BF Augusti 2016
Oj vad har hänt då?
Vet hur jävliga o hur mycket betydelse sd kan ha i slutet iaf
Oj vad har hänt då?
Även fast det inte är barnens fel så förstår jag att man blir less nör det är löss. Det är ju inte mysigt precis. Hoppad det känns böttre idag!
Btw, jag har gått upp 8 kg!!!
Neeeeeeeeeeeej, jag skrev ett jättelång inlägg till dig Emmasofieb
Okey, jag gör om det då det bara försvann.
Att magen blir mindre ska du inte oroa dig för, hände samma sak med mig, när dom svullna tarmarna lägger sig så blir den betydligt mindre och inte alls lika uppblåst, sedan kommer bebis magen.
Är detta ditt första barn? För är det så, då är det inte alls ovanligt att man inte känner rörelser förens vecka 24.
Jag väntar mitt tredje barn och känner lillsnorkan, Men ibland så busar hon med mig och försvinner, vilket gör mig sjuk av oro, men vet du....man slutar aldrig att oroa sig, när dom kommer ut så oroar man sig för annat, heeela tiden. andas den lille, bäst att lyssna, tänk om någon slår hen...., osv, listan kan göras lång.
När min dotter dog i magen så kände jag det direkt, tro mig man VET, även om oron alltid finns där, så det är något annat att veta. Mina symtom försvann över en natt, jag vaknade och kände mig helt tom, som vanligt, inga ömmande bröst, inga kräkningar, ingen hunger och då menar jag verkligen att ALLT försvann över en enda natt. Det var den natten hon lämnade oss.
Du har symtom kvar, du mår illa, du känner oro, det betyder inte att något är fel. Jag är hysteriskt orolig jämt, fast jag kanske vet att vissa saker inte är farligt så stressar jag upp mig.
Dina drömmar är din farhåga och rädsla som speglar sig i det du drömmer.
Jag kan nästan säja till 98 % att din bebis mår bra, utan att ens känna dig. DU känner din kropp bättre än vad du tror. När min flicka dog, så visste jag det när jag vaknade den där morgonen., Du är orolig som vi alla mammor är, det ingår i detta underbara paket :)
Vägningen ser jag inte fram emot! Tror jag har gått upp ca 7kg hittills ![]()
Någon mer som börjat få sammandragningar? livmodern har känts spänd och hård hela dagen. Kommer ihåg från tidigare graviditeter att jag hade mycket sammandragningar, men inte såhär tidigt.
Ja men va skönt att höra!! Ja precis det är min första så har aldrig upplevt oro som denna förut att man är orolig för någon man aldrig träffat det är ganska mysigt på ett sätt ändå ??:D
Ringde bm mottagningen för att fråga om stickningarna men de ringer inte upp förrän efter 13. Lång väntan :(
Måste fråga er en sak ang lyft och bärande,
Varför ska man inte lyfta? är det för att inte framkalla missfall, eller är det mer för mammans egen kropp, med risk för framfall, foglossning?
Jag lyfte lite sopor förut och dom vägde lite då jag rensat här hemma, och jag fick ont i ryggen direkt....
Vet att jag frågat förut men behöver fråga igen,
Hur mycket lyfter, bär ni utan att det ska vara några problem?
Serah, men sa hon någon speciell anledning? Hur gammal är din lille som du bär på? Min syster bar på sin bebis som vägde då 11 kg när hon väntade sitt tredje, hon tom var med och hjälpte till vid deras flytt....
Min viktigaste fråga är alså- Varför ska man inte lyfta? är det för att inte framkalla missfall, eller är det mer för mammans egen kropp, med risk för framfall, foglossning?