Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Serah skrev 2016-04-01 14:01:30 följande:

Vill skriva nåt mer men kan inte komma på nåt ... Enda jag kan säga här är väl att det är väldigt ovanligt att det händer. Men jag önskar bara få reda på varför. Kanske får vi reda på det efter torsdag när barnet kommit ut.

Min äldsta tog det ganska hårt. Han blev ledsen och kom med frågor. Mellersta verkar det inte gått upp för riktigt än. De ska få ställa alla frågor de kan och jag ska svara på de så gott jag kan också. De är också en del i det här och behöver nog bearbeta det lika mycket som jag.

Jag var orolig att skriva här för jag antar att jag skrämmer upp er en hel del! :( stort förlåt för det!! Det händer ju inte alls ofta och ni känner era plus att några haft rul, några av er har snart :) och det kommer se bra ut!

Många kramar till er alla här inne!

Självklart ska du skriva här !

Så tråkigt att din oroliga känsla stämde, helt fruktansvärt. Det är något man inte vill uppleva.

Så ledsen för er skull!

Hoppas allt går bra på torsdag och att tiden fram tills dess blir uthärdlig!

Många kramar
  • HJohannesson

Det jag upplever har ändrats är att jag har blivit mycket mer rädd att förlora honom. Jag fixar inte detta själv, jag vill att han ska vara där för mig. Han kommer inte att lämna mig men det fattar inte mina hormoner haha.

Men annars har inget ändrats nämnvärt. Men vi har å andra sidan inga barn sen innan och vi har varit tillsammans i 10 år. Vi bråkar aldrig och har inte gjort det under graviditeten heller.

Försök att prata med honom och berätta hur du känner. Och lyssna på honom och hans känslor :) hoppas ni löser det

• HJohannesson

Jag hoppas att jag kan amma!

Det går att använda amningsnapp i början när det blöder så jag ska köpa hem det för säkerhets skull.

Jag vill amma mest för att jag är lat haha. Jag orkar inte gå upp mitt i natten och fixa en flaska. Lättare att rulla ut tutten så får bebisen ta vad den vill ha och jag kan sova vidare (troligt).

Men man ska ju verkligen inte plåga sig om det gör för ont. Då blir det ju att man blir ledsen och arg varje gång man ska amma och det blir ju ganska många gånger per dag.

Och det är helt okej att inte amma av andra orsaker också. Liksom att det är okej att hellre vilja ha kejsarsnitt.
    Man får ta det som passar en själv bäst helt enkelt.

Har ni börjat köpa bebissaker ännu? Jag tycker det är jättesvårt att köpa något. Kanske blir lättare längre fram i graviditeten

• HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-04-04 18:27:33 följande:
    Haha då är vi två, riktigt längtar till förlossningen dels för att få träffa bebisen men även för att det faktiskt är så häftig upplevelse.
    Hade varit kul med en hemmaförlossning men rädd att nåt gå fel.

Hur känner ni andra inför förlossningen? Eller kanske inte ens börjat tänka på det än
    Jag längtar också :) ska bli häftigt!
    Känner ingen oro alls inför förlossningen, allt löser sig säkert :)
  • HJohannesson

Jag är i v24 och har gått upp 6 kg. Tyvärr är det inte bara magen utan jag ser det på mina lår med. Men det är bara att acceptera, fler kilo skall det bli :)
    Men jag tänkt att jag ska sluta äta godis och kakor, det måste ju inte bli för mycket av det goda haha.

• HJohannesson
    Hazel Grace skrev 2016-04-05 22:57:43 följande:

Älskar att det är så aktivt och diskuteras mycket här!

Jag ska på RUL imorgon (äntligen!!!) på östra sjukhuset. Längtar så jag spricker. Tänkte fråga en sak, det står att man ska ha "lätt fylld blåsa" när man kommer dit. Det är 11 på förmiddagen så om jag kissar när jag går upp vid 9.30 hinner jag fylla blåsan lagom då?

Hade en mardröm inatt om att jag blödde och satt på toan sen såg konturerna av en bebis där nere som kommit ut från mig. Kändes så jävla surt dagen före rul och jag var helt förkrossad. Fy fan va jag grät. Sen vaknade jag mitt i natten och hade så ont i magen. Gick upp och kissade men inget blod eller så. La mig igen och när jag vaknade var det borta. Vet inte om det bara var oro eller vad det var. Sov ensam också då min sambo opererades igår så han fick ligga över på sjukhuset. Så lite extra oro där. Nu är han hemma iaf så inatt hoppas jag att jag får sova gott.

Jag ville egentligen inte bestämma namn innan bebis har kommit men nu har vi typ gjort det ändå :p visade sig att vi inte alls har samma smak av namn så vi har enats om ett flicknamn och ett pojknamn hittills eftersom vi inte vet vad det blir. Tror inte vi ska ta reda på det heller :) men namnförslagen fortsätter! Men han gillar inte mina förslag och jag gillar inte hans. Haha! Får se hur det slutar.

Jag fick gå och kissa under mitt rul för urinblåsan tog upp hela bilden :)
  • HJohannesson
    skattenmust skrev 2016-04-06 22:06:46 följande:
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower}

Jag undrar e sak, å det är en fråga till er alla, har ni börjat få sd?
    Jag har det inte "naturligt" än, bara när jag får mig ett smärre raseriutbrott, som nyss när min lille son på 5 år sprejade parfym över min man som i sin tur sa til honom hundra gng att sluta, min dotter står samtidigt å skriker att han rört i hennes rum, å detta hände under dom 5 min jag utväxlade med grannen i dörren, jag hade alså 3 st hemma som pratade( gapade) i mun på varandra- jag bara skrek håll käften för faaan!! blev så jävla arg så jag fick en SD....
    brukar inte få dom annars...

Minns inte när dom började med sonen faktiskt,,..men vet att jag hade mkt med honom å min bm sa till mig att - så länge dom inte gör ont, håller i sig, eller återkommer väldigt ofta stötvis så är det inget att oroa sig för.
    Jag har en del sammandragningar.
    En gång hade jag typ 10 st på 15 minuter, men det släppte som tur va.

Men några om dagen brukar jag ha :) det har jag haft sen v18 tror jag.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-04-09 11:30:27 följande:

Är det nån som lagat en tand under graviditeten? (Bedövningen) den ska väl inte vara nån fara?

Man får ju dricka cociliana (morfin) så tandläkarbedövning ska nog inte vara någon fara :) men fråga tandläkaren för säkerhets skull
  • HJohannesson
    skattenmust skrev 2016-04-09 08:52:49 följande:
    Jag blev erbjuden att delta i studien men valde att avstå..sd får jag bara när jag blir redigt förbannad....Vi väntar en liten tös :)

Efter rul i ons så har jag inte känt några rejäla sparkar som tidigare..däremot som e liten hand nere vid blygdbenet, lite svagt...Någon som känner igen detta?
    Blev orolig av det å ringde för att fråga å ännu en oempatisk bm, jag var på väg att fråga henne- du har inga egna barn va? Men jag han hejda mig, hon svarade- att allt såg bra ut på rul är ingen garanti för att det kommer gå bra resten av graviditeten, det kan ju hända ngt ändå å såhär tidigt i graviditeten så gör man ändå inget. jag tänkte bara- din jävla subba, det är inget fel på min bebis!!
    Varje gång jag sitter ner så att magen är ihoptryckt är det ngn som är där nere och gräver haha :)
Svar på tråden BF Augusti 2016