• jess06

BF Augusti 2016

Vilka envisa bebisar vi verkar ha. Idag är jag på bf +10. De gjorde en hinnsvepning när vi var på kontroll på förlossningen idag men det har inte hänt mycket för det.. Vi ska tillbaka på Söndag och då hoppades dom på att kunna ta hinnorna för att få igång förlossningen. Jag är precis som er, LESS på detta :(.

• jess06

Jag har haft så än fruktansvärd molande värk hela dagen. Samtidigt gör det periodvis vansinnigt ont i ryggen men inget mer händer. Jag har tappat hoppet om att förlossningen ska komma igång av sig själv. Någon mer som känner så? I Torsdags började mina underben och fötter svullna upp riktigt mycket också så nu får jag knappt på mig skorna, haha.

• jess06

Ja NÅGOT måste ju hända, man har väl inte ont bara för att? Haha. Vi ska vara på förlossningen halv nio imorgon och då hoppas jag kroppen är mogen nog för att de ska kunna göra något, annars vet jag inte vad jag gör.. Visst hade ni andra kontroller på Måndag?

• jess06

Bf +19?? Fy vad hemskt :(..

Inga bra besked idag.. Inget mer har hänt sedan i Fredags trots att jag haft mycket värk.. Har fått tid på förlossningen på Tisdag då jag gått över 14 dagar och vad som väntar vet jag inte riktigt.. Om kroppen fortfarande inte gjort något mer själv så lutar det tyvärr mot snitt eftersom man redan försökt sätta igång mig med olika metoder men inget har funkat. Om jag öppnat mig lite mer så tar dom hinnorna, i vilket fall som helst sa dom att det blir bebis senast Tisdag. Hade +3 på urinstickan idag, vita blodkroppar. Vad innebär det? Dom pratade om uvi men har aldrig haft det så vet inte hur det känns..

• jess06

Nmg hur många dagar har du gått över imorgon? Hoppas du mer får ett slut datum. Det är ganska skönt att gå det.

Moen jag tror man har två hinnor? Jag blir inte riktigt klok på det där.

Mulan jag håller tummarna att det är på gång!

• jess06
    Nmg skrev 2016-09-04 16:59:01 följande:

Imorgon är det bf +11. Orkar inte med en enda dag till av der här.

Idag skulle jag och maken ut och fika jag sa att vi kan gå sent då jag inte vill riskera att träffa nån jag känner. Så vi kommer fram ca 40 min innan de stänger, kommer in och det sitter 2 främmande kvinnor, och ena säger "är det dags snart? Magen är ju Väldigt långt ner"

Haha till och med folk man inte Känner undrar!

Hur blir det för dig nu? När Får du veta om det blir snitt? På tisdag?

Åh, känner igen det där. Jag släpade med mannen en runda på stan igår och då var det ett flertal okända människor som kommenterade magen.

Jag får besked på Tisdag utifrån utgångsläget som är då. Hoppas verkligen jag hinner öppna mig någon cm innan det är dags.
  • jess06

Stort grattis till pojken Mulan! :)

Nmg jag vet hur du känner dig, vi har också fått åka hem så många gånger utan bebis nu :(. Hoppas det kommer igång av sig självt innan Fredag.

Jag har fortfarande en hemsk molande värk men det är det enda. Färgade flytningar har jag haft i över en vecka. Ser inte ut som jag kommer att komma igång själv tyvärr :(

• jess06

Än så länge är jag också gravid. Dom har försökt sätta igång mig i snart ett dygn men det går inte. Det är ovanligt men tydligen så händer det att förlossningar inte går att sätta igång. Eftersom man försökte sätta igång mig på bf +1 och höll på i sex dagar utan framgång och att jag inte alls mognat veckan där emellan så vill dom inte försöka i mer än ett dygn. Det blir kejsarsnitt idag. Känner mig helt slut, har knappt sovit något alls och har haft sjukt ont av denna ballong dom använder sig av. Det var precis så dom fick in den så det är inte så konstigt egentligen.

Jag hejjar på er som är kvar, det är tufft nu. Trodde aldrig jag skulle gå över 15 dagar!

• jess06

Usch vad jobbigt du har det nmg, tänker på dig!

Här har det inte heller varit så lätt :/. Igår när de tog ut ballongen så bestämde dom sig för att ändå ta hål på hinnorna, inga värkar kom. Efter en timme satte som värkstimulerande dropp. Jag fick värkar i takt med att droppet höjdes, när jag hade haft droppet på maxdos gjorde dom en undersökning och det enda som hade hänt var att jag gått från 3cm öppen till 2cm, visste inte att det var möjligt. Läkaren beslutar att fortsätta höja droppet yttligare under 2 timmar och det resulterade i mycket stressad bebis och att livmodern blev konstant hård med extrem smärta.. Då gav dom bricanylspruta och sedan sa dom att dom inte kan göra mer.

Idag väntas alltså ett snitt..

Det var någon som frågade om de bara testat ballongen. Jag sattes egentligen igång på bf +1 och då höll dom på i 6 dagar med diverse saker, bland annat uppmjukande gel på tappen, tamponger med hornoner vid tappen, ballong då med.. På bf +7 gav dom upp och sa att vi skulle försöka låta kroppen starta av sig självt. Sedan på bf +14 började dom alltså sätta igång mig igen.

• jess06

Gud vilken lättnad nmg, stort lycka till!!

Idag kom våran 'lilla' tjej med kejsarsnitt. 4585g och 52cm. Väldigt snäll och nöjd med allt är hon trots att hon vägrade komma ut. Vi är super lyckliga och lättade över att det äntligen är slut.

• jess06

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

8/8 Nefermiw, 39 år, Lund, andra barnet, pojke

12/8 Augustibarn2016, 23 år, Söderköpng, första barnet, flicka

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka

17/8 HazelGrace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

19/8 Kela1981, 35 år, Staffanstorp, andra barnet, flicka

23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka

23/8 DigiC, 23 år, Malmö, andra barnet, flicka

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke

8/9 jess06, 24 år, Kristianstad, första barnet, flicka

9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke

• jess06

Det här med svärföräldrar verkar vara ett hett ämne hos de flesta. Jag känner mig lite kluven.. Jag är väldigt noga med att människor som röker ska tvätta sig ordentligt osv innan de håller Hanna eftersom jag vet att rökning har stor inverkan på psd. Min svärfar röker 2 pkt om dagen och har alltid gjort det. Han har även alltid rökt inne men sedan lillan kom påstår han att han slutat röka inne. Dock står han med ytterdörren öppen, precis vid dörröppningen och röker så det kommer ju i alla fall in.. Dom kommer sällan och hälsar på hos oss men vill att vi ska komma varje dag och det är faktiskt rätt tjatigt, speciellt eftersom jag alltid är trött efter infektionen från kejsarsnittet. Nu har svärmor börjat ränna här nästan varje dag istället.. Dom påstår hela tiden att rökning inte är skadligt för barnet osv, blir så trött på deras resonemang eftersom jag vet att det inte stämmer. Jag vill ju att lillan ska vara med farmor och farfar eftersom hon inte har mormor och morfar men deras tankesätt gör mig rädd för att någonsin kunna lämna henne där utan mig, mannen får inte gå dit med henne utan mig heller, önskar verkligen att det inte skulle behöva vara så. Hur ser ni på det här med rökning?

• jess06

Mina svärföräldrar är väldigt knepiga. Att hänvisa till forskning gällande rökning är som att prata med en vägg. Han har alltid rätt menar han. Han har dessutom ett dödligt hjärtfel som han kan bli frisk från men han vägrar opereras. Läkarna menar att han riskerar att dö när som helst men han bryr sig inte. Väldigt knepigt.

Jag är ute med lillan varje dag. Visserligen bara promenader men i alla fall något :)

Svar på tråden BF Augusti 2016