BF Augusti 2016
Din svärmor låter lite likadan som min mamma. Hon vill hålla, hon vill trösta. Och som sagt, kommer sällan så när hon är här måste hon "passa på".. När de var här förra veckan höll hon lillan som blev otrygg och började skrika. Mamma säger "åh, du vill amma, och jag som inte har nån mjölk", typ som att hon verkligen hade velat kunna amma själv.. Och hon verkligen ogillade att lillan blev lugn direkt när hon kom till mig. Säg ifrån till din svärmor! Snällt men bestämt att nu tar jag bebisen. Ingen poäng att han ska vara hos nån som han inte är trygg med bara för att den personen vill hålla. De kan hålla mer när han är lite äldre.
Jag vet inte heller hur jag ska säga ifrån till svärföräldrarna om att hålla och trösta. När vi är där så är jag enbart matbank. Så fort han är färdigäten ska dom rapa och gosa.
Ang försäkring så har vi också Folksam, har alla andra försäkringar där så vi får också mängdrabatt. Tror dom är ganska lika överallt eller?
Min sambo och hans föräldrar pratar spanska med våran kille men än så länge har jag inte märkt att han reagerar annorlunda gentemot när jag pratar svenska med honom. Han är iofs bara fyra veckor drygt. Men jag tror bebisar förstår att det är olika språk, de lär sig nog med tiden liksom. Min systerson är två år och pratar bara italienska med sin pappa.
Men din sambo pratar spanska med er son? Då är han nog van vid det, för det gör inte min sambo, han pratar svenska med honom. Iallafall än så länge, så han är inte van vid det och han är liksom inte den bebisen som han är när han hör svenska. Det kommer väl, reagerade bara på att han inte visade glädje på de viset, som han brukar. Kan du spanska om man får fråga?
"