• anlili

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-03-06 14:29:45 följande:

Hej alla,

Nu är jag hemma igen efter en usk och ul, Cervix var sluten, lång och hård så ingen påverkan på den :)

Dessutom så utbrast läkaren, Oj vilken livlig bebis, jätteaktiv ju!! hahahah

Nu känner jag mig mer avslappnad :)

Skönt att höra att allt såg bra ut! Hade de någon förklaring till trycket du har känt då?
  • anlili

Halsbrännan klarar jag oftast med novalucol (fast jag får mer magkatarr än halsbränna). När det inte hjälper kör jag omeprazol. Är det väldigt lindrigt brukar det hjälpa att äta en Risifrutti.

Jag vill veta könet för att jag får lättare att relatera till bebisen om jag kan säga hon eller han istället för den eller hen. Och för att jag tycker att det är svårt med namn och vill slippa komma på både pojk- och flicknamn...

• anlili

Skriver in mig på listan jag med.

BF: 

6/8 Anlili, 35 år, andra barnet, okänt kön

7/8: Fridchen, 26 år, första barnet, pojke

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön 

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön 

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet 

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön 

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön 

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön 

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke 

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön 

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön 

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

• anlili

Så lycklig! Har äntligen varit på RUL. Allt såg bra ut och det var en flicka igen :) Men vad nervös man blir. Låg bara och väntade på att hon skulle säga att det fattades en hjärtklaff eller en hjärnhalva eller nåt annat väsentligt. Med förra dottern blev jag lugn så fort jag såg att hjärtat slog. Nu vet man ju lite mer vad de kan hitta så jag lugnade inte ner mig förrän undersökningen var över.

Jag jobbar heltid till sommaren sen tänker jag vara föräldraledig med dottern tills lillan kommer. När man har fast tjänst räknar FK på vad man förväntas tjäna i år. Vet inte hur det är om man har timvik, då kanske de måste kolla bakåt?

• anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 14:01:40 följande:

Så kul! Grattis!! :)

Och en liten tjej till. Så mysigt! Vi tror att det blir dotter igen här också. Magkänslan säger det iaf :)

Tack! Ja det blir jättekul med två tjejer som är så nära i ålder. Vi var dock nästan säkra på att det var en kille den här gången, båda hade väldigt stark magkänsla för det. Så vi blev jätteförvånade! Fast vi har båda i hemlighet tänkt att det vore kul med en tjej till så det blir bra det här :)

När det gäller sex är vi hittills helt samstämmiga i att det skulle kännas konstigt. Fram till KUB var jag rädd att orsaka missfall trots att de säger att det inte ska vara farligt. Och nu känns barnet och magen för stor.
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 21:27:02 följande:

Tänker som dig med det där :) Fast blir det en pojke hoppas jag att de blir tajta också.

Skönt att kunna använda alla kläder från dottern också!

Hur säker var bm på att det var en tjej?

Och vi känner samma som er när det gäller sex. Bebisen hör ju nu också..

Ja, det är nog rätt kul att ha en bror som är så nära i ålder också!

Ja det för med kläderna blir ju praktiskt. Och många av har känts så tråkigt att lägga undan så fort - för att jag tyckte så mycket om dem. Nu får jag använda dem igen!

Hon var helt säker. Och jag bad henne förklara hur det hade det ut om det var en pojke så nu fattar jag hur hon kunde se också. Har världens mest pedagogiska ultraljudssköterska som verkligen tar sig tid att förklara när man inte riktigt förstår vad det är hon pekar på. Så jag känner mig väldigt trygg med hennes slutsatser både gällande kön och barnets hälsa.
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-17 13:13:14 följande:

Första tiden gick ju så rasande fort så man hann ju typ bara använda hälften och det man använde blev typ en gång innan det var för litet :P

Sen köpte vi rätt lite kläder i 50-56 så det blir lite egna inköp till bebisen också. Hoppas att vi får se kön på rul också så vi kan köpa innan.

Vad skönt att ha en så bra ul-bm! Hade gärna gått till henne jag också. Hon vi hade sist var supergrinig och berättade inget. Efteråt visste jag inte säkert om allt var bra med bebisen, känns ju betryggande..

Kollade ni könet i den där pottställningen (eller vad den heter)?

Jag önskar att alla ul-bm var som min. Det är ju förskräckligt att man ska behöva gå därifrån och inte ens va säker på att allt var ok. Min pratar hela tiden. Typ "nu tittar vi på låret. Och då vill jag se att det finns två ben i låret. De ser vi här. Det ser perfekt ut. Det här vill jag se för att veta att barnet kommer kunna gå. " Och så fortsätter hon med varenda liten kroppsdel. Och stannar upp efter varje och frågar om vi förstår och ser det hon ser. Helt jävla fantastisk är hon!

Har inte hört begreppet pottställningen - men to underifrån soon on hon satt på en potta såg vi. Kan det va så du menar?
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-18 13:06:57 följande:

Men åh vad kul det låter! Det är ju så man vill att ett ul ska gå till. Är ju oftast enda gången man får se bebisen innan fl och är ju skönt om man verkligen vet att allt är normalt. Ska vara på bm denna gången att berätta massor.

Hur lång tid tog ditt rul från att hon började kolla ca?

Jag har bara läst begreppet här på fl nån gång, men är nog sådär underifrån som du skriver. Ska se till att vår bm kollar så :)

Tittade aldrig på klockan, men skulle gissa på 40 minuter typ.

Usch vad det är jobbigt de här veckorna innan man vet att man känner bebis dagligen. Har känt jättemycket i början av veckan och nu är det plötsligt mycket mindre rörelser. Förmodligen sparkar hon bara år fel håll och jag har känt av henne lite varje dag, men nu har jag ju vant mig vid att det är ständig boxningsmatch därinne så man börjar oroa sig ändå.
  • anlili
    skattenmust skrev 2016-03-19 12:12:51 följande:

Någon mer som har katt? Nu är jag rasande, hon är så satans envis på mig, jag puttar undan henne men hon ska tillbaka, jag puttar bort igen, meeen skam den som ger sig, till slut blev jag rasande, då tog hon ett skutt rakt i magen på mig innan hon sprang ner från sängen. Behöver jag säja att jag är orolig, kändes obehagligt....

Jag har katt. Förra graviditeten hade jag två, varav den ena - som tyvärr dog veckan innan första dottern föddes- var väldigt förtjust i att hoppa på magen. Tror inte att det är något att oroa sig för även om det känns obehagligt. Bebisen ligger så skyddat därinne så jag tror att ett skutt på magen knappt märks. Det kanske gungar till lite därinne. Lillan som ligger och skvalpar i magen nu har nog åkt på bra mycket värre smällar. Dottern är knappt ett år och klättrar på mig hela tiden och kommer åt magen ganska ofta med benen. För att inte tala om när man byter blöja på henne, då blir det en och annan spark rätt in i magen.
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-19 12:22:07 följande:

Okej, ska se till att det inte går för fort när vi har rul sen. Uppåt en halvtimme kan man väl vänta sig iaf då tycker jag.

Förstår! Fast hittills är jag inte så orolig. Bebisen är ju så liten än.

Har ni spikat namn nu när ni vet kön förresten?

Ja, är bm inte meddetsamma av sig tycker jag du ska fråga vad ni tittar på hela tiden! Borde ju inte va så svårt att förklara. Den svåra delen av deras jobb är ju att tala om när något inte är som det ska.

Nä, vi har inte spikat namn än, men förslagen haglar, framförallt från familjen. De har visst bättre fantasi än vi. Här har vi två förslag än så länge. Från familjen har det säkert kommit 50 hittills, haha. Och vi ratar det mesta.
Svar på tråden BF Augusti 2016