• Mulan91

BF Augusti 2016

Misszandra skrev 2016-06-15 17:17:37 följande:

Efter en dag med mkt bilåkande och shoppande på Emporia så släppte en del av min slempropp igår. Hade ont i magen hela dagen och kvällen var värst, idag är det mycket bättre förutom att jag tror han har fixerat sig, magen har sjunkit bara sen igår. Jag tänkte på det och sen sa min mamma det till mig, så det måste synas också. Började bli lite rädd att detta går för snabbt fram, går ju in i vecka 34 imorgon. Men chanserna för honom är ju stora nu oavsett, han får det bara jobbigare än om han väntar i några veckor till, hoppas han håller sin inne till vecka 37+0 iallafall.  

Åh va läskigt!! Hoppas allt går bra, min vänninas son föddes i v 35 mo 36 och han var helt frisk, knappt för liten ens. Han räknas inte som prematur längre eftersom han vuxit ikapp de i hans ålder... Det kan slut riktigt bra ändå även om barnet kmr lite tidigt <3
  • Mulan91

Ja oj håller med, många verkar känna av förlossningen tidigast här i forumet! Lycka till Moen :) hoppas bebben mår bra och får stanna liite till! Kramar <3

• Mulan91
    Zarizen skrev 2016-06-16 22:52:35 följande:

Hoppar in och tänkte bara meddela att jag fått en liten pojke 15/6. Värkarna började på måndagen 14/6 och gick inte att hejda då vattnet redan gått 2 v innan.

Han föddes i vecka 30+1 och vägde 1900g och var 44cm lång. Han mår bra men ligger på neonatal avd för vård några veckor framöver. Jag mår bra.

Hej Zarisen!

Tack för uppdateringen. Gud va läskigt! Men vad bra att ni båda mår bra, vad skönt!! Många styrkekramar.

Grattis till sonen även om han ville komma lite tidigt<3
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-06-17 11:46:53 följande:

Jag väntar en flicka så hon håller säkert sig inne till september XD

Hahaha! Ska bli spännande o se hur det slutar för oss :))
  • Mulan91
    Mika86 skrev 2016-06-17 19:21:38 följande:

Mulan jag väntar en pojke o är lite extra nojjig nu, tösen föddes i v 35 o nu alla tidiga pojkar så känns lite så där, jag bara måste gå till den 8/8 då jag har tid hos gyn. Snuttispluttis förstår dig, hoppas verkligen det löser sig fort nu, man vill ju inte behöva känna sig stressad över en sån sak. Vi har flyttat 2 månader innan bf, jag skulle ta det lugnt, hade mycket hjälp o va färdiga lagom till han föddes typ, fast då flyttade vi till ett FULLT hus iofs

Det kommer nog att gå bra ska du se <3
Svar på tråden BF Augusti 2016