• moen

BF Augusti 2016

Åh så skönt blev inskriven nu på SöS och är öppen 4 cm. Hade såna fruktansvärd värkar inatt men ojämna både i styrka och tid emellan, allt från 5 till 10 minuter. Kl halv 5 fick jag nog och efter en panikattack åkte vi in. Visade sig att jag hade 1 minut emellan värkarna! Va det kan ändra sig. Ville bara uppdatera er :)

• moen

Igår 15.51 kom våran tjej! 3520 tjock och 50 lång ;) blev en Juli bebis istället för en augustibebis <3 Va en underbar förlossning! Ni har verkligen något att se fram emot :)

Misszandra, grattis! Vi båda fick 2 dagar tidigare än BF <3

• moen

Har verkligen inte hängt med i tråden den här veckan :) är mitt i ett lyckorus! <3

Grattis till alla som hunnit få sina små älsklingar! Ny lista låter super :D vill gärna följas åt!

På söndag morgon klockan 4.30 stod jag inte ut med värkarna längre och satt helt uppgiven på sovrumsgolvet och storbölade :( Sambon ringde förlossningen och vi åkte in till SöS med taxi. När vi kom dit va jag öppen 4 cm. 3 timmar senare va jag öppen 6 cm och fick lustgas. Vid 7 cm hjälper inte lustgasen längre (då råkade jag ta en liten överdos och fick en blackout :'D), fick epidural och kunde vila och äta. Eftersom att epiduralen fick allt att stanna upp lite fick jag oxytocin och några timmar senare kom krystvärkar och 20 min efter det föddes vår lilla tjej :) hon föddes 11 timmar efter att vi kom in <3 fick stanna på patienthotellet i 2 dygn. Va tydligen överbelastat och det gick så bra för oss med allt så fick inte stanna :( men va faktiskt skönare än vad jag trodde att komma hem!

Oroade mig så för att jag inte skulle kunna amma då jag så gärna ville det! Men det fungerar superbra (med liiiite skavsår...).

Idag kommer hundarna tillbaka. Dom har varit på "semester" hos mamma ;) är lite nervös faktiskt inför första mötet. Men ska försöka hålla mig så lugn som möjligt så kommer väl de också gå bra!

Hopps ni andra får träffa era små snart <3 :)

• moen

Mal Mal, hon vägde 3520 och va 50cm :) hoppas du snart får hålla din lilla!

Tack tjejer! Fick äntligen sova lite inatt! 4 timmar i sträck :O herregud vilken lyx ;) märks att man börjar få in snitsen redan

• moen

Mulan, patienthotellet va helt okej :) alla gick med små bebisar och det va en såndär "visk stämning" när alla går runt och viskar. Vi fick dock ett otroligt varmt rum som inte gick att få svalt på något sätt :( inte direkt någon lyxrestaurang heller, haha! Men jag äter ju allt jag kan få tag på ändå så det gick ner ;)

Va som att bo på ett standard hotell men med barnmorskor som helt plötsligt står i ens rum :D

• moen

Grattis Mal Mal!!

Jaa jag saknar min gravidmage redan :( kanske inte den jag hade nu i slutet men saknar när hon va som mest rörligast och man bara kunde ligga och mysa med henne även fast hon va på insidan. Sen tycker jag att det är så sjukt fint med gravidmagar :D

• moen

Vi hade en träningsväska med våra saker och sen kom min mamma senare till hotellet med babyskyddet och skötväskan med våran lilltjejs saker :) sambon fick bära allt. Om jag visste att jag kanske skulle få åka själv hade jag garanterat tagit en rullväska! Eller åkt utan att ta med något och sett till så att någon kom med väskorna till förlossningen. Hade inte klarat av att bära med värkar :)

• moen

De här med bebisar som spyr. Min lilla tjej spyr konstant (och bajsar så jag vet att det kommer ner iallafall). Det är verkligen så jobbigt! :S vad jag än gör så spyr hon. Har hjälpt lite att amma henne när hon sitter upp men kommer fortfarande upp spya, men inte lika stora mängder. Kan inte heller ha på henne kläder för hon bara blir blöt och nerspydd hela tiden :( inte så skönt! Försökt rapa men ger inte direkt effekt.

Någon som har nåt tips eller trick att dela med sig av :D?

• moen
    Kela1981 skrev 2016-08-07 20:32:02 följande:

Kaskad-spyr eller typ att det kommer upp lite som om hon ätit för mycket?

Rinner mer ur henne, typ som att hon ätit för mycket? :S även om jag avbryter henne så hon bara ätit en liten mängd. Är så jobbigt för vad jag än gör så kommer det upp. Om hon får hicka, om vi ska byta blöja, om hon sitter, om hon ligger, om jag så mycket som snuddar vid henne kommer det :(
Svar på tråden BF Augusti 2016