• Mulan91

BF Augusti 2016

Hur kommer det sig att ni inte litar på tul? Jag ska göra ett i vecka 37 för att min sambo var stor när han föddes... Så d e bara för säkerhetsskull. Vill inte trycka ut en 5kg bebis liksom :/ hade ej det problemet med första, han var 3,3 som jag var när jag föddes.

• Mulan91

Men va hahaha vad är meningen med tul då, verkar ju vara väldigt konstigt?

Jag har också jätte svårt att sova, alla ställningar e sååå obekväma. Vaknar jämt på rygg nu förtiden fastän jag lagt mig på sidan innan jag somnar. Skumt.

• Mulan91

Haha jag svettas floder när jag sover ... Min sambo har börjat retas lite haha, oftast e d han som e svettarn!

Kan tycka att värmen e lite obehaglig samtidigt som jag älskar den :( hatkärlek just nu haha..

• Mulan91

Hahaha !

Har ni svårt att amma bland folk? Asså jag slänger ju inte fram tutten direkt har en filt eller nåt som täcker lite men har aldrig känt ångest för att amma ute... Min vännina däremot skämdes tydligen och ville inte amma sitt barn framför folk eftersom att folk typ stirrat eller kommenterat.. Tycker d e helt sjukt att man ska kommentera på att ett barn får sin livsviktiga näring?! Och typ när de suckar o har sig när barnet gråter på buss eller tåg. Vad vill dom att man ska göra egentligen?? Haha

Idag hämtade jag ut babybox från apotek hjärtat btw! :) bättre än lloyds iaf! Fick två av nån anledning, tror d vart nå fel i systemet. Men hey jag klagar inte :) har ni hämtat fler boxar?

• Mulan91

Åh tack för tips om babynest och spec om BH:ar!! Har köpt nya amningsbh:ar men de gör ont!! :(((

Hallå min slempropp var lite halvt blodig när den kom sist haha är det ovanligt ?

• Mulan91

Din svärfar kanske tyckte d va ett fint ögonblick... Men Gud va obekvämt HAHA han borde väl ha förstått att d skulle va opassande! Jag hade också blivit jätte obekväm!

Tack :P ja de sa inget om det på förlossningen iaf. Så tror d e ok om d e lite blod..

• Mulan91

Att shoppa online är ju livsfarligt!! Gjorde av med över 2000kr nyss haha xD men på saker man behöver ändå..

Har ni köpt in babysitters/vaggor/gungor? Den jag ville ha är slut i lager :/

• Mulan91

Va kul o se era olika vaggor/sitters! :) jag har verkligen låst mig för en och får vänta tills den kmr i lager :( haha. På måndag ska barnvagnen komma iaf :D d blev en Britax Smile 2. Ville ha brio smile men kom på att jag lika gärna kan köpa den uppdaterade versionen för bara några hundringars skillnad.. :) känns som rätt val!

Snuttis vad e d för vagga som kostar 3000? :o

• Mulan91

Jag tycker babysitters e jätte bra! Typ om man ska duscha och inte vill lämna barnet ensamt eller när man lagar mat :) osv! Ska definitivt ha en hemma innan födseln.

Det här med kläder e ju asjobbigt haha xD jag e för snål för graviditetskläder, tycker de tar alldeles för mycket betalt! Har typ köpt vanliga kläder i protest haha. Tack för råden om billiga klänningar! :)

Känns helt sjukt att man ska bli ännu större haha håller med dig nmg! Fin bild! :)

Svar på tråden BF Augusti 2016