barnmorskemottagning ska erbjuda vattengympa snart och det ser jag fram emot! Mammagrupp brukar de erbjuda ett par månader innan, jag är omföderska och då får man bara en träff

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Mulan91 - vill du lägga till mig i trådstarten också?!

Hallonpajen, 39 år, tredje barnet, pojke BF 29/8

Tack! :)

Måste fråga om någon här inne har erfarenhet av GBS? Jag pratade med min BM igår då jag ofta har en svidande känsla i nedre delen av magen - det är inte SD utan mer en konstant känsla som inte är direkt behaglig. Hon tänkte direkt GBS så jag ska lämna urinprov i veckan. Hart dock läst runt här och det verkar som om det inte alltid ger utslag på urinprov fast man har det. Vi ska flyga till Cypern om 3 veckor och jag är orolig att något kan hända när man inte är på hemmaplan...

Stolt sytok!
  • Hallonpajen
    Zarizen skrev 2016-04-13 21:04:47 följande:

Zarizen, BF 22/8 och en pojke.

Nån av er som brukar gå på massage? Jag har galet ont i nacke/rygg just nu och skulle verkligen behöva gå på massage men tror inte jag skulle fixa att ligga på rygg... Det är väl ingen fara att få massage?

Jag var på massage igår! Jätteskönt... Jag tog med mig min amningskudde och lade under höften och om sidorna på magen och det var SÅ skönt att kunna ligga på mage för en gångs skull! Min massör kan massera ända fram till förlossningen men när man är större får man ligga på sidan. Jag vet iofs en i närheten som erbjuder specifik gravidmassage och hon har en massagebänk med hål för mage och bröst :)

Mika86: Jag har också moderkakan fram (för tredje gången!) och känner ganska lite rörelser, även om jag vet att han är extremt livlig därinne. Men jag känner lite varje dag och min man har lyckats känna ett par gånger också, men då är det nere i ena "hörnet" där min moderkaka slutar.

Jag var och lämnade urinprov idag iaf så får vi se om de upptäcker GBS eller inte. Nästan så jag hoppas att det är något för det är en märklig och obehaglig känsla med svidandet i nedre delen av magen...
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Det är inte lätt med namn! :) Vi har fyra pojknamn på förslag där sonen har bestämt sig för ett, dottern för ett annat och jag för ett tredje. Vet inte alls hur vi ska göra men jag försöker att kalla bebisen för lillebror och så får vi helt enkelt känna efter när han kommer ut. Med både sonen och dottern har jag haft "klara" namn men när de väl har fötts har vi ändrat oss helt!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Hade vi fått en tjej hade hon hetat Tilia, Lova, Hilda eller Hilma :) Vi är icke-skåningar boende i Skåne så alla namn med R i sig är inte aktuella. Tycker Siri är väldigt fint annars!

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016