Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

BF Augusti 2016

Hade vi fått en tjej hade hon hetat Tilia, Lova, Hilda eller Hilma :) Vi är icke-skåningar boende i Skåne så alla namn med R i sig är inte aktuella. Tycker Siri är väldigt fint annars!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen
    2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Detta är min tredje och har mycket mindre koll - har inte tagit ett enda foto av magen... Men längtan är nog ändå densamma - jag har 4 år mellan mina och hinner verkligen få till en bebislängtan. Försöker verkligen njuta av detta då det garanterat är sista gången jag är gravid. Det är ju ett mirakel egentligen!

Jag syr ju massor och har klippt ut 16 bebisplagg som jag börjat sy redan. Det är så enormt roligt :) och så virkar jag på en babyfilt och ett gosedjur. Annars har vi allt annat - vagn, babyskydd, säng, babygym m.m.

Ang vagn Moen, så har vi en klassisk Kronan-vagn med 4 bastanta hjul eftersom vi har hund och går mycket på ojämnt underlag. Är grymt nöjd med den!! Sen har vi en lätt, liten vagn med fullt liggläge från 6 mån som kompletteringsvagn när vi åker någonstans (t.ex. stan eller köpcentra eller resa). Det bästa med Kronan-vagnen är den stora korgen under - man ska inte underskatta möjligheten att få med sig halva veckans behov av basvaror och tre paket från posten på en och samma promenad ;)

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Just det - vi har patienthotell i Lund där jag stannat med de tidigare barnen. Tror nog att jag ska stanna 1-2 nätter även denna gång beroende på vilken tid på dygnet bebis kommer. De två första har kommit mitt i natten och jag har varit helt slut efteråt så jag passar gärna på att vila lite i lugn och ro och så är de smidigt att få alla kontroller gjorda + PKU-test.

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Vad har ni beställt för Babybox?!

Välkommen tillbaka Skattenmust :) Skönt att det såg bra ut - magen ska ju tåla väldigt mycket, men en fruktansvärd situation oavsett! Jag känner också liten varje dag nu och det är så mysigt och jag är mycket lugnare generellt. Jag började med järntabletter i förra veckan också och märkte direkt en jätteskillnad! Undrar om det är vettigt att känna det så snabbt eller om jag bara inbillar mig...pigg är jag iaf - äntligen!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen
    moen skrev 2016-04-18 12:00:59 följande:

Hallonpajen: Jag tror man känner skillnad rätt fort efter att man börjat ta järn :) Har beställt lite olika boxar, fick hämta både från Lloyds apotek och Babyproffsen. Väntar nu på en box från Apotek hjärtat som hade 1 månads leverans och sen får vi en från Libero strax innan FL. Har gått nuts på boxarna.. är ju som små paket och jag älskar överraskningar!

Du kan se olika boxar på: www.babypaket.com/

Det är ju himla coolt om man kan känna det så snabbt, för mig var det verkligen som natt och dag! När jag pratade med BM fick jag höra (nu alltså, inte då) att blodproverna jag tog i v 10 visade på väldigt låga järndepåer. Det hade jag ju uppskattat att höra med en gång så ja slapp vara en vandrande zombie fram till v 19...

Tack för tipset! Liberos har jag koll å, men inte de andra. Även om det inte är så mycket så tycker jag de är kul ändå :)
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag gick in i v 22 idag och är konstant VRÅLhungrig!! Var ska det sluta då? Har redan gått upp 8 kg men nu hade jag kunnat äta det dubbla känns det som...inte direkt sötsugen, utan bara hungrig... Mitt illamående försvann helt i v 14-15, tackolov och nu när mina järntabletter börjat kicka in mår jag för det mesta riktigt bra så det är väl bara att passa på att njuta!

Är det någon av er som har konserter inbokade i sommar? Jag har biljetter till både Håkan och Coldplay, och är ganska långt gången båda gångerna. Någon som vet om man bör undvika det p.g.a. den höga ljudnivån?

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag jobbar också på kontor och tänkte jobba sista dagen 1/7. Tar ut semester och föräldradagar med dottern. Lite orolig nästan att det blir tufft att gå hemma med barnen själv de tre sista veckorna - det är ju nästan semester att vara på jobbet... :) Men, det blir säkert bra. Känns konstigt att vara ledig två månader innan bebis kommer!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Är det fler än jag som är ryggsovare?! Jag sover normalt alltid på rygg men nu har jag investerat i en gravidkudde och somnar alltid på vänster sida. Däremot verkar jag alltid rulla över på rygg i sömnen (trots kudden!) och inatt vaknade jag och kände att jag inte fick luft och hade hjärtklappning. Så himla otäckt! Om jag knappt kan andas, hur ska då bebisen få syre? Någon som vet hur farligt detta kan vara? Jag kunde inte somna om för jag var så rädd att bebis hade dött... :(

Svar på tråden BF Augusti 2016