Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Moorii skrev 2017-01-21 21:28:26 följande:

Visst pågick en diskussion här nyss om någon/några hade fått tillbaka sin mens? Någon här som hade fått det, kommer ej ihåg? Hur kändes det innan isåfall? Jag har fått förhöjd kroppstemperatur de senaste dagarna (känns som det är bastu medan mannen sitter i tjocktröja och och börjat känna lite molande värk och lurar på ifall det är på gång. Skulle det kunna finnas nån annan anledning till att det känns så här annars? Var extremt varm i början iom amning osv, men det har varit lugnt med det den senaste tiden.

Usch, kändes lite som "när man pratar om trollen" jag fick min för nån dag sen. Kändes som jag skulle förblöda, aldrig blödigt så kraftigt förut, sen bara tog det tvärstopp, så himla skumt. Men knappt nån mensvärk som jag annars brukar ha mkt av annars. Och jag ammar, kan jag tillägga!
  • Misszandra
    moen skrev 2017-01-23 07:37:30 följande:
    Gud va skumt :O hur länge varade den? Men de kanske blir sådär konstigt i början.. urs va jobbigt nu vill ja verkligen inte ha min mens :'D
    Jaa det kändes väldigt konstigt. Den varade bars i typ 3-4 dagar och jag brukar ha typ 5-7 dagar annars. Kroppen håller väl på och ställa om sig, men man blir ju lite orolig. Usch nej, hoppas du slipper så länge som möjligt! :))
  • Misszandra
    Moorii skrev 2017-02-04 17:44:01 följande:
    Samma här, blir 1-2 ggr i månaden, fast tog ett bra tag innan vi ens kom till den mängden. Har hört att amningen ska döda lusten och det har då verkligen stämt för min del. Försöker inte stressa över det, och min man är väldigt tålmodig.
    Åh, det stämmer nog in på mig också. Känns bara jobbigt av nån anledning, just att ens bröst är mat åt lillen och att jag verkligen har noll lust. Känner också att jag pressar mig själv, men det händer inte oftare för det.

Jag tror nog att man får acceptera att det kan va så ett bra tag till. Min sambo säger inte så mkt förutom att jag känner honom, och han som vilken man som helst vill väl ha sex oftare. Det var nog roligare när man försökte bli gravida xD
  • Misszandra

Men va? Får man inte ge vatten? Jag ger i nappflaska till varje måltid, han dricker ungefär 70-100 ml varje dag. Min bvc sköterska sa åt mig att testa ge på natten när han vaknar då han kanske inte är hungrig varje gång utan bara törstig.

• Misszandra

Kan också ifs bero på att min son inte är direkt underviktig, han blev 6 månader den första och vägde då 8.8kg. Så om han skulle mot förmodan stå stilla på vågen hade det inte varit hela världen.

• Misszandra
    Moorii skrev 2017-02-08 19:04:25 följande:
    Min pojke vägde 8,7 vid 6 månader och är 66,5 lång. Hur lång är din lille? Är omgiven av flickbebisar och de är ju lite mindre generellt, så hade varit intressant att veta därför!
    Han var 67.5 cm och vägde då 8.8kg. Jaa, samma här. Alla är så pyttiga, även fast hans kusin är två månader äldre så är hon bara nån cm längre än honom. Gaaalet, känns de. Men jag är glad han växer.
  • Misszandra
    Moorii skrev 2017-02-09 16:44:13 följande:
    Lustigt, han har en kusin som är 1,5 månad äldre, och samma där :) de är nästan lika stora nu! Fast han är betydligt knubbigare.. :D
    Haha exakt så är det här också. Han har dom gosiga kinderna som man bars vill äta upp! Mysigt med knubbis, synd bara att det väger mer när man måste bära på honom! xD
  • Misszandra
    Nmg skrev 2017-02-20 09:45:26 följande:

Alltså hur har era barn varit när tänderna kommit? Vi har det så jobbigt här jag blir galen på detta snart!!!

Min kille är 5,5 mån. När han ca knappt 3 mån kom 2 tänder samtidigt där nere det ca gnäll och skrik i 3 v. När jag trodde att det lugnat sig( var lugnt 2 v) så började det igen, gnääälllll skrik och knappt så han sover under dagen. Igår var hab lös i magen och så kände jag på tandköttet att det är svullet igen det verkar var tänderna som kommer 9-11 mån som är på gång! Helt sjukt. Stackarn måste ha så obt men jag vet inte va jag ska göra snart. Han har bitringar kalla och vanliga, har gett han alvedon nu, kylande gel på tandköttet men det gnälls så in i h*lvete. Tack o lov sover han rätt bra under natten men kan inte sova under dagen. Igår sov han 2,5 Tim på 12 timmar. Han var alltså vaken 14:30-21:30. Han kan inte sova när jag försöker lägga han då ligger han o vrider o vänder på sig, ser att han nästan blundar men han bökar så mycket så han kommer inte till ro. Han sover inte i vagnen heller, han skrek typ2 tinmar i vagnen igår vägrade somna.

Jag förstår att det måste göra så ont på honom men jag känner att jag inte orkar höra detta gnäll och skrik nåt mer.Det är helt sjukt!!! När han inte sover så blir han såklart övertrött och då skriks det ännu mer.... Pust...

Min har inte fått tänder än. Men tänk också på att runt den tiden har de även en utvecklingsfas så det är kanske dubbelt upp för honom. Min pojkes tandkött har varit sjukt hårt ett bra tag nu och nu har han börjat klaga och gnälla så sjukt mkt, blir också galen. Dock ska han inte vara i nån fas, kanske är tänder då? Måtte de komma snabbt isåfall.
  • Misszandra

Jag vänder mig till er vars barn fått tänder.

- Fick de diarré innan tanden syntes?

Min son har inte haft lös avföring på över 1,5 månad. Utan, sen vi började med mat har den varit väldigt fast. Och idag, när han vaknade hade han fått diarré. Tandköttet är väldigt hårt och spänt. Men det har det varit ett bra tag, möjligtvis att det är en liten bula nu som inte funnits innan.

Kan de vara tand på G? Ni med erfarenhet.
    Han har varit så otroligt gnällig i typ 3 dagar nu också.

• Misszandra
    moen skrev 2017-02-22 10:27:01 följande:
    Japp lös i magen! Kan komma en släng feber också och detta eviga dreglande.. min lilla fick sina 2 första vid ca 3 månader. Sen ca 4 har hon haft en på gång som aldrig vill komma upp. Vet att med sambons lillebror fick de skära upp tandköttet för varje tand för tandköttet va för hårt :O
    Han har bajsat löst två gånger idag nu. Nyss var de typ vatten/slem. Som innan han fick fast föda typ. Han sover mer, är mer trött än vanligt. Kanske ska ta tempen. Dock inte märkt att han är varmare än vanligt. Kanske för man inte känt efter.

Men usch, stackare. Jag hoppas verkligen inte på något sånt. Känns ju jättehemskt :((
  • Misszandra
    moen skrev 2017-02-22 12:02:12 följande:
    Men liten :/ hoppas han blir bättre och om det är tänder, att som tittar fram snabbt!

Ja, stackars! Urs känns jättejobbigt att behöva skära. Han fick även öroninflammation för varje tand.. fy fan! :O
    Jag hoppas de också. Så han slipper detta. Ammar du? Är det jobbigt med amning när de fått tänder? Känns som det kommer bli jobbigt, men detta väl hur han använder som nya tand isåfall?

Amen, usch. Vilken otur lillen hade. Stackars honom, tur han inte minns iallafall :))
  • Misszandra

Gud vad det händer mkt nu känner jag. Min pojk blir 7 månader imorgon. Han har fått sin första tand med en till på väg. Han ställer sig i krypställning själv från sittandes men antingen lägger han sig på mage eller sätter sig igen på rumpan. Han förflyttar sig dock redan när han sitter på rumpan, han använder fötterna så han flyttas baklänges. Så han tar sig dit han vill utan problem. Tiden går så snabbt, snart vet man väl inte vart man har honom! :0

Min son äter också en halv bruk (oftast) till lunch, dock varit lite si och så med det nu när tanden kommit. Han äter egen gröt med hemmagjord katrinplommonpuré och messmör på morgonen, sen nån frukt på eftermiddagen och köpegröt på kvällen. Jag ammar ca 3 gånger på dagen, när han ska sova. Han har börjat sova mer och mer på natten. Två gånger på en vecka har han sovit hela nätter, mkt skrik på natten när tanden kom men nu inatt sov han hela natten. Hoppas de blir en vana :D

• Misszandra
    Moorii skrev 2017-03-07 22:20:50 följande:

Samma här, snart finns det väl ingen mjölk kvar i dom! Fast tror det kommer ta tid att få honom att sluta äta på nätterna..

Duktig hon är som kryper runt! Mindre kul att det är så tidigt på morgonen såklart :/ min plutt har börjat med nåt nu då han börjar gråta hysteriskt, gissar att det är när han är trött, men han har aldrig hållit på så tidigare. Kanske ny fas på gång? Tycker så synd om honom, ser helt förstörd ut stackaren :(

Provade majsvälling ikväll för övrigt, han drack upp en halv tetra i ett nafs! Majs är grejen alltså :)

Åh, jag har struntat i majsvälling då han inte gillat vanlig, kanske värt att testa trots allt? Han älskar ju majs annars! -majskrok, majspuré osv.
  • Misszandra

Min sover en gång på förmiddagen sen en gång mellan 14-16. Sen somnar han mellan 20-22 nångång.

Va roligt att se att det ser ut så för de flesta. Saker och ting ändras snabbt nu märker jag.

• Misszandra

Var det någon vars barn som var förstoppad?

Minns inte om jag läste det i förbifarten? Men jag kan tipsa om det jag fick till mig som hjälpt så himla bra på min son. Han skötte aldrig sin mage varje dag när han endast ammade, kanske var tredje dag och ännu mer sällan när han började äta riktigt mat. Vid 5-6 månader fick jag stanna upp och sluta ge honom riktig mat för han bajsade inte på över en vecka, så min mamma sa åt mig att ge honom messmör i gröten på morgonen, hon berättade att vi, jag och mina syskon hade fått de när vi var små och de funkade super då. Så jag tänkte att det var värt att testa, tog en tesked i gröten och sen dess har han bajsat minst en gång om dagen. Nu mera på pottan varje morgon och ibland kväll.

• Misszandra
    moen skrev 2017-04-08 06:56:38 följande:
    Min dotter har problem med hård mage men vi kör på katrinplommon och ska enligt BVC funka bäst. Messmör innehåller så mycket socker (katrinplommon har endast naturligt) men kan testa ändå för att se om det ger bättre effekt :D
    Hmm, ja. Endast katrinplommon funkade inte för min son. Hans mage blev inte ens liiite bättre av de men messmör funkar super.

Bara ett tips liksom! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016