Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Augusti 2016

Josefineq skrev 2016-03-05 07:47:06 följande:

Jag är i v 17 (16+2) och har en jättestor mage (enligt mig). Alla på jobbet säger "Gud vad stor mage för att bara vara i v17. Det måste vara två!". Jag var på kub och där såg de att det bara var en. Jag känner inga sparkar eller rörelser. Jobbigt att vara orolig hela tiden! Känner ni likadant? Är ni stora? Har ni känt några rörelser? Har rul 29 mars... SÅ LÄNGE TILLS DESS!!

Jag är i v 20 nu (19+3) min mage har synas redan från v 10. Jag har nyss börjar känna lite rörelser, små buffningar. Du får tänka som så att så länge du inte har smärtor och blöder så är allt bra. Försök vara lugn för din bebbe. (Lättare sagt än gjort, jag vet) Kram
  • Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-05 09:51:23 följande:

Fick en ny sammandragning igår och märker att dom kommer när jag blir arg eller stressad för något, men släpper relativt snabbt...Någon annan som känner av dom redan? Jag vet att om man fått barn innan så kan man känna dom tidigare.

Jag har många varje dag nu. Och speciellt på nätterna när jag varit upp och kissat. Men det är ju bra att livmodern tränar upp sig själv när jag inte rör på mig så mycket för övrigt.. hahahahaha Nu är det nästan så jag skulle bli orolig om dom inte kom flera ggr per dag.
  • Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-05 12:19:48 följande:

ahh, du är längre gången, ganska så mycket med :) när är du beräknad då?

26 juli har vi fått som datum. Men jag tyckte det var så nära augusti så jag hoppade med i denna grupp iaf. Hihi
  • Axelberg79

Vid inskrivningen sa min BM att det borde vara lag på att gravida ska har förbud på att googla... hahahahahahahaha jag tyckte det var väldigt roligt sagt. Tycker att man bara får höra skräck historier och blir uppstressad. Jag är mycket mer orolig nu med denna lillsmurf än när jag skulle få min son för 13 år sedan.

• Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-05 18:57:32 följande:

haha hon har en poäng, efter vårt prat om listeria innan idag så fck jag kraftig huvudvärk ocg tycke mig få alla symtom på listeria. la mig att sova och vaknade nu. Jag åt ju rökt kalkon igår och idag, meeen nu är det slut på det med även om det står att så länge det har lång hållbarhet så är det ingen fara, men varför ta risken...hua...

När jag fick min dotter för 17 år sedan så åt jag allt, och då menar jag allt. Var inte det minsta orolig för något...helt underbart, fick nojja på kaffe så lätt slank 13 koppar ner per dag.

Med min son så kom nojjan (5 år sedan) och jag blev mer och mer försiktig och till slut som nu, paranoid, hahah 14 ul.hm....

Denna gången paranoid redan från början och har svårt att sluta att oroa mig för diverse saker, har inte känt av lillan direkt idag så nu oroar jag mig för det, kanske huvudvärken som var extrem var ett tecken på något dåligt...suck....Hopas jag får känna henne snart..igen.ahaa, jag förstår , jag tror att jag kommer vara i vecka 19 eller dyl när det är dags :) jaa denna ständiga oro...fruktansvärt, nu sitter jag här och undrar om min huvudvärk är listeria som hoppat på mig, hahahahaahah

Jag kan tänka mig att din huvudvärk kommer från att du googlat för mycket och funderar konstant.. hahahaha..
  • Axelberg79

Min lilla vilde har levt om bra nog nu i nån timme. Så jag testade att trycka några fingrar mot det stället och jag fick några buttningar tillbaka!!!????????? Synd bara att sambon redan åkt och jobbat. Hoppas den rör sig lika mycket i morgon kväll så han oxå får känna??

• Axelberg79

Jag väntar oxå mitt andra barn och kände de först rörelserna för ca 2 v sedan. Jag går in i v 21 i morgon...

• Axelberg79

Förut drabbades jag väldigt ofta av urinvägsinfektion, det jag tyckte hjälpte mycket då var tranbärsjuice. Det dricker jag fortfarande direkt om jag känner att det svider till. Det är så mycket syra i den så då ändras ph: värdet och urinvägsinfektionen lindras.

• Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-09 08:59:43 följande:

Tjejer, jag vet inte hur det är för er men för mig personligen så har jag väldiga problem med förstoppning till och från, hemskt jobbigt så vissa perioder så äter jag katrinplommon vilket är vidrigt men det hjälper.

Jag upplever att just när jag är förstoppad så är det MYCKET svårare att känna av lillan...medans när jag sköter magen så går det betydligt lättare att känna henne.

Vet inte om du tycker det är lika äckligt som katrinplommon men jag har messmör på mackorna och min mage är mycket bättre efter det.
  • Axelberg79

Det är helt ofarligt med sex :) Bebben är så skyddad där inne så det är bara att köra på när lusten faller in. Och du behöver inte oroa dig över färdknäppen, det är först när man är riktigt höggravid typ från v 38 och framåt.

• Axelberg79
    Mika86 skrev 2016-05-26 20:07:22 följande:

Jag har hämtat,/fått boxar från lloyds, apotek hjärtat, apoteksgruppen, babyproffsen o allt för föräldrar, mest o bäst tyckte jag apotek hjärtats va, fast i allt för föräldrar får man en newbiebody o 25% på valfri vara.

Inväntar liberos box med

Jag har inga problem med att amma offentligt men är inte nån sån som flashar allt man har utan typ drar upp tröjan lite, men har ammat på de flesta ställe känns det som, allt från affärer till matställen, faktiskt aldrig varit nån som sagt nåt eller kollat konstigt, möjligtvis att nån har kollat med glädje typ (tjej som typ "åh bebis/mammamys)

Har ju ändå ammat ett par år sammanlagt

Jag kan tipsa om babyboxen från kronans apotek, den tyckte jag var bäst. Inväntar oxå libero boxen.
Svar på tråden BF Augusti 2016