• Mulan91

BF Augusti 2016

JenNor83 skrev 2016-01-13 19:09:51 följande:

Ska på hälsosamtal morgon, då är jag i v 7+3, sen får jag boka kub när drt är gjort, inskrivning får jag i v 11...var samma sak förra gången :) jag har iaf samma BM som förra graviditeten vilket är skönt för henne klickade jag med direkt :)

Vad skönt o kunna ha samma BM! Jag testar en ny mvc denna gång, hoppas denna är bättre än förra!

Har ni börjat få cravings än? Hade varit roligt o höra om allas olika :D
  • Mulan91

Åh haha hade aldrig vågat föda hemma! Fat du har ju lite mer erfarenhet ;) haha. (Mika86)

Jag började få cravings redan för flera dagar sen, har säkert järnbrist för jag vill bara äta grillat kött hela tiden haha..

Grattis och välkomna till er nya tråden!

Håller med om det där med jobb, Gud vad jobbigt det är när man är trött och mår illa! Folk måste bli trötta på o se hur sliten o seg jag e på jobbet varje dag haha... Kampen e tuff! Längtar tills man blir lite piggare!

• Mulan91

Mika86: HERREGUD :o hahaha! Går det alltid så fort för dig eller blir det snabbare efter första? Hur gjorde ni i bilen , va läskigt!! Satt du där med barnet i famnen och navelsträngen hängandes ? (Fick värsta bilden i huvudet) haha.

Nästanpålandet: usch jobbigt det där med uppblåstheten :( haha bra med frukt! Tycker frukt är supergott nu men blir inte mätt för fem öre!

Jennor83: förstår dig :( så känner jag också till och från. Illamåendet usch, skönt när det går över!

Ha en bra dag allihop :)

• Mulan91

Sophier Grattis! :) jag e lite osäker på mitt BF också, apparna säger ungefär 28/8 allihop men ska bli skönt att få det bekräftat av BM. Som inte blir förrän om hundra år känns det som :( 3:e februari är inskrivningen.

Mika86 haha Gud va läskigt :( kan inte ens föreställa mig!

Sitter på bussen nu -.- och mitt luktsinne är som en superkraft! Blir både förbannad och illamående av mannen bredvid mig som stinker gammal andedräkt :((( hjälp Hhaha #hurkanmangåutså

• Mulan91

Grattis och välkomna! :) skönt att de flesta verkar må bra, det är bara den där jäkla tröttheten...

Jag mår bättre nu än tidigare iaf! Cravings e jobbigt haha :( Godis har jag också tillåtit mig själv men kan få lite skuldkänslor för jag vet att det inte är något som helst bra i dom... Men frukt åh vad jag älskar det!! :D

Mika vad är tsh värde? :)

Kram alla!

• Mulan91

Wow hade ingen koll på det där med tsh... Tack för alla svar :)

Vi vill inte veta kön förrän mini kommer ut :) känns spännande!

Ni får gärna berätta om ni e mindre trötta sen tjejer, jag ligger lite efter er haha! Hoppas verkligen på att bli piggare snart. Man blir så trött på att alltid vara trött! Har en 6 åring med misstänkt ADHD så skulle vara bra med lite mer krafter :)

Ha det bra alla!

• Mulan91

Byt BM! Va dåligt :/ jag frågade om man skulle få göra vul på min inskrivning nästa vecka. Tyvärr görs det inte just då men man ska tydligen kunna prata med sin BM och boka in det med henne när man vill... Så konstigt att du inte fick! Insistera! Spec me tanke på att era beräkningar skiljer med hela 4 veckor :/

• Mulan91

Jag berättade för min chef idag och är på väg in i vecka 11!

Hon är schysst och dessutom såg hon att jag varit trött och blek så det kändes rätt. Känns skönt att ha sagt det nu. Bara verksamhetschefen kvar dårå! Haha :|

• Mulan91

Jaa kanske är växtvärken du menar ? Jag får till och från men inte lika ofta nu som första graviditeten, då kunde jag få riktigt ont!

• Mulan91

Grattis alla nya! Välkomna :) jag hänger inte på fb så det är verkligen kul att vi fått igång en aktiv tråd här! Jag mår faktiskt bättre nu sen ett par dagar tillbaka, känner mig starkare med mindre illamående och tröttheten har avtagit (men är inte mitt gamla jag haha).

Är dock i vecka 11 enligt appen... Imorn får man se om det stämmer, undrar lite för jag såg att de flesta inte märkt av någon mage... Jag har klart och tydligt en större mage :o de som känner mig ser nog direkt att jag e gravid (men döljer magen än så länge). Skumt haha!

Tar ni något tillskott? Grattis till oss hihi! Kramar

Svar på tråden BF Augusti 2016