• Mulan91

BF Augusti 2016

Vad kul o se era resultat! Grattis!! :)

Jennor83 va hemskt :o krya!! Skönt att du börjar må bättre!

Jag var på inskrivning idag och tog prover osv! Det gick bra :) UL fick vi boka in om 3 veckor eftersom min man inte är i landet förrän då och vi ville gå tsm. Mest då för att få se mini och att allt är bra+säkerställa BF. Kub tror jag att vi skippar faktiskt.. Kanske tar nåt för givet men BM sa att allt såg bra ut och att jag e så ung (24) så trodde hon inte att det var jätte viktigt men att jag fick välja själv.. Nöjer mig nog med UL :)

Dock fick man niferex utskrivet -.- aka magstopparen. Hur ska detta gå haha! Nån som tar det? Kramar

• Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-02-03 17:20:32 följande:

Jag gör inte heller kub (26 år)

Är du dålig i magen ? Min mage har blivit så trög så jag får väl börja ta laxermedel snart haha

Nee eller det varierar! Ibland tar det stopp och ibland är det för mycket fart om man säger så -.- men Niferex järntillskott tog jag förut och då gick jag på toa typ en gång i veckan haha! Ska försöka förebygga så mycket jag kan den här gången, typ äta mycket fibrer och dricka vatten. Chiafrön, linfrön, fikon, har du testat det? Tycker det fungerar ganska bra än så länge men vi får se när jag tagit niferex i några veckor...

Vad roligt att vi är så nära varann i åldern! :)
  • Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-02-04 08:53:09 följande:

Hoppas att det fungerar för dig! Jag har inte kunnat påverka med hjälp av vad jag äter för jag mår fortfarande illa av den mesta maten :/

Men vatten dricker jag mängder av. Det är väl den enda craving jag har haha! Besvikelsen är total :)

Jag har inte börjat med järntillskott ännu men jag har tabletter här hemma.

Vilken vecka är du i?

Jag är nu på väg in i v.12 enligt BM men vi ska kolla på ultraljud om 20 dagar ungefär för o fastställa :)

Cravings kommer haha! Vänta bara :) jätte bra att du dricker vatten ju :)

Jag kan svära på att det fladdrade till i magen igår kväll :o men det är väl lite tidigt att känna något redan nu. Såg att du Mika känt av men du är ju lite längre gången än mig... Grattis till det förresten :D

Kämpa på allihop! Det e tufft som vi alla vet men sen får vi världens bästa gåva som tack för allt besvär. Heja oss!
  • Mulan91
    Skogsnorpan skrev 2016-02-07 12:33:01 följande:

Hej

Jag har läst mycket i tråden men inte skrivit förut. BF 8 augusti med andra barnet har en 2-åring oxå.

Jag måste få fråga er andra om någon mer har ont i brösten och om någon har något bra förslag på vad jag kan göra?

Mina bröst är större nu än när jag ammade min första, de spänner, smärtan är enorm och de är stenhårda det känns som om jag skulle behöva pumpa ur! Men jag kan ju inte ha så mycket mjölk nu att jag ska behöva pumpa! Eller? Ska jag göra det i flera månader då eller? Är helt desperat på vad jag ska göra! 

Ska ringa bm i morgon om jag inte kommer på något bra! 

Usch jobbigt! Jag väntar också andra barnet men det var länge sen jag ammade första... Mina bröst har växt snart 3 storlekar, var väldigt öm för två veckor sen men det har lugnat ner sig... Dock får jag ont om jag sover utan bh... Kanske du kan prova värmekudde när det är som värst? BM har säkert jätte bra tips :) det blir bra ska du se!

Mika jag började också må illa igår igen, vadfan e detta haha! Precis när man trodde att man skulle slippa... Idag är lite bättre men men.
    Friddelie89 skrev 2016-02-07 21:27:46 följande:

Jag är så sjukt sliten! Känns som mitt imunförsvar suger!! ???? jobbar på förskola med så smittas av allt hela tiden!

Jag känner mig också helt sliten och utbränd :( . Min son kmr hem med bakterier och jag är sjuk varenda vecka. Är ensamstående och jobbar 100% i vården så jag vill bara gråta ibland. Shit vad tufft det är.. BM fråga om jag bhvr gå ner i procent... Först tänkte jag att det var onödigt men kanske inte är en så dum tanke ändå... Går ju in i väggen snart... Förstår hur du känner! Kämpa på <3
  • Mulan91

Jag tar järn och folsyra. Folsyra av eget iniativ och järn på BMs inrådan. Dock tror jag att jag kommer att börja köpa tillskott på life istället för på Apoteket...

• Mulan91

Jag kan också få en konstig känsla som du beskriver. Tror att det är de uppmjukade ligamenten där runt omkring som ger ifrån en sån känsla.

• Mulan91
    jagvillhabarn skrev 2016-02-12 12:28:11 följande:

Fy då :(

Nä nästan aldrig huvudvärk annars. De e nästan så jag hoppas att det e järnbrist för de kan man ju göra något åt. Annars om det e hormonellt så pratade bm om att skriva ut panocod. Går att ta under graviditet men e ju ändå morfin i så ska ju helst undvikas. Men samtidigt när de e som värst kan jag knappt ta mig till toan utan o ramla ihop av smärtan :(

Usch var länge sen man fick migrän, har mest haft huvudvärk då och då men idag kom jäkeln tillbaka med hämnd :( ni är inte ensamma om eländet haha. Värst är det när jag blir trött på jobbet
  • Mulan91
    Mika86 skrev 2016-02-12 18:54:23 följande:

Skallteorin är nåt om att pojkar har plattare panna o flickor rundare, nub är typ delen nedanför magen, lite svårt att förklara men googla på det.

Jätte spännande sånt o jämföra o kolla o försöka lista ut

Intressant teori!! :)
  • Mulan91

Kul att se att tråden fortsätter! Hur mår alla?

Är i vecka 13 nu och är märkbart piggare :o vem hade kunnat tro det. Trodde nästan man skulle vara en zombie hela graviditeten. Illamåendet verkar ha försvunnit nästan helt också :) woho. Berätta, hur mår ni? Hur går allt? kramar

• Mulan91

Skönt att de flesta mår lite bättre :)

Åh ostmackor älskar jag också nu.... Typ det bästa jag vet just nu haha...

Svar på tråden BF Augusti 2016